تغییرات سه ماهه اخیر قیمت نیکل در بازار

dell ghatar.com ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ دیدگاه ۲۰

فلز نیکل را می توان یکی از مهمترین عناصر موجود در جدول تناوبی دانست. این فلز کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد. از مهمترین ویزگی های نیکل می توان به چکش پذیری، براق بودن و مقاومت بسیار بالای آن اشاره کرد.

باید بدانید که فلز نیکل از جمله فلزاتی است که به وفور در پوسته زمین یافت می شود. با این وجود، قیمت نیکل همواره یکی از چالش های مهم این فلز بوده است. قیمت شمش نیکل می تواند بسیار متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید، باشد. ما در این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل در خصوص نیکل و قیمت نیکل صحبت کنیم.

قیمت نیکل

دلیل نوسانات قیمت نیکل چیست؟
عنصر نیکل کاربردهای گسترده ای دارد. از این رو، آن را در زمره فلزهای گران بها قرار می دهند. با توجه به گستردگی کاربردهای نیکل، تعجبی ندارد که چرا قیمت آن به یک چالش بزرگ بدل شده است. افرادی که قصد استفاده از نیکل را دارند، لازم است با قیمت لحظه ای این عنصر آشنا شوند. اما آیا می دانید که چرا قیمت شمش نیکل تا به این اندازه متغییر است؟ دلایل زیادی وجود دارد که موجب ایجاد نوسان در قیمت نیکل شده است. از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت نیکل در بازار جهانی

قیمت نیکل در بازارهای داخلی و خارجی، ارتباط بسیار مستقیمی بر قیمت جهانی نیکل دارد. عوامل متعددی نیز بر قیمت جهانی نیکل تاثیرگذار هستند. از جمله این موارد، میزان تقاضا برای خرید و یا فروش این عنصر در بازارهای جهانی است. از سوی دیگر، میزان استخراج و ذخیره سازی نیکل نیز می تواند قیمت آن را در بازارهای جهانی دستخوش تغییر قرار دهد. این تغییر قیمت جهانی نیکل، موجب تغییر قیمت آن در بازارهای داخلی خواهد شد.

  • تغییرات بازار ارز

از دیگر دلایل مهم تاثیرگذار بر قیمت شمش نیکل، قیمت ارز و دلار در ایران است. شرایط اقتصادی داخلی موجب شده تا بازار ارز، نوسانات گسترده ای را مشاهده کند. این نوسانات موجب می گردد تا ورود نیکل به کشور نیز هزینه های بیشتری داشته باشد. از این رو شاهد آن هستیم که قیمت نیکل در بازارهای داخلی با قیمت ارز، افزایش و یا کاهش پیدا می کند.

  • میزان عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی

همانطور که مشاهده کردید، میزان عرضه و تقاضا نیکل در سطح جهانی، بر قیمت جهانی آن تاثیرگذار است. حال میزان عرضه و تقاضا نیکل در بازارهای داخلی نیز می تواند بر قیمت آن در ایران تاثیرگذار باشد. هرچه که میزان تقاضا برای خرید نیکل بیشتر باشد، طبیعی است که قیمت آن هم بالاتر می رود. حال با کاهش تقاضا و بیشتر شدن عرضه، شاهد آن هستیم که قیمت نیکل، روند نزولی را پیدا می کند.

  • تاثیر سیاست

سیاسیت می توان به دو صورت سیاست داخلی و خارجی بر قیمت نیکل تاثیرگذار باشد. از مهمترین بخش های سیاسی که بر قیمت این عنصر تاثیر می گذارند، می توان به سیاست های اقتصادی اشاره کرد. در صورتی که سیاسیت های اقتصادی به خوبی وضع نشود، شاهد افزایش تورم و در نتیجه افزایش قیمت نیکل خواهیم بود.

این موارد از جمله مهمترین دلایل ایجاد نوسان در قیمت نیکل بودند. اما باید اشاره کرد که عوامل دیگری نیز قادر به ایجاد تغییر در قیمت این فلز هستند. از جمله این عوامل می توان به هزینه های گمرک، هزینه های حمل و نقل، هزینه های جا به جایی، هزینه های انبارداری و نگهداری، هزینه های بسته بندی و ارسال و … اشاره کرد.

قیمت ورق نیکل

قیمت روز نیکل در بازار
تا بدین جا به خوبی متوجه شدید که قیمت ورق نیکل تا چه اندازه می تواند نوسان داشته باشد. همین امر موجب شده تا اطلاع از قیمت روز نیکل در بازار، از اهمیت بیشتری برخوردار شود. در صورتی که شما با قیمت روز نیکل آشنا باشید، بهترین زمان برای خرید و یا فروش را پیدا خواهید کرد. بدین صورت نه تنها ضرری شما را تهدید نمی کند، بلکه از انجام معامله، سود هم خواهید برد. با این وجود، از کجا می توان قیمت روز نیکل در بازار را مشاهده کرد.

امروزه مراجع مختلفی وجود دارند که می توانید برای اطلاع از قیمت روز نیکل به آن ها مراجعه کنید. اما باید توجه داشت که مرجع مورد نظر شما، باید دارای اعتبار و اطمینان بالایی باشد. در غیر این صورت، قیمت های ارائه شده توسط آن، فاقد ارزش خواهند بود. در این حالت، شما از خرید و فروش نیکل، تنها ضرر خواهید کرد. پس همواره به دنبال مراجع با سابقه و باکیفیت جهت اطلاع از قیمت روز نیکل در بازار بگردید. اگر شما هم به دنبال چنین مرجعی می گردید، ما به شما تجارت گرام را معرفی می کنیم.
 
چرا نیکل یکی از فراوان ترین عناصر در طبیعت است؟
فلز نیکل، عنصر شماره ۲۸ جدول تناوبی است. این عنصر دارای ساختاری بلوری شکل و مکعبی است. می توانید این عنصر را با رنگ های سفید و یا نقره ای مشاهده کنید. از مهمترین ویژگی های عنصر نیکل می توان به چکش خواری، براقیت و مقاومت بالای آن اشاره کرد. از این رو قابلیت استفاده در صنایع فولادی را دارد. حال اگر این عنصر را با عناصر دیگری ترکیب کنیم، ویژگی های آن دو چندان نیز خواهد شد.

امروزه عنصر نیکل بیشتر در ساخت فولادهای ضدزنگ استفاده می شود. همچنین می توان از آن جهت تولید فولادهای آلیاژی، ریخته گری و ساخت باتری نیز استفاده کرد. همه این موارد، نشان از کاربردهای بسیار گسترده و متنوع نیکل در صنایع مختلف است. جالب است بدانید که این عنصر، یکی از فراوان ترین عناصر موجود در پوسته زمین است. درون پوسته زمین عناصر بسیار زیادی وجود دارند. اما یکی از مهمترین و شایع ترین آن ها نیکل است.

این عنصر به حدی در پوسته زمین وجود دارد، که آن را در رتبه پنجمین عنصر رایج بدل کرده است. جالب است بدانید که عنصر نیکل تنها در پوسته زمین وجود ندارد. می توان این عنصر را از آب دریا، گیاهان و حتی حیوانات نیز به دست آورد. با توجه به گستردگی منابع قابل دریافت نیکل، این عنصر به یکی از فراوان ترین عناصر طبیعت بدل شده است. البته که ویژگی های منحصر به فرد آن، تاثیر زیادی در محبوبیت نیکل گذاشته است. برای اطلاع از قیمت لحظه ای نیکل، از تجارت گرام کمک بگیرید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx