هزینه «کفن و دفن» در بهشت زهرا چقدر است؟

lokomotive ghatar.com ۲۴ دی ۱۳۹۲ دیدگاه ۴۹۸

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)گفت :براساس تمهیداتی که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران اندیشیده شده درحال حاضرحدود 70درصد از شهروندان تهرانی برای دفن اموات شان از قبور رایگان استفاده می کنند.

باشگاه خبرنگاران: دکتر اکبر توکلی، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ضمن اعلام این مطلب افزود: درحال حاضرقبور 3طبقه ای در اختیار شهروندان قرار می گیرد که یک طبقه به صورت رایگان به آنان تعلق می گیرد و 2طبقه دیگر با قیمت یارانه ای هر طبقه 350هزار تومان واگذارمی شود.

 

در صورتی که شهروندان توان پرداخت تمام هزینه 700 هزار تومان را به طور یکجا نداشته باشند، می توانند بخشی از آن را به صورت 10 قسط 35هزار تومانی پرداخت نمایند و قبرمربوطه را به تملک درآورند.

 

توکلی در خصوص هزینه های خدمات رسانی مربوط به دفن وکفن نیز گفت: تمامی خدمات متوفی نظیر حمل و نقل- شست و شو- کفن- دفن- اکو و مداح 198 هزار تومان است حال آن که در برخی مناطق پایتخت فقط هزینه یک مداح چندصد هزارتومان است. بنابراین حداقل هزینه های ممکن که مردم توان پرداخت آن را داشته باشند درنظرگرفته شده است.

 

شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) با بیان اینکه 10درصد از متوقیان ورودی به بهشت زهرا (س) به خارج از سازمان انتقال پیدا می کنند خاطر نشان کرد: 10 درصد دیگر کسانی هستند که از قبل قبر خریداری کرده اند و 10 درصد دیگر خواستار دفن در قطعات غیر جاری هستند که این سازمان از آنها حداکثر 10میلیون تومان دریافت می کند.

 

وی در پاسخ به این که سازمان برای افراد بی بضاعت چه تمهیداتی اندیشیده اظهار کرد: در صورتی که واحد مددکاری(در قسمت پذیرش این سازمان قرار دارد) تشخیص دهد خانواده ای توان پرداخت هزینه های کفن ودفن را ندارد مبلع198 هزارتومان به صفر ریال کاهش می یابد.

 

دکتر توکلی در خصوص تعداد متوفیان سالانه پایتخت اذعان کرد: روزانه حدود150نفردرتهران فوت می شوند که از این تعداد 30تا40 نفر به شهرستان هایشان انتقال می یابند. به طور کلی حدود 50هزار نفرنیز به طور سالانه در سازمان بهشت زهرا(س) دفن می شوند.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در مورد مشکلات زمین و فضای عبور این محل اظهار کرد: تهیه زمین تنها به عهده شهرداری یا بهشت زهرا(س) نیست بلکه به نوعی باید همه ارگان ها و نهادها دست به دست هم دهند تا این امر میسر شود.

 

وی با بیان این که بهشت زهرا یک ارگان اجرایی است و باید زمین در اختیارش گذاشته شود در عین حال اظهار کرد: با تمهیداتی که از سوی ارگان های بالا دستی شهرداری مانند دولت، وزارتخانه ها و شورای شهر اندیشیده شده این مشکل به زودی حل خواهد شد.

 

توکلی در خصوص وضعیت کنونی آرامگاه های خانوادگی نیز تصریح کرد: به هیچ عنوان به دلیل کمبود جا برای توسعه آرامگاه های خانوادگی سیاستی تبیین نشده است و در حال حاضر نیاز به چنین کاری نیست اما شاید در آینده نیاز به سیاست گذاری در این زمینه ایجاد شود.

 

او بیشترین علت مرگ را ناشی از سکته های قلبی- مغزی- سرطان ها و بیماری های ریوی دانست وبیان کرد: بهشت زهرا (س) یک ارگان خدماتی است و افراد فعال در آنجا جزء زحمتکش ترین و شریف ترین افراد جامعه هستند که روزانه با درد،غم و اندوه شهروندان شریک و در ارتباط هستند.

 

وی گفت: طرح مباشر که طی 1سال و نیم اخیر در سازمان بهشت زهرا(س) پایه گذاری شد موجب استقبال و راهگشایی شهروندان شد.بر اساس این طرح هر کسی که وارد این سازمان می شود مباشر با اعلام پیام تسلیت Tخانواده متوفی را همراهی می کند, تا پایان کارهای اجرایی با خانواده داغ دیده همراه است که طرح مذکور بسیار مفید واقع شده است.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx