راز لبخند جذاب بازیگران هالیوودی چیست؟

dell ghatar.com ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ دیدگاه ۸۳

اصلاح طرح لبخند در حقیقت یکی از فرآیندهای جامع دندانپزشکی می باشد که در اعتماد به نفس، جذابیت و زیبایی دندان ها تاثیر قابل توجهی دارد.

از این رو می توان گفت اصلاح طرح لبخند مجموعه ای از روش های درمانی است. این روش های درمانی گاهی همچون کامپوزیت کردن بسیار ساده انجام می گیرد و گاهی برای انجام آن به بیهوشی و فرآیندهای سنگین نیاز داریم. از این رو می توان عنوان کرد که روش های اصلاح طرح لبخند دارای درجات سختی متفاوت می باشد. برخی از افراد تصور می کنند که این مجموعه فرآیندهای درمانی همان ترمیم دندان است اما این باور کاملا اشتباه است زیرا این روش های درمانی را بیمار کاملا به صورت اختیاری انتخاب خواهد کرد. در صورتی که در ترمیم دندان با توجه به نظر پزشک یک روش درمانی انتخاب خواهد شد.

اصلاح طرح لبخند

کدام روش اصلاح طرح لبخند برای شما مناسب تر است؟

همواره توصیه می شود قبل از آغاز اصلاح طرح لبخند با روش های مختلف آن آشنا شوید تا قادر به تصمیم گیری بهتر باشید. در ادامه با انواع این روش های درمانی بیشتر آشنا خواهیم شد. دکتر ندا هادی دندانپزشک زیبایی کلیه خدمات اصلاح طرح لبخند را ارائه میدهد.

سفید کردن دندان

یکی از خدمات عمومی دندانپزشکی که دندان ها در آن از حالت طبیعی خود چند درجه روشن تر می شوند سفید کردن دندان نام دارد. لازم به ذکر است که این روش دائمی نیست و شامل مراحل مسواک زدن با استفاده از خمیر دندان ها با خاصیت سفید کنندگی، با استفاده از لیزر، ژل سفید کننده و نوار سفید کننده می باشد.

اصلاح خط لثه

روش اصلاح خط لثه با هدف اصلاح طرح لبخند در شرایطی انجام می گیرد که بخش زیادی از لثه شما هنگام لبخند زدن دیده شود. برای این روش همواره توصیه می شود از لیفت لثه استفاده نمایید. اگر دندان های شما کوتاه باشد می توانید این روش درمانی را انتخاب نمایید. گاهی اوقات برای اصلاح خط لثه طول تاج دندان افزایش خواهد یافت. این روش را می توان با استفاده از لیزر یا ارتودنسی انجام داد. به طور کلی می توان گفت برای اصلاح خط لثه شدید روش های مختلف بسیار زیادی وجود دارند که با توجه به ایجاد لبخند لثه ای نوع درمان را می توان به صورت دقیق مشخص کرد.

لبخند هالیوودی

کامپوزیت و باندینگ دندانی

یکی از روش های اصلاح طرح لبخند که به طور معمول برای تغییر رنگ دندان و اصلاح فرم آن مورد استفاده قرار می گیرد کامپوزیت و باندینگ دندانی می باشد. در مراقبت از  کامپوزیت ونیر باید نهایت دقت را به کار برد. این روش درمانی در حقیقت نوعی ترمیم است که باید همرنگ با دندان انجام گیرد. باندینگ به طور معمول با استفاده از چسب خاص روی دندان قرار گرفته و با استفاده از نور مخصوص محکم خواهد شد. برای محکم نمودن این ترمیم روی دندان از باندینگ استفاده می شود. این روش اصلاح طرح لبخند در مقایسه با دیگر روش ها ساده تر و کم هزینه تر می باشد. انتخاب بهترین دندانپزشکی زیبایی تاثیر زیادی در نتیجه کار دارد.

ارتودنسی از روش های رایج اصلاح طرح لبخند

در صورتی که فک و دندان های شما در جای صحیح قرار نداشته باشد می توانید از روش ارتودنسی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده نمایید. در این روش دندان ها با استفاده از براکت و سیم مخصوص به مکان اصلی خود هدایت خواهند شد. امکان انجام این روش به صورت متحرک و ثابت وجود دارد. هدف اصلی این روش پیشگیری از پوسیدگی دندان ها و داشتن لبخند زیبا می باشد.

روکش دندان

این روش اصلاح طرح لبخند کاملا شبیه به کلاهی است که روی تاج دندان یا پروتز دندان قرار خواهد گرفت. رنگ این روکش کاملا مشابه دیگر دندان هاست و با استفاده از آن دندان های شما زیبایی خود را باز خواهند یافت. این روکش ممکن است از جنس سرامیک، فلز یا ترکیبی از هر دو متریال باشد. در صورت مناسب نبودن رنگ یا پوزیشن دندان این روش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ایمپلنت دندان

در صورت از دست دادن یک دندان جای خالی آن علاوه بر این که باعث ایجاد ظاهر نامناسب در صورت شما خواهد شد لثه را نیز تحلیل خواهد کرد. در صورت از دست دادن دندان لپ شما به داخل کشیده خواهد شد و در نهایت روی لپ شما چال ایجاد خواهد شد. ایمپلنت دندان که داخل استخوان فک کاشته می شود و به تاج دندانی متصل می شود باعث می شود دندانی طبیعی و زیبا داشته باشید.

بریج دندان

برای کاشت دندان و اصلاح طرح لبخند روش های مختلف بسیار زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند زیبایی از دست رفته دندان و لبخند خود را بازیابید. با استفاده از بریج دندان می توان جای دندانی که از دست رفته را پر کرد و طرح لبخند را به نحو مطلوب اصلاح کرد.

لمینت دندان

ونیرهای پرسلن

اگر دندان های شما فرم و رنگ نامناسبی داشته باشند می توان از لایه ای متریال مخصوص روی آن ها استفاده کرد تا در نهایت مشکلات ظاهری دندان از بین بروند. این ونیرها دارای طول عمر نسبتا بالایی هستند و تغییر رنگ نمی دهند. این روش با عنوان لمینت دندان نیز شناخته می شود.

مهمترین مزایای اصلاح طرح لبخند

در صورت انتخاب و اجرای یکی از روش های اصلاح طرح لبخند به مزایای قابل توجهی دست خواهید یافت.

  • نوع لبخند زیبایی افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار خواهد داد.
  • داشتن دندان های مرتب، صاف و رسیدگی به آن ها باعث خواهد شد فرد کمتر دچار پوسیدگی و آسیب دندانی شده و نسبت به قبل بیشتر به دندان های خود اهمیت دهند.
  • داشتن لبخند زیبا همچنین باعث می شود تا اعتماد به نفس شما افزایش یافته و نسبت به قبل بهتر قادر به برقراری روابط اجتماعی با دیگران باشید.
  • تمام عیوب موجود در دهان و دندان های شما رفع شده و بهداشت دهان و دندان شما به خوبی حفظ خواهد شد.
  • پیشگیری از پوسیدگی دندان ها

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

مدت درمان و هزینه اصلاح طرح لبخند تا حد زیادی به عوامل مختلف زیر وابسته می باشد:

  • متخصص دندانپزشک
  • وضعیت بهداشتی دندان
  • نوع بیمه درمانی
  • میزان اصلاح

فرآیند انتخابی برای داشتن لبخند زیبا هرچه پیچیده تر باشد و به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد هزینه بیشتری را نیز طلب می کند. دندانپزشک زیبایی تمام این عوامل را در جلسات مشاوره در نظر خواهد گرفت و پزشک متخصص به طور معمول روش مناسب را برای اصلاح طرح لبخند با قیمت و دستمزد مورد نظر خود را به بیمار پیشنهاد خواهد داد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر ندا هادی مطرح کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx