طالبان در یک کیسه پلاستیکی، ۵۰ هزار دلار به زلزله‌زدگان ترکیه کمک کرد!+عکس

noora ghatar.com ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۵۵

«مطیع الحق خالص» رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان، مبلغ ۴.۵ میلیون افغانی (۵۰ هزار دلار) را به مردم ترکیه که در زلزله ویرانگر دوشنبه گذشته آسیب دیده بودند، در سفارت ترکیه در کابل اهدا کرد.

کمک طالبان به زلزله زدگان ترکیه در یک کیسه

براساس تصویری که جمعیت هلال احمر افغانستان منتشر کرده، طالبان در راستای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه کیسه‌ای پلاستیکی با آرم یک نوشیدنی انرژی‌زا را که حاوی ۵۰ هزار دلار پول نقد بوده، تحویل سفیر آنکارا داده است!

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری خامه‌پرس، «مطیع الحق خالص» رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان، مبلغ ۴.۵ میلیون افغانی (۵۰ هزار دلار) را به مردم ترکیه که در زلزله ویرانگر دوشنبه گذشته آسیب دیده بودند، در سفارت ترکیه در کابل اهدا کرد.

کمک طالبان به زلزله زدگان

این مبلغ که در کیسه پلاستیکی گذاشته شده بود، به آقای «جهاد ارگینای» سفیر ترکیه در کابل تحویل شد و رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان مراتب همدردی خود را با مردم ترکیه که عزیزانشان را در زلزله مرگبار و ویرانگر اخیر از دست داده‌اند، ابراز کرد.

تصویری که جمعیت هلال احمر افغانستان از این بازدید منتشر کرد، نشان می‌دهد که مطیع الحق خالص در حال تحویل این کمک مالی نقدی به سفیر ترکیه است که در یک کیسه پلاستیکی قرار داده شده و روی کیسه هم آرم نوشیدنی انرژی‌زا دیده می‌شود!

  توهین بی شرمانه طالبان به نقشه ایران +عکس

در پیام مطیع الحق خالص آمده است: «مردم افغانستان و جمعیت هلال احمر افغانستان در کنار مردم ترکیه ایستاده‌اند و در این غم بزرگ با کسانی که این فاجعه را متحمل شده‌اند، هم‌درد است.» سفیر ترکیه هم از جمعیت هلال احمر افغانستان تشکر کرده و قول داد که این بسته کمکی را به دست خانواده‌های زلزله‌زده برساند.

پیش از این وزارت امور خارجه افغانستان از کمک نقدی ۱۶۰ هزار دلاری به مردم زلزله‌زده ترکیه و سوریه خبر داده بود.

طبق آمار‌های رسمی شمار جانباختگان زلزله شدیدی که مرکز آن “قهرمان ماراش” در جنوب شرق ترکیه بوده، اکنون از ۳۷ هزار تن در دو کشور ترکیه و سوریه فراتر رفته و مرحله نجات در واکنش به این زلزله رو به پایان است. طبق تازه‌ترین آمار رسمی تا صبح امروز (سه‌شنبه) که هشتمین روز پس از وقوع حادثه است، دست‌کم ۳۱ هزار و ۶۴۳ تن از این مرگ و میر‌ها در ترکیه و ۵۸۱۴ فوتی نیز در سوریه گزارش شده است.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  تصویر کودکی که پس از ۱۲۸ ساعت زنده از زیر آوار بیرون آورده شد !
منبع: فرارونیوز

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx