ronaldo seratnews.ir ۲۲ تیر ۱۳۹۰ دیدگاه ۳۰۲

مثلاً چند سال پیش من در سفر به عربستان و دیدار با ملك عبدالله از برخورد بد مسئولان عربستانی با حجاج ایرانی در فرودگاه‌ها و به خصوص در قبرستان بقیع گله كردم و ایشان هم پذیرفت كه این مسئله به نفع ما و آنها نیست و دستور رفع آن برخوردها را داد كه حضور آزادانه زنان در بقیع یكی از آثار آن بود و به خواست شورای عالی امنیت و مسئولان حج با بحث‌های زیاد، ساختاری برای همكاری دو كشور در مسائل فیمابین عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین تنظیم شد كه مسئولان ذیربط نخواستند عملی كنند.
پس از برگشت من به ایران، هر روز در روزنامه‌های وابسته به آنان خبرهای دروغی درباره پشت صحنه برخورد آنان با حجاج ایرانی منتشر می‌شد تا جایی كه وزیر امور خارجه ما در یك كنفرانس مطبوعاتی گفت كه عربستانی‌ها هنگام ورود آیت‌الله ری‌شهری، در فرودگاه برخورد بدی داشتند و حتی ایشان را بازرسی بدنی كردند.
این موضوع برایم خیلی تلخ بود. چون برخلاف توافقات ما در عربستان بود. از آقای ری‌شهری پرسیدم كه موضوع چه بود؟ ایشان گفت: اصلاً چنین نیست. خود آقای ری‌شهری تلفنی از آقای متكی پرسید كه چرا این حرف را زدی؟ ایشان در جواب گفت: من تحت فشار بودم كه این حرف را بگویم.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx