۷ جای دیدنی، برای سفر یک روزه از اصفهان با ماشین

dell ghatar.com ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۷۸

سفر یک روزه مناسب کسانی است که مشغله زیادی دارند و نمی توانند به دلیل مشغله زیاد مسافرت کنند. بهترین گزینه سفر انتخاب شهری نزدیک شما است.

7 جای دیدنی اصفهان

اصفهان که در مرکز ایران قرار دارد، یکی از شهرهای جذاب و پر قدمت است که به دلیل دارا بودن آثار باستانی بسیاری توانسته نام نصف جهان را به خود اختصاص دهد. بجز مکانهای تاریخی شما می توانید از طبیعت ناب و منحصر به فرد این شهر که در اطراف شهر کویرها، آبشارها و روستاهایی وجود دارد لذت ببرید.

سفر یک روزه به اصفهان

اصفهان در ۴۳۵ کیلومتری پایتخت کشور قرار گرفته است. بعد از رسیدن به اصفهان بهتر است تا گردش خود را از مرکز شهر آغاز کنید زیرا آثار تاریخی دیدنی اصفهان مانند میدان نقش جهان، سی و سه پل و کاخ چهل ستون در نزدیکی این مکان قرار دارند. اگر با ماشین شخصی به این شهر سفر می‌کنید از مرکز شهر حدودا پنج ساعت طول می‌کشد تا به مقصد برسید.

اگر برای بازدید از این شهر نیاز به اجاره ماشین اصفهان دارید، می توانید از خدمات شرکت‌های اجاره خودرو در ایران استفاده کنید.

اجاره ماشین اصفهان

۷ جای دیدنی اصفهان

در این مقاله مکان های مناسب برای یک سفر یک روزه از اصفهان را به شما معرفی می کنیم در صورتی که به هر دلیلی خودرویی مناسبی در اختیار ندارید، می‌توانید اقدام به کرایه ماشین کنید.

آبشار نیاسر

آبشار نیاسر یکی از جذاب‌ترین آبشارهای رسوبی ایران است و بهترین مکان برای سفر یک روزه به اصفهان، است. آبشار نیاسر تقریبا ۲۵متر ارتفاع دارد و در فصل بهار پر آب‌تر از هر فصل‌های دیگر سال است به همین دلیل بهترین زمان برای بازدید از آن از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا پایان خرداد‌ماه است. در ایام فصل بهار، گلاب گیری صورت می گیرد و معمولاً مردم برای خرید گلاب شیرین به باغ های اطراف شهر می روند. همچنین می‌توانید از دیدنی های شهرهایی مانند نیاسر، قمصر و کاشان نیز دیدن کنید.

آدرس: اصفهان، نیاسر، محله سرکمر، آبشار نیاسر

کویر ورزنه

کویر ورزنه یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی برای یک سفر یک روزه به اصفهان است. فعالیت های مختلفی در کویر ورزنه می‌توانید انجام دهید همچون کوهنوردی در کویر، پیاده روی در شن های داغ و لذت بردن از بزرگترین منطقه تفریحی کویر ایران است.  این منطقه توریستی میزبان بزرگترین منطقه تفریحی کویری ایران است که دارای امکانات زیر است:

  • ATV های یک نفره و دو نفره
  • یک زیپ لاین
  • یک سافاری
  • شتر سواری
  • رستوران
  • انبار غذا
  • چادر زدن
  • پاراگلایدر

آدرس کویر ورزنه: استان اصفهان، جاده اصفهان ورزنه، ۲۰ کیلومتری جنوب ورزنه، کویر ورزنه

آبشار آب ملخ

آبشار آب ملخ یکی از عجیب ترین آبشارهای ایران که در مسیر جاده سمیرم به یاسوج قرار گرفته و در فصل تابستان از بهترین مقاصد طبیعت گردی به شمار می‌آید. این آبشار به دلیل ترکیبات خاص خود می‌تواند به طور طبیعی مزارع و زمین های کشاورزی را سمپاشی کند همچنین می تواند تمام ملخ های مهاجم را در محل نابود کند.

آدرس: استان اصفهان، شهرستان سمیرم، مسیر سمیرم- یاسوج، روستای آب ملخ

روستای طامه

روستای طامه یکی از زیباترین روستاهای کشور است که در دامنه شرقی رشته کوه کرکس و در ۷ کیلومتری جنوب غربی نطنز قرار دارد. با توجه به قرارگیری این روستا در منطقه ای کوهستانی، اطراف آن چشمه ها و آبشارهای بسیاری وجود دارد. بیشتر روستاییان به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و میوه گلابی عمده ترین محصولات کشاورزی است. رودخانه کوچکی در انتهای روستای جریان دارد که در دامنه کرکس سرچشمه می گیرد که آبشاری زیبا به نام پاپول از آن سرچشمه می‌گیرد که ارتفاعی تقریبی ۲۳ متری می‌رسد.

آدرس: در ۷ کیلومتری جنوب غربی نطنز و در دامنه شرقی کوه کرکس

قنات مزدآباد

قنات مزدآباد در استان اصفهان یکی از شگفتی هایی است که توسط بشر ساخته شده است. این قنات یکی از طویل ترین قنات های منطقه به شمار می رود و یکی از پرآب ترین قنات های ایران است که طول آن ۱۸ کیلومتر و عمق آن ۱۰۰ متر است.

این قنات دومین قنات قدیمی ایران است که قدمت آن به بیش از دو هزار سال قبل باز می رسد. قنات مزدآباد به دلیل ارزش تاریخی خاص خود و به عنوان تنها قنات با سه سد زیرزمینی در جهان، به همراه ده قنات دیگر ایرانی به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شده است.

آدرس: میمه، خیابان فرهنگ، خیابان شبان، خیابان حافظ

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم یکی از بهترین جاذبه های طبیعی در رشته کوه های زاگرس و مکانی عالی برای سفر یک روزه از اصفهان است. این آبشار که از محبوب ترین مقاصد استان اصفهان است، گردشگران زیادی را در طول سال به ویژه در فصل بهار و تابستان به خود جذب می کند. این منطقه به دلیل کوهستانی بودن و جریان دائمی آب در تنگه های اطراف آبشار، آب و هوای متفاوتی نسبت به مناطق اطراف دارد. به همین دلیل است که آبشار سمیرم و نواحی اطراف آن در بسیاری از روزهای سال و حتی در شب‌های تابستان سرد است.

آدرس آبشار سمیرم:  استان اصفهان، سمیرم، جاده آبشار، چهار کیلومتری شرق سمیرم، محوطه تفریحی و بین‌المللی سمیرم

تالاب گاوخونی

تالاب گاوخونی یکی از جاهای دیدنی استان اصفهان محسوب می شود که به دلیل وجود کلمه خون وحشتناک به نظر می رسد. این تالاب با داشتن تصویری مبهم در چشم گردشگران به عنوان یکی از زیباترین و منحصر به فردترین مناطق گردشگری ایران به شمار می‌آید.

تالاب گاوخونی دارای فضای اسرارآمیز، حسی مبهم از راز زندگی، مرگ، واقعیت و توهم را در ذهن گردشگران القا می کند. تالاب گاوخونی ۴۷۰ کیلومتر مربع است که تنها ۵۰ کیلومتر مربع آن را آب فرا گرفته است.

شما با سفر به گاوخونی می توانید گورخر، شتر، بز، میش، قوچ وحشی، خوک، گراز وحشی، مار، مارمولک، گرگ، شغال، روباه شنی، کفتار، لاک پشت، افعی شاخدار، شغال، خرگوش و انواع دیگر حیوانات را ببینید.

آدرس: استان اصفهان، ٣۰ کیلومتری شهرستان ورزنه

اجاره خودرو بدون راننده در شیراز

نتیجه گیری
در این مقاله ۷ مورد از بهترین مکان‌های گردشگری اصفهان را به طور کامل معرفی کردیم.  همانطور که خواندید مکان‌های جذاب زیادی در اطراف اصفهان برای سفرهای یک روزه در دسترس است و گردشگران می توانند از سفر به هر یک از این مکان ها لذت ببرند.

برای سفر به هر یک از این مکان ها و بازدید از نزدیک اصفهان می توانید اقدام به کرایه ماشین کنید. شرکت سعادت رنت یکی از بهترین مجموعه‌های رنت ماشین است که به ساده ترین حالت ممکن ماشین را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر از تهران می‌خواهید به اصفهان بروید می‌توانید اقدام به استفاده از خدمات اجاره خودرو فرودگاه مهرآباد کنید و پس از رسیدن به اصفهان از سرویس اجاره ماشین اصفهان برای گردش در شهر استفاده کنید.

در صورتی که در انتخاب شرکت مناسب برای اجاره خودرو دچار شک هستید، می‌توانید از وب‌سایت سعادت رنت دیدن کنید. این شرکت دارای رتبه یک از نظر وب سایت های معتبری چون تریپ ادوایزر است و انواع خدمات کرایه ماشین را مانند اجاره خودرو بدون راننده در شیراز و… اجاره ماشین در استانبول و دبی و بسیاری از شهرهای دیگر ارائه می‌دهد و موسسه‌ای معتبر است.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx