چرا در بازاریابی شبکه‌ای به یک دیکشنری فروش مستقیم نیاز داریم؟

dell ghatar.com ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ دیدگاه ۱۲

بازاریابی شبکه‌ای و فروش مستقیم محصولات از طریق آن، این روزها به کسب و کاری پررونق و سودبخش برای عده زیادی از مردم تبدیل شده است.

دیکشنری فروش مستقیم

حالا در جمع‌های مختلف دوستان و آشنایان، بیش از قبل، از شبکه‌سازی و تاثیر آن بر فروش می‌شنویم و به هر کجا که چشم می‌چرخانیم، دوست و آشنایی را می‌بینیم که از دگرگون شدن زندگیشان بعد از ورود به حوزه فروش مستقیم سخن می‌گویند.

در چنین شرایطی و با مشاهده سودی که افراد از این راه کسب می‌کنند، طبیعی است که ما هم وسوسه شویم بازاریابی شبکه‌ای را امتحان کرده و شانس خود را در آن محک بزنیم. اما همان‌طور که همه می‌دانیم، ورود به هر حیطه‌ای بدون دانستن الفبا و مفاهیم آن، به منزله بی‌گدار به آب زدن و بی جلیقه نجات به دل اقیانوس پریدن است. بر همین اساس اولین قدم در ورود به بازاریابی شبکه‌ای هم این است که از مفاهیم و لغات آن آگاهی کسب کنیم و صحبت به زبان بازاریاب‌های حرفه‌ای را بیاموزیم.

بازاریابی شبکه‌ای چیست؟

دیکشنری فروش مستقیم لیا آکادمی به عنوان مرجعی جامع و کامل از مفاهیم و اصطلاحات این حوزه، بازاریابی شبکه‌ای را این‌طور تعریف کرده است:

«بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) به معنای فروش بدون واسطه کالا به مشتری است. بازاریابی شبکه‌ای یکی از روش‌های فروش محصول است که در آن شرکت فروش مستقیم، از طریق وب‌سایت خود، بازاریاب یا مشاور فروش را به عنوان معرف محصولات شرکت، به دور از نیاز به مکانی فیزیکی، ساماندهی می‌کند، به نحوی که هر مشاور فروش می‌تواند ضمن کسب درآمد از فروش محصول، با معرفی افراد دیگر، تشکیل گروه فروشندگان دهد و از این طریق هم بر سطح درآمدش بیفزاید.

مخاطبان این دیکشنری چه کسانی هستند؟

توهم آگاهی، تله‌ای است که ممکن است هرکدام از ما روزی در آن بلغزیم و از این توهم ضربه بخوریم. توهم آگاهی معمولا زمانی رخ می‌دهد که احساس می‌کنیم در حوزه فعالیتمان، به دانش و آگاهی کافی رسیده‌ایم و دیگر تلاشی برای آموختن بیشتر در آن حوزه نمی‌کنیم.

این اتفاق برای بسیاری از بازاریابان شبکه‌ای هم رخ می‌دهد و موجب می‌شود به محض اینکه وارد این حوزه شدند، یکی دو فروش موفق را تجربه کردند و طعم سود زیر زبانشان مزه کرد، دیگر قید آموختن بیشتر را بزنند و بر اساس دانش قبلی‌شان به کار ادامه بدهند. این اشتباهی است که تاکنون جلوی رشد بسیاری از بازاریاب‌های موفق و بااستعداد را گرفته و موجب درجا زدنشان شده است. باید به یاد داشته باشیم که مسیر کسب دانش بی‌انتهاست و هر چقدر هم که دانش کسب کنیم، باز چیزهای بیشتری برای آموختن وجود دارد و نباید به آنچه تاکنون می‌دانیم، اکتفا کنیم. دانستن مفاهیم و اصطلاحات فروش مستقیم موجب می‌شود در مکالمات و جلسات فروش و پرزنت، با اعتماد بیشتری صحبت کنیم و در نتیجه فروش موفق‌تری را رقم بزنیم.

مخاطبان دیکشنری فروش مستقیم

همچنین برای آن دسته از افرادی که تاکنون وارد بازاریابی شبکه‌ای نشده‌اند و تازه می‌خواهند خود را در این عرصه محک بزنند، خواندن این دیکشنری فرصتی است تا با پرکاربردترین واژگان این حوزه آشنا شوند و به اصطلاح، گوششان به شنیدن این واژگان عادت کند.

دیکشنری فروش مستقیم، ارائه‌ای رایگان از لیا آکادمی

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، دیکشنری فروش مستقیم لیا آکادمی برای تمام مخاطبان با هر سطح دانش و تخصص طراحی شده است؛ هم بازاریاب‌های فروش و آن‌هایی که در حال انجام این کار هستند و هم بازاریاب‌های تازه‌کار و افرادی که نسبت به ورود به حوزه فروش مستقیم و بازاریابی شبکه‌ای کنجکاو شده‌اند.

هدف لیاتیم از تهیه و تدوین این کتاب، این است که به سهم خود گامی مثبت در جهت آگاهی‌بخشی به جامعه بردارد. امید این تیم، ارتقا و بهبود دانش و فرهنگ جامعه بازاریابان شبکه‌ای و ساخت رفتاری حرفه‌ای‌تر در میان آن‌هاست. به همین منظور این تیم با هدف والای فرهنگ‌سازی خود، این دیکشنری را به صورت رایگان در قالب یک کتاب الکترونیکی با فرمت PDF منتشر کرده است تا در هر زمان و مکانی و روی هر وسیله‌ای –لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه- برای افراد قابل دسترسی و مراجعه باشد.

نقطه قوت دیگر این دیکشنری، به روز شدن آن در فواصل زمانی مختلف و اضافه شدن مفاهیم جدید به آن است؛ اتفاقی که به منزله چاپی نبودن آن رخ می‌دهد و این دیکشنری را لحظه به لحظه به روز و جدید نگه می‌دارد.

فارسی‌سازی اصطلاحات حوزه فروش مستقیم، دیگر عامل مزیتی این دیکشنری است. گردآورندگان این دیکشنری با ساعت‌ها تامل و جستجو در مفاهیم و اصطلاحات این حوزه، کوشیده‌اند دقیق‌ترین و ساده‌ترین واژگان فارسی را برای بیان این اصطلاحات انتخاب کنند. حالا و به مدد این واژه‌نامه، به جای به کار بردن اصطلاحات انگلیسی مانند پوینت ولیو (Point Value) و مولتی‌لول مارکتینگ (Multi-Level Marketing)، می‌توانیم از اصطلاحات فارسی معادل آن‌ها یعنی ارزش امتیازی و بازاریابی چند سطحی استفاده کنیم و به جای مفاهیمی چون بیلدر (Builder) و چلنجر (Challenger) و منیجر (Manager)، سازنده و چالشگر و مدیر را به کار ببریم. به این طریق می‌توانیم جذب موفق‌تری هم داشته باشیم؛ چراکه این واژگان فارسی برای مشتریان احتمالی ما آشناتر است و در ذهن آن‌ها تاثیر مثبت‌تری می‌گذارد.

نحوه دانلود دیکشنری فروش مستقیم لیا آکادمی

برای دانلود رایگان دیکشنری فروش مستقیم لیا آکادمی، فقط کافی است به دیکشنری فروش مستقیم لیا آکادمی مراجعه و آدرس ایمیلتان را در کادر مشخص شده وارد کنید. سپس با کلیک روی دکمه «برای دانلود رایگان کلیک کنید»، این کتاب الکترونیکی برای شما نمایش داده می‌شود.

دیکشنری فروش مستقیم لیا آکادمی

برای خواندن این کتاب که در حال حاضر ۲۶ صفحه دارد، دو راه پیش رو دارید. هم می‌توانید به روش سنتی از صفحه اول شروع به خواندن کنید و جلو بروید. هم می‌توانید از بخش دسترسی سریع به لغات بر اساس حروف الفبا که در قسمت پایین صفحه ۲ درج شده است، کمک بگیرید و خود را بر اساس حروف الفبا، به مفاهیم و اصطلاحات مدنظرتان برسانید.

همچنین پس از خواندن این دیکشنری، می‌توانید به وب‌سایت لیا آکادمی رفته و مقالات مفید و آموزشی آن را در دسته‌بندی‌های مختلف، از آموزش فروش مستقیم گرفته تا مهارت‌های فردی و راهکارهای رهبری و مدیریت تیمی بخوانید و در پایان هر مقاله، نظرات و پیشنهاداتتان را با دیگر خوانندگان این مقالات به اشتراک بگذارید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx