معرفی بهترین برندهای چسب برق

dell ghatar.com ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۷۶

چرا در کارهای سیم کشی برق، از چسب هایی متفاوت با چسب ها معمولی، به نام نوار چسب برق استفاده می شود؟ کاربرد این چسب ها چه می باشد؟ چه میزان بر عایق شدن الکتریسیته تاثیر دارند؟

به طور کلی، نوار ها برق، به دلیل مقاومت بالا، برای کارها خاصی ساخته و استفاده می شوند. با توجه به کیفیت آن ها در عایق کاری کابل، اتصال به نوار ها الکتریکی و فاز بندی به کار می روند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا به بررسی انواع مختلف نوار چسب برق، ویژگی ها، کاربرد و نکات ویژه هنگام استفاده و خرید آن ها، بپردازیم.

بهترین برندهای چسب برق

چسب برق چیست؟

چسب نواری برق یا لنت برق، نوعی چسب نواری است که برای عایق کردن سیم های برق و دیگر رسانه های الکتریسیته به کار می رود. این چسب ها را معمولا از پلاستیک و یا وینیل تولید می کنند. این چسب ها در سیم کشی ساختمان ها کاربرد فراوانی دارد.

این محصول بسیار چسبناک می باشد و هنگام استفاده از آن دیگر نیاز به جسب های دیگر ندارید.همانطور که گفته شد از این چسب ها در سیم کشی ساختمان ها استفاده می شود. برای نصب لوستیر، اتصال دو سیم به یکریگر، تنظیم برخی از لامپ ها مخصوصا لامپ های رشته ای و … استفاده می شود.

این چسب ها مانندمدل های معمولی به دور یک مقوا پیچیده شده اند. از دیگر ویژگی های این محصول در بعدا به بررسی کامل آن می پردازیم قابل کشسانی بالای آن است.

بهترین برندهای تولید کننده نوار چسب برق

انواع چسب برق

قبلا به ۲ مورد از انواع چسب بررق اشاره کردیم. اکنون میخواهیم به صورت تخصصی تر انواع آن را به شما معرفی کنیم.

لاستیک

نوار لاستیکی به دلیل مقاومت بالا در برابر آب، برای استفاده در محیط ها مرطوب مناسب است. این نوار معمولا قسمت چسبی ندارد و تنها به خودش می چسبد. اما این امر باعث شده تا به طور موثری محل مورد نظر را پوشش دهد. با استفاده از کشش الاستیکی آن، به طور کامل در اطراف کابل و مدار کشیده می شود. به طور معمول، نوار لاستیکی برای متصل شدن به کابل دارای ۶۹ کیلو ولت، ایده آل است.

ماستیک

نوار ماستیک، تشکیل شده از قسمتی با مرکز اسفنجی بین لایه چسبی و پشتی است. چسب ماستیک، راه ‌حلی فوق العاده برای نیاز به تطبیق پذیری در پروژه ها می باشد. این نوار ممکن است از پشتی وینیل، لاستیکی یا حتی بدون پشتی باشد. به دلیل چسبیدن راحت، استفاده آسان در فضاها تنگ و مواد با کیفیت، بین برقکاران بسیار محبوب است. همچنین نوار ماستیک به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و اشعه ماورا بنفش، برای سیم کشی در فضا باز، انتخابی مناسب می باشد.

وینیل

وینیل معمولا رایج ترین و پرکاربردترین نوار چسب برق در استفاده ها خانگی است. این نوار برای عایق کاری، ترمیم بریدگی ها و محافظت در برابر رطوبت، نوار چسبی مقبول است. نکته حائز اهمیت در انتخاب این نوار، توجه به مقاومت پشتی آننلآ در برابر سایش است. پشتی وینیل، باعث انعطاف و دوام طولانی مدت آن می شود. نوار چسب وینیل، می ‌تواند اصلی ترین گزینه برای عایق کردن اتصالات الکتریکی باشد.

کامبریک لاکی

این نوار چسب برق، با برش ها مستقیم، از پارچه پنبه ای ایجاد شده است. پارچه استفاده شده در این نوار با روغن و حفاظی عایق در مقابله الکتریسیته پوشیده می شود. از این نوار بیشتر در پوشاندن گوشه ها، لبه ها ناهموار و پیچ ها بهره می گیرند. زیرا این موارد ناهموار، توانایی بریدن نوارها ضعیف و کم دوام را دارند.

چسب برق سینا

بهترین برندهای تولید کننده نوار چسب برق

چسب برق ها را شرکت های زیادی تولید می کنند که در اینجا ما به چند مورد از مطرح ترین های آن اشاره می کنیم.

چسب برق سینا

شرکت صنایع چسب سینا، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده صنایع چسبی و همین طور چسب برق می باشد. این شرکت چسب های خود را در سه دسته بندی چسب برق معمولی، نوار چسب عایق پرایمر و نوار برق سفارشی تولید می کند که عمده نفاوت آنها در عرض چسب است.

چسب برق ایران

یکی از انواع این چسب‌ها، چسب برق ایران چسب می‌باشد که با نام چسب لنت ایران نیز شناخته شده می‌باشد. این چسب برق‌ها معمولا از جنس پلاستیک مخصوصا وینیل ساخته می‌شوند. چسب برق ایران چسب طیف گسترده‌ای از نیازهای خانگی و صنعتی را در بر می‌گیرد که علاوه بر سیم کشی ساختمان در صنایع خودروسازی و سیم کشی اتومبیل استفاده می‌شود.

چسب برق جک اسمیت

نوار چسب برق جک اسمیت یکی از بهترین چسب برق های موجود در بازار ایران و ساخت کشور تایوان است. این چسب برای کارهایی مانند عایق بندی سیم برق و تلفن و در صنایع الکتریکی و الکترونیکی مصرف بسیار زیادی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید می توانید به سایت زینولایت، بزرگترین فروشگاه تجهیزات روشنایی در ایران مراجعه کنید. زینولایت عرضه کننده انواع لامپ ها مانند لامپ های ال ای دی حبابی، لامپ های رشته ای، لامپ های صنعتی و … می باشد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx