بهترین سیم تلفن برای ADSL (اینترنت)

dell ghatar.com ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ (۴) دیدگاه ۱۷۰

انواع بسیار متفاوتی از کابل ها در بازار امروزه موجود است و همین کار را برای شما سخت می کند تا بتوانید تشخیص دهید که کابل مورد نیاز شما کدام است. حتی انواع کابل تلفن ساخته شده برای اینترنت نیز متفاوت هستند و همین ممکن است شما را سردرگم کند.

هترین کابل تلفن برای اینترنت

در صورتی که به دنبال بهترین کابل تلفن برای اینترنت هستید، ما در این مقاله انواع کابل های موجود و محل مناسب جهت استفاده از آن ها را توضیح می دهیم،
 
کابل های تلفن
قبل از انتخاب بهترین کابل تلفن برای اینترنت خوب است بدانید که مهم ترین بخش نصب ADSL و در واقع آن چیزی که بیشترین پتانسیل را برای تأثیرگذاری بر عملکرد اینترنت دارد، نوع کابل کشی تلفن است.

واضح است که شما به عنوان یک کاربر اینترنت هیچ کنترلی بر نوع کابل کشی از ابتدا تا نقطه ورودی محل خود را ندارید زیرا همه این ها توسط شرکت ارائه دهنده اینترنت راه اندازی و نصی می شوند.

استفاده از کابل نادرست می تواند به طور قابل توجهی عملکرد ADSL را پایین آورده و سرعت اینترنت شما را کاهش دهد.

کابل ورودی معمولاً با یک سوکت BT NTE-5 Master خاتمه می یابد که پایان مسئولیت BT و شروع مسئولیت اینترنت را نشان می دهد.

بنابراین هر سیم کشی از این نقطه به بعد باید بررسی شود تا اطمینان حاصل کنید که از استاندارد مناسبی برای اتصال اینترنت استفاده شده است.
 
سوکت مستر BT
توجه: برخی از تاسیسات قدیمی ممکن است سوکت اصلی مناسبی نداشته باشند و توصیه می‌شود که آن را ارتقا دهید و یک سوکت NTE-5 مناسب تعبیه کنید.
 
انواع کابل تلفن
همان طور که گفته شد کابل ها انواع و اقسام متفاوتی دارند که در ادامه برخی از انواع آن ها را برای شما نام برده و توضیحاتی را برای شما ارائه می دهیم. همچنین شما می توانید با مراجعه به فروشگاه کابل لاله زار انواع کابل تلفن را مشاهده کنید.
 
کابل تلفن IPC تخت FCC 68/CW1311
این نوع کابل معمولاً به همراه تلفن عرضه می شوند. انواعی از سیم ها که به جای نیاز به سیم کشی سخت تعبیه شده اند. دلیل رایج بودن این کابل این است که بسیار ارزان است و به راحتی می توان کانکتورها را در انتهای آن نصب کرد.

همچنین به دلیل استفاده راحت، بسیار محبوب هستند و به راحتی می توانید به اصلاح از آن ها سر در بیاورید. به طور معمول کابل RJ11 عرضه شده با مودم نیز از این کابل ساخته می شود.

در حالی که طول کوتاه چند متری که همراه با مودم ارائه می شود معمولاً برای اکثر افراد مشکلی ایجاد نمی کند، این نوع کابل تا حد زیادی بدترین نوع کابل برای استفاده برای ADSL است، بنابراین باید از استفاده ی سیم های طولانی خودداری شود.

پیشنهاد می شود حداکثر طول ۱۰ متر را برای کابل‌های اقتصادی RJ11 استفاده کنید تا بتوانید از مشکلات مربوطه جلوگیری کنید.

اگر نزدیک به محدودیت های دریافت ADSL هستید یا با مشکلات دیگری مواجه هستید، باید از استفاده این نوع کابل به طور کلی اجتناب کنید.
 
کابل تلفن بدون پیچ خوردگی
اکثر کابل‌های تلفنی که می‌توانید در فروشگاه‌ها بخرید جفت تابیده نیستند. آن ها کابل ولتاژ پایین ارزان و عمومی هستند که برای خانه استفاده می شود.

اغلب می بینید که آن را به عنوان کابل تلفن و یا زنگ هشدار کاربرد دارند. این کابل دارای اتصالات مستقیم است که هیچ گونه تداخلی ندارند.

این نوع کابل برای صدا مناسب است، اما فقط می‌تواند در کوتاه‌ مدت در یک محیط معمولی (خانه/دفتر) که در آن تداخل الکتریکی زیادی وجود دارد، استفاده شود.

استفاده از این نوع کابل برای نصب ADSL ایده خوبی نیست، به خصوص اگر بیش از ۲۰ متر کابل مورد نیاز است، بهتر است از این نوع کابل به طور کلی اجتناب شود.
 
جفت پیچ خورده CW1308
CW1308 Telephone CableProper یک نوع کابل تلفن جفت پیچ خورده است. معمولاً از مس جامد ۰٫۵۰ میلی متری ساخته می شود و هر یک از جفت سیم ها دارای کد رنگی هستند و به راحتی به دور هم می پیچند. این همان نوع کابلی است که مهندس برق در صورت نصب یک افزونه از آن ها استفاده خواهد کرد.

این کابل برای صدا و ADSL استفاده می شود و به خوبی کار می کند زیرا ساختار جفت پیچ خورده آن مقاومت خاصی در برابر تداخل ایجاد می کند.

از آنجایی که کابل CW1308 اساساً همان کابلی است که در کل شبکه تلفن استفاده می شود، به خوبی کار می کند. کابل CW1308 در طولانی مدت می تواند برای ADSL استفاده شود.

CW1308 یک راه مقرون به صرفه برای اطمینان از اتصال قابل اعتماد است و قطر قابل اعتماد کوچک آن به این معنی است که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.
 
CAT5/CAT5e/CAT6
اغلب کابل CAT5 به عنوان کابل ایده آل برای سیم کشی ADSL توصیه می شود. کابل CAT 5 یک کابل جفت پیچ خورده است بنابراین برای کار ADSL کاملا مناسب است.

کابل CAT5 برای برنامه های شبکه اترنت طراحی شده است که در فرکانس ها و نرخ داده های بالاتر نسبت به هر نوع ADSL اجرا می شوند.

در نتیجه سیم مورد استفاده ضخیم تر است و کابل تعداد پیچش های بیشتری در هر متر نسبت به کابل CW1308 دارد زیرا برای سیگنال فرکانس بالاتر مورد نیاز است.

به طور مشابه کابل CAT6 چرخش های بیشتری در هر متر دارد و حتی از سیم ضخیم تر برای محاسبه سرعت اترنت گیگابیتی استفاده می شود. انتخاب کابل CAT5 یا CAT6 نسبت به کابل استاندارد CW1308 مزایای بسیار کمی دارد زیرا پیچش های اضافی برای سیگنال ADSL فایده ای ندارد.

کابل CAT5/6 بسیار حجیم‌تر از CW1308 است، زیرا معمولاً دارای ۴ جفت (۸ سیم) است و معمولاً با رنگ خاکستری عرضه می‌شود که پنهان کردن آن را دشوارتر می‌کند.

توصیه ما این است که اگر قبلاً کابل CAT5 را برای شبکه نصب کرده اید و می توانید آن را کنار بگذارید چرا که استفاده از آن برای ADSL ضرری ندارد.
 
ADSL Nation Pro+
کابل ADSL Nation Pro+ مخصوصاً برای نصب ADSL طراحی شده است که در آن مشکلات تداخل یا دیگر مشکلات به طور کل وجود نخواهد داشت.

تا این جا متوجه شدیم که برخی از کابل های تلفن برای کابل اینترنت نیز قابل استفاده هستند اما به طور کلی تفاوت هایی نیز بین کابل شبکه و کابل تلفن وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  • کابل و سیم ‌های شبکه معمولاً ضخامت بیشتری نسبت به کابل تلفن دارند و از این رو از نظر ظاهری گردتر به نظر می رسند.
  • کابل های اینترنت کانکتورهای بزرگتری دارند.

کابل تلفن

برای انتخاب بهترین کابل تلفن برای اینترنت، به نکات زیر توجه کنید:

  1. سرعت انتقال مهمترین ویژگی است.

اگر به دنبال اینترنت پرسرعت هستید، طبیعتا باید یک کابل پرسرعت را انتخاب کنید. سرعت کابل ها از ۱ مگابایت شروع شده و با توجه به تکنولوژی جدید تا ۱۰ مگابایت نیز پیش رفته است.

  1. میزان بودجه خود را بسنجید.

طبیعتا یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار برای یک خرید، میزان هزینه ای است که برای آن کنار گذاشته اید. به طور کل باید بگوییم که کابل هایی که مخصوص اینترنت تولید شده اند، پرهزینه تر از کابل های معمولی تلفن هستند.

اما همانطور که می توان حدس زد، قطعا کاربری و سرعت آن ها برای اینترنت سریع تر و قوی تر خواهد بود و طبیعی است که هر چه بیشتر هزینه کنید، کابل قوی تری خواهید داشت. (البته همیشه هم اینطور نیست و بهتر است قبل از خرید اطلاعاتی در رابطه با انواع برند های آن داشته باشید.)

  1. به میزان امنیت کابل توجه کنید.

امنیت یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باید به آن توجه کنید. البته بگذارید خیالتان را کمی راحت کنیم! به طور کل کابل ها چه برای اینترنت باشند و چه برای تلفن، امنیت نسبتا بالایی دارند و نیازی نیست شما نگران آتش سوزی و یا هر اتفاق دیگری باشید.

اگر در محیط های مرطوب و یا ساحلی زندگی می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم از کابل های تلفن استفاده کنید چرا که آن ها امنیت بیشتری دارند.

همچنین اگر قرار است در مسافتی طولانی سیم کشی انجام شود، باز هم پیشنهاد می شود که از کابل های تلفن استفاده کنید تا امنیت بیشتری داشته باشند و از این طریق درصد خطا را کم کنید.
 
جمع بندی
به طور کل متوجه شدیم که اکثر سیم های عادی تلفن برای اینترنت و ADSL نیز قابل استفاده هستند اما سرعت اینترنت در هرکدام از آن ها متفاوت  است.

برخی از سیم های تلفن با سرعت بیشتری کار می کنند و برخی آنقدر کم سرعت هستند که بهتر است به طور کل از آن ها استفاده نکنید.

اگر به دنبال نهایت سرعت هستید، پیشنهاد می شود از کابل های مخصوص اینترنت استفاده کنید. اگرچه این نوع کابل ها کمی پر هزینه تر خواهند بود اما سرعت آن ها بسیار بهتر است.

در صورتی که برای استفاده شخصی و استفاده در خانه به دنبال کابل مناسب می گردید، نیاز نیست زیاد هزینه کنید و همان کابل های عادی تلفن برای استفاده شما مناسب هستند.

اما در صورتی که حرف از شرکت و یا اماکن بزرگ تری می شود که افراد بیشتری قرار است به اینترنت وصل شوند، برای پاسخ گویی درست و بهتر پیشنهاد می شود از کابل های مخصوص اینترنت و ADSL استفاده کنید.

و در نهایت امیداریم در انتخاب بهترین کابل تلفن برای ADSL (اینترنت) شما را راهنمایی کرده باشیم.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
4
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx