برای اجاره خودرو چه کارهایی لازم است انجام دهیم تا کلاه سرمان نرود؟

dell ghatar.com ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ دیدگاه ۴۳

همه افراد ممکن است گاهی نیاز به اجاره خودرو پیدا کنند. این نیاز ممکن است با هدف سفرهای طولانی مدت باشد یا برای رفت و بازگشت به فرودگاه، یا رفتن به قراری مهم و جلسات تشریفاتی یا صرفا جهت علاقه به تجربه رانندگی با ماشین‌های جدید و لوکس. تفاوتی ندارد هدف از اجاره خودرو چه باشد؛ در هر صورت باید نکاتی را قبل از رزرو خودروهای کرایه‌ای بدانیم تا کلاه سرمان نرود.

اجاره خودرو ناواران

این روزها شرکت‌های بسیاری در زمینه اجاره خودرو فعالیت می‌کنند. برخی از این شرکت‌ها به عنوان واسطه بین فردی که مایل است خودروی خود را اجاره دهد و اجاره گیرنده عمل می‌کنند. سایر مجموعه‌ها نیز ناوگان مخصوص خود را دارند و صرفا ماشین‌هایی که تحت مالکیت خودشان است را اجاره می‌دهند. بعضی از این شرکت‌ها، با سرهم کردن صورت‌های مالی جعلی از مشتریان خود هزینه‌های کلانی می‌گیرند و از آن جایی که اجاره گیرنده سفته، چک یا هر نوع ضمانت مالی دیگر در دست این شرکت‌ها دارد، مجبور به پرداخت هزینه می‌شود.

اگر شما هم قصد اجاره خودرو دارید؛ ولی با نکاتی که قبل از آن باید بدانید آشنا نیستید، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

نکات لازم قبل از اجاره خودرو، حتما باید بدانید

۱- یک مجموعه معتبر و قانونی انتخاب کنید.

از آن جایی که شما برای اجاره خودرو، مدارک شناسایی یا حتی چک و سفته به نام خودتان را در اختیار شرکت قرار می‌دهید باید جایی را انتخاب کنید که تحت نظارت قانون و با مجوزهای رسمی فعالیت کنند. همچنین ماشین‌های ارائه شده توسط این شرکت‌ها از نظر فنی ارزیابی می‌شوند و تنها خودروهایی با سلامت کامل ایمنی به مشتریان داده می‌شود.

برای شناسایی شرکت‌های معتبر، به وب سایت مجموعه سری بزنید. معمولا این شرکت‌ها خدمات آنلاین نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهند و دارای نماد اعتماد الکترونیک و نشانه ملی ثبت معتبر هستند.

اجاره خودرو بدون دردسر

بسیاری از مجموعه‌های غیرقانونی، هزینه اجاره را بسیار کمتر به شما اعلام می‌کنند تا شما را ترغیب به استفاده از خدمات خودشان کنند. ناواران خودرو علاوه بر اینکه هیچ ضمانت نامه بانکی و معرفی نامه از مشتریان خود دریافت نمی‌کند؛ با ارائه فاکتور رسمی و قانونی خیال آن‌ها را از شفافیت امور مالی راحت می‌کند.

۲- تمام ویژگی‌های ماشین را چک کنید.

ماشینی را انتخاب کنید که با ویژگی‌های مورد نیاز شما همخوانی داشته باشد. معمولا تمام ویژگی‌های ماشین اعم از دهنده‌ای یا اتومات بودن، طرفیت سرنشینان، ظرفیت بار، سیستم گرمایش و سرمایش، ضبط و سیستم سرگرمی و… در مشخصات ماشین‌ها ذکر می‌شود؛ اما اگر هریک از این جزئیات را پیدا نکردید حتما از پشتیبانی سوال کنید تا پس از تحویل ماشین به مشکل برنخورید.

۳- شرایط بیمه را حتما بپرسید.

معمولا اکثر شرکت‌ها بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث را به همراه خودرو در اختیار مشتری می‌گذارند؛ اما برای اطمینان بهتر است از بیمه‌های کامل‌تر استفاده کنید. معمولا در شرکت‌های اجاره خودرو هزینه افت قیمت ماشین در تصادف نیز محاسبه می‌شود. گاهی این افت بیش برآورد می‌شود تا هزینه‌های گزافی از مشتریان گرفته شود و سود شرکت افزایش پیدا کند. شرکت ناواران تنها شرکتی در ایران است که هزینه افت از مشتریان خود نمی‌گیرد و تنها خسارت وارد بر ماشین آن هم تا سقف تعیین شده قبلی دریافت می‌کند. حتی اگر هزینه خسارت بیشتر از مبلغ توافق شده در قرارداد اجاره خودرو باید ناواران خود را مکلف به پرداخت می‌کند و هزینه اضافه‌تری از مشتری نمی‌گیرد.

۴- خدمات امدادی و پشتیبانی در جاده را جدی بگیرید.

نکات لازم قبل از اجاره خودرو

بعضی از شرکت‌های اجاره خودرو خدمات پشتیبانی در جاده نیز ارائه می‌دهند که برای افرادی که قصد سفرهای بین شهری با ماشین‌های کرایه‌ای دارند بسیار مهم و ضروری تلقی می‌شود. ناواران در بیش از ۲۰۰۰ نقطه از سراسر ایران خدمات امداد جاده‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد و حتی اگر خودرو خسارتی دیده باشد که امدادگران نتوانند آن را حل و فصل نمایند؛ تا زمانی که خودرو در تعمیرگاه است ماشین جایگزینی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

۵- در هنگام تحویل، از ایمنی و سلامت ظاهری خودرو اطمینان حاصل کنید.

هنگامی که ماشین خود را چه در فرودگاه و چه درب منزل یا محل کارتان تحویل می‌گیرید؛ تمام جزئیات ماشین را بررسی کنید. اگر هرگونه زدگی، فرو رفتگی، خط و خش دیدید به مسئول شرکت گزارش دهید و از آن‌ها بخواهید که به طور کامل و دقیق در قراردادتان ثبت کنند. برای اطمینان بیشتر می‌توانید قبل از خروج از پارکینگ از همه مشکلات و کل بدنه ماشین عکس بگیرید تا برای ثبت درخواست، به مشکلی برنخورید. این موضوع تنها محدود به بدنه ماشین نیست و لازم است قبل از تحویل گرفتن ماشین از سلامت تمام اجزای آن مطمئن باشید؛ چراکه تمامی شرکت‌های معتبر اجاره خودرو وظیفه دارند که خودرویی سالم و بدون نقص به شما تحویل دهند و در پایان قرارداد، از شما باز پس گیرند.

۶- جزئیات خودرو را بررسی کنید.

بسیاری از شرکت‌های اجاره خودرو، عکس خودروهای مدل بالاتر و تمیزتر را گذاشته؛ ولی در هنگام تحویل خودرویی فرسوده و مستهلک به دست مشتری می‌رسانند. قبل از دریافت خودرو حتما کیلومتر و آپشن‌هایی که در مشخصات ماشین آمده است را چک کنید و بعد ماشین را تحویل بگیرید. ارائه خودروهای فرسوده علاوه بر اینکه نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شود؛ ممکن است شما را درگیر نقص‌های فنی بی‌شمار ماشین کند. تمامی ماشین‌های ناواران نو هستند و با افزایش کیلومتر، با خودروهای جدید جایگزین می‌شوند.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا مهم‌ترین نکات قبل از اجاره خودرو را به صورت موردی بررسی کنیم. با در نظر داشتن این موارد می‌توانید با تجربه خوب و راحتی از رنت ماشین داشته باشید. همچنین پشتیانی ناواران ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته پاسخگوی نیازها و پرسش‌های شما خواهند بود.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx