بهترین سریال های ۲۰۲۲ در سراسر جهان

dell ghatar.com ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ دیدگاه ۵۳

از آنجایی که غول‌های استریم مانند نتفلیکس، پرایم ویدیو و اپل تی‌وی پلاس در سال‌های اخیر به کمپانی‌های جهانی تبدیل شده‌اند، پولی که آن‌ها برای ساخت سریال های اورجینال سرازیر می‌کنند، تاثیر خود را می‌گذارد. در این مقاله به بررسی بهترین سریال های ۲۰۲۲ در سراسر جهان خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله با وبسایت سینمایی مووی ۲۱ همراه باشید.

آخرین اخبار سینمای جهان

Exterior Night
سریالِ مارکو بلوکیو در مورد ربودن و ترور آلدو مورو، نخست وزیر سابق ایتالیا در سال ۱۹۷۸ توسط بریگادهای سرخ، واقعاً در میان مخاطبین طنین انداز شد. این فیلم در اکران های مردمی و… از توجه بالایی برخوردار شد. این سریال یکی از بهترین سریال های سال ۲۰۲۲ در سایت ورایتی انتخاب شده است.
 
Extraordinary Attorney Woo
وو یانگ وو، یک وکیل زن تازه کار مبتلا به اوتیسم با مدل موی کاسه‌ای است که مهارت‌های اجتماعی ضعیف خود و دیدگاه بیرونی‌اش را به ابزاری قدرتمند برای حل مشکلاتش در سریالِ «وکیل ووی فوق‌العاده» تبدیل می‌کند. این سریالِ موفق تعداد بازدید زیادی در شبکه‌های کابلی کره و نتفلیکس داشت. این سریال حتی بحث های محلی را در مورد اوتیسم، بیماری‌های روانی و فشار فراگیر جامعه کره برمی‌انگیزد.
 
Finding Ola
سوپراستار تونسی-مصری، هند سابری، نقش یک زن مطلقه‌ی خوشبخت را بازی می کند که در این فیلم اورجینال عربیِ اثر نتفلیکس، سفری برای خودیابی و خودشناسی را آغاز می کند. در این سریال، بازیگر نقش اول، نقش دهه اول زندگی کاراکتر داستان ما را بازی می‌کند. یک دهه بعد، او طلاق گرفته و مسئولیت های مادرانه، دخترانه، شغل خود به عنوان داروساز و تلاش های جدید را انجام می دهد. او در این فیلم به دنبال عشق حقیقی می‌گردد.
 
Funeral For a Dog
در فیلم هیجان‌انگیز استودیو اسکای به نام «تدفینی برای یک سگ»، هانو هاکفورت و باب کنراد از رمان شگفت‌انگیز توماس پلتزینگر اقتباس می‌کنند. دانیل (آلبرشت شوخ) روزنامه‌نگار مشکل‌دار برای مصاحبه با رمان‌نویس منزوی مارک (فریدریش موکه) به ایتالیا سفر می‌کند. او در اینجا با تولی (آلینا تومنیکوف) آشنا می‌شود و در مورد مثلث عشقی طوفانی که بین مارک، تولی و دوستشان فلیکس (دانیل استراسر) وجود داشت، آشنا می‌شود. این سریال بین زمان‌ها و مکان‌های مختلف از جمله کلمبیا، نیویورک و دایره قطب شمال پرش می‌کند، زیرا دانیل تلاش می‌کند تا اتفاقاتی را که رخ داده را جمع‌آوری کند. این سریال از بهترین سریال های ۲۰۲۲ در سایت ورایتی است.
 
Little Women

زنان کوچک

«زنان کوچک» که بر اساس رمان لوئیزا می آلکوت، نویسنده‌ی قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است، در سطح بالایی از تولیدات تلویزیونی کره قرار دارد. سه خواهر بسیار متفاوت از پیشینه‌های فقیر، پس از اتصال به یک صندوق بزرگ شرکتی که ناپدید شده است، با قدرت، طمع و فریب جامعه‌ی عالی کره‌ای مواجه می‌شوند و با خانواده فوق ثروتمند پارک مواجه می‌شوند. این سریال که در بیش از ۱۲ قسمت پخش می‌شود، تعلیق‌آمیز، قاتلانه و عمیقاً پرپیچ و خم است و نویسنده‌ی اثر، چونگ سئو کیونگ، ریتم یک سریال سنتی کره‌ای را حفظ می‌کند. فیلمنامه، فیلمبرداری و اجراها (از سه بازیگر اصلی و آنتاگونیست) همگی فریم به فریم، عالی هستند. منتقدان «زنان کوچک» را به‌عنوان درسی برای صنعت تلویزیون کره می‌دانند.
 
Marie-Antoinette
دبورا دیویس، فیلمنامه نویس برنده اسکار، برداشتی فمینیستی از ماری-آنتوانت، آخرین ملکه فرانسه که اغلب به عنوان یک شخصِ بیهوده به تصویر کشیده می شود، ارائه می دهد. این سریال به کارگردانی پیت تراویس ساخته شده است/ این درام، صحنه و لباس‌های مجلل فرانسوی را در خود جای داده است. نویسندگی و تهیه کنندگی اجرایی توسط دیویس صورت گرفته است. بازیگران در این سریال کار خود را به نحو احسن انجام داده‌اند تا برای قرارگیری این اثر در این لیست جای شکی باقی نماند.
 
Offworld
«Offworld» یک ثریلرِ فاجعه‌بارِ واقع‌گرایانه و پیچیده است که به‌طور جمعی توسط برخی از برجسته‌ترین نویسندگان فیلم و تلویزیون اسپانیا طراحی شده و توسط فران آرائوخو تنظیم شده است. تمام قسمت‌ها در دنیایی که دچار قطعی عظیم برق شده است، رخ می دهند. برترین کارگردانان فیلم اسپانیایی از جمله رودریگو سورگوین، رائول آریوالو، ایسا کامپو، آلبرتو رودریگز و ایساکی لاکوئستا بااستعداد، این اثر را کارگردانی می کنند.
 
Sherwood

درام جنایی شروود در مووی 21

ستارگانِ این سریال به خوبی هر چه تمام‌تر برای درام جناییِ شروود، اثر بی‌بی‌سی، سنگ تمام گذاشته‌اند. شروود یک داستان جناییِ ویرانگر است که با گروهی از بازیگران درجه یک مانند لزلی منویل، دیوید موریسی، ادیل اختر و کلر راشبروک که نقش‌های مهمی را ارائه می‌کنند، همسو شده. داستان سریال در یک دهکده معدنی به نام ناتینگهام شایر اتفاق می‌افتد که پس از کشته شدن یک کارگر سابق صنفی با کمان پولادی، به لرزه در می‌آید. این اقدام وحشیانه زنجیره‌ای از وقایع تکان‌دهنده را رقم می‌زند که گذشته تاریک شهر را آشکار می‌کند و مجموعه‌ای از درگیری‌های چند دهه‌ای را آغاز می‌کند. «شروود» که توسط جیمز گراهام خلق و نوشته شده است، یکی از آن داستان‌های نادری است که تاریخ مدرن بریتانیا را به مخاطبان بازتاب می‌دهد، بدون اینکه خیلی سنگین باشد. این سریال ۶ قسمتی یکی از بهترین سریال های سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است.
 
Slow Horses
گری اولدمن، برنده اسکار، در نقش سردسته گروهی از شبه‌های نامناسب که از سالن‌های مقدس مقر MI5 به خانه مخروبه اسلاف هاوس تنزل داده شده‌اند، بازی می‌کند. علی‌رغم اینکه همتایان ستاد فرماندهی‌شان دائما در حال غرغر کردن هستند، اما اولدمن و خدمه‌اش گاهی اوقات در حال نجات دادن روز و اتفاقاتش هستند. «اسب‌های آهسته» که توسط See-Saw Films ساخته و با بازی کریستین اسکات توماس و جاناتان پرایس ایفا شده، تحسین‌برانگیز است.
 
Suzhal: The Vortex
موضوع تحقیق در مورد یک دختر ناپدیدشده‌ی نابالغ، ممکن است برای علاقه مندان به اسکاندی نوآر آشنا باشد، اما در دستان خالق پوشکار-گایاتری، که به خاطر فیلم پرفروش «ویکرام ودا» شناخته می شود، به چیزی پر جنب و جوش و جوشان تبدیل می شود. این تحقیق که در طول ۱۰ روز جشنواره معبد در شهر کوچک تامیل نادو در جنوب هند اتفاق می افتد، تنها بهانه ای برای بررسی موضوعات گسترده تر از ناآرامی های صنعتی، مذهب، خرافات و سوء استفاده است. حتی یک لحظه از این سریال قابل پیش‌بینی نیست و همین موضوع این اثر را در بین فهرست بهترین سریال های ۲۰۲۲ در جهان تبدیل کرده است.

در این مقاله به بررسی برترین سریال های جهان در سال ۲۰۲۲ از نگاه وبسایت خبری مووی ۲۱ پرداختیم. شما میتوانید آخرین اخبار سینمای جهان، خبر های تلویزیونی، نقد و بررسی آثار و مقالات تخصصی فیلم و سریال ها را در این وبسایت مطالعه نمایید. کافیست به آدرس اینترنتی movie21.ir مراجعه نمایید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx