Mohsen narenji.ir ۰۵ دی ۱۳۹۰ دیدگاه ۹۶

در فیلم ماتریکس به یاد دارید برای یادگرفتن کونگ فو کافی بود سر را روی یک صفحه مخصوص قرار می دادند تا اطلاعات فورا به مغز منتقل می شد؟ حالا دانشمندان می گوید به مراحل اولیه یادگیری فوری نزدیک شده اند. چیزی شبیه آنچه در فیلم ماتریکس دیده اید.

در آن فیلم برای یادگیری چیزهای جدید دیگر نیاز به سال ها صرف زمان و تمرین نبود. می خواستید خلبان هلیکوپتر بشوید؟ در چند ثانیه اطلاعات روی مغز نصب می شد و شما تبدیل به یک خلبان ماهر می شدید. یادگیری فوری و بدون زحمت یکی از آرزوهای دیرینه و طولانی بشر است که حالا به نظر می رسد گام های اولیه را به سوی آن بر می داریم.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه بوستون و مرکز تحقیقات علوم اعصاب کیوتو در ژاپن نشان می دهد که از طریق بازگشایی فعالیت های مغزی در قشر بینایی مغز توسط دستگاه fMRI و تحریک مجدد مغز با امواج مشابه توسط این دستگاه می توان کارایی مغز را در انجام کارهایی که توسط این بخش از مغز کنترل می شود افزایش داد.

آنها دریافته اند که این روش یادگیری مغز حتی وقتی که سوژه متوجه این موضوع نیست هم ادامه دارد. به این معنی که تحریک مغز و یادگیری توسط مغز انجام می شود بدون اینکه خود فرد متوجه این کار باشد.

آنها در حال توسعه تحقیقات در این مورد هستند و به نظر می رسد به اهمیت و البته خطرات این موضوع هم به خوبی پی برده اند. چرا که می گویند باید مراقب باشیم که از این روش به صورت غیر اخلاقی استفاده نشود.

انگار رویای بشر برای یادگیری فوری هم چندان دور از دسترس نیست. در چنین زمانی شما دوست دارید چه چیزهایی روی مغزتان نصب کنید!؟

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx