انواع روش برش فلزات

dell ghatar.com ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۹

برش فلزات به دو روش مدرن و سنتی انجام می گیرد. که در ابتدا راجع به روش‌های سنتی توضیحاتی مختصری ارائه می‌دهیم.

انواع روش برش فلزات

در مجموعه صنعتی شیت لیزر کلیه خدمات برش لیزر بر روی انواع متریال و سایر خدمات همچون خمکاری، جوشکاری ، تراشکاری و غیره به روش مدرن با بهترین و به روزترین دستگاه‌های روز دنیا صورت می‌پذیرد و در این مقاله به آشنایی تخصصی با تکنولوژی برش لیزری و سایر روش ها خواهیم پرداخت.
 
فرزکاری
از قدیمی‌ترین روش‌های برش فلزات فرزکاری می‌باشد. ماشین فرز دارای یک کله‌گی بوده که به روش‌های دستی و اتوماتیک قابل کنترل می‌باشد. اسپیندل در این دستگاه وظیفه نگه داشتن ابزار و چرخاندن آن را در حول محور دلخواه دارد.
 
تراشکاری
در این روش، برش قطعه به صورت دورانی بوده و سطح مقاطع دایره‌ای شکل تولید می‌کند. در این روش قابلیت تولید اشکال مختلف از جمله شکل‌های مخروطی با تغییر وضعیت دستگاه ممکن می‌باشد.
 
رزوه زنی
در صنعت، روش‌های مختلفی برای تولید پیچ و مهره و رزوه زنی وجود دارد که در این بین می‌توان به استفاده از قلاویز و حدیده، استفاده از دستگاه‌های فرز یا تراش، رولینگ و فرمینگ اشاره کرد.
 
سنگ زنی
این روش از برش آهن به عنوان یکی از انواع روش‌های برش فلزات، از سایش بوسیله سنگ به جهت برداشتن ماده از سطح فلز استفاده می‌کند. این روش به طور کلی برای تولید سطح‌هایی با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و میزان ضخامتی که از روی قطعه برداشته می‌شود کم می‌باشد.
 
سمباده زنی
در این روش نیز مانند سنگ زنی از سایش استفاده می‌شود ولی میزان باری که از روی قطعه برداشته می‌شود از سنگ زنی بسیار کمتر می‌باشد. سمباده‌ها بر اساس اینکه برای چه قطعه‌ای استفاده می‌شوند از جنس سخت و یا نرم آن‌ها استفاده می‌شود.
روش‌های مدرن به دلیل اینکه در وقت و زمان و هزینه به صرفه‌تر می‌باشند و همچنین برش با کیفیت بالاتری انجام می‌شود نسبت به روش‌های سنتی مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند. در این قسمت توضیحاتی درباره انواع روش‌های برش فلزات که متداول‌تر هستند ارائه می‌دهیم.

برش لیزر فلزات

برش هواگاز
برای برش آهن و برش فولاد از برش هواگاز استفاده می‌شود که قدمت بالایی دارد. این روش به دلیل اینکه لبه‌های تمیز و دقیقی را تولید می‌کند بسیار مناسب می‌باشد. به طور معمول این روش برای ضخامت‌های ۱۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌متر استفاده می‌شود ولی با استفاده از یک سری روش‌ها می‌توان از این روش برای ضخامت‌های ۶ تا ۳۰۰ میلی‌متر نیز استفاده کرد.
 
برش پلاسما
این روش به دلیل اینکه تنوع بالایی در قیمت و انجام کار دارد برای کارهای بسیاری استفاده می‌شود. این روش نسبت به روش هواگاز سرعت بالاتری داشته و در بازه ۱ میلی‌متر تا ۳۰ میلی‌متر می‌توان برای برش فلزات از آنها استفاده کرد که با استفاده از یونیت‌های خاص می‌توان این بازه را بین ۰.۵ میلی‌متر تا ۱۶۰ میلی‌متر افزایش داد.
 
برش لیزر
خدمات برش لیزر به عنوان یکی از انواع روش‌های برش لیزر فلزات در بازه ۱۰  تا ۲۵ میلی‌متر استفاده می‌شود. لیزر در برش فلزات دارای دقت و کیفیت بالایی می‌باشد. استفاده از این روش همچنین آسان بوده و می‌توان حتی بدون اپراتور نیز کار برش را انجام داد. لیزر در ضخامت‌های پایین دارای سرعت بالایی بوده ولی سرعت آن در ضخامت‌های بالا به شدت کم می‌شود. برای برش فلزات مختلف باید از انواع لیزرهای مختلفی استفاده کرد که نیازی نیست دستگاه را داشته باشید و کافیست تنها به مجموعه های معتبر چون سر بزنید.
 
برش واترجت
این روش با فشار آب فلزات را بسیار دقیق برش می‌دهد. کیفیت لبه‌ها در این روش حتی از برش لیزر فلزات هم بهتر می‌شود زیرا هیچ تنش گرمایی برای فلز ایجاد نمی‌کند. این روش برای هر نوع فلزی با هر ضخامتی قابل استفاده می‌باشد.
 
برش ورق با گیوتین
یکی از روش‌های سریع و بهینه برای برش ورق‌های فلزی برش ورق با گیوتین می‌باشد. در این روش، برش بسیار تمیز و چهارگوش انجام می‌شود. این دستگاه با زاویه و فشار مناسبی، برش را ایجاد می‌کند. این دستگاه به CNC مجهز بوده که برای کنترل فعالیت دستگاه با تنظیم فاصله تیغه‌ها و تنظیم جریان برای انواع ورق‌ها استفاده می‌شود.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx