عکس| فرونشست زمین در مرکز شیراز

suzan ghatar.com ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۰۲

فرونشست زمین روز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ باعث ایجاد گودال در خیابان لطفعلی خان زند شیراز در محدوده نزدیک مدرسه خان و مسدود شدن این خیابان شد و هم اینک تلاش دستگاه‌های حوزه مدیریت بحران برای ترمیم این گودال ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس دوشنبه گفت: ساعت ۹صبح دوشنبه درمحدوده‌ای به وسعت ۲۰۰ متر مربع، وسط خیابان لطفعلی خان زند گودالی بر اثر فرونشست ایجاد شد.

خلیل عبدالهی افزود: در پی این رخداد، نیرو‌های امدادی و خدمات رسان به محل اعزام شدند و به طور همزمان تلاش برای ترمیم گودال ایجاد شده و نیز رفع مشکل قطعی برق و آب در منطقه همجوار آغاز شد.

وی اظهار داشت: در اثر این فرونشست زمین، دیوار برخی مغازه‌های نزدیک محل دچار ترک خوردگی شد، اما این حادثه خسارت جانی و یا مصدومیت شهروندان را در پی نداشت.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس اظهار داشت: با هدف حفظ جان شهروندان شیرازی و دیگر هموطنان حاضر در این منطقه تاریخی زیارتی، خیابان لطفعلی خان زند با همکاری پلیس راهور مسدود شد و به نظر می‌رسد که تلاش‌ها برای ترمیم بخش آسیب دیده خیابان در ۲ ساعت آینده به اتمام برسد.

  مرکز پژوهش‌های مجلس: «فرونشست»، ۲۴ میلیون ایرانی را تهدید می‌کند

عبدالهی در پاسخ به سوال ایرنا درباره علت این فرونشست گفت: به دنبال خشکسالی، فرونشست پدیده‌ای رایج در مناطق مختلف استان فارس و شهر شیراز است و در مورد حادثه خیابان لطفعلی خان زند نیز باید به نقش حفاری‌های قبلی که منجر به نفوذ بیشتر آب در زیرسازی خیابان شده است اشاره کرد.

خیابان لطفعلی خان زند یکی از خیابان‌های مرکزی شهر شیراز است که از بافت تاریخی این شهر می‌گذرد و آثار فرهنگی و تاریخی را در کنار خود دارد. یکی از راه‌های اصلی تشرف به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، این خیابان است. مدرسه خان بعد از تقاطع و راه دسترسی به این آستان مقدس قرار دارد.

فرونشست شیراز

5 1 رای
امتیازدهی به مطلب
منبع: آفتاب نیوز

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx