با این 7 درمان خانگی «چربی کبدتان» را پاک کنید

lokomotive ghatar.com ۱۵ تیر ۱۳۹۳ یک دیدگاه ۷۸۱

در صورتیکه وجود چربی در کبد بیشتر از 5 تا 10 درصد وزن کل کبد باشد، فرد دچار بیماری کبد چرب شده که فرد با استفاده از آب لیمو، عرقیات گیاهی می‌تواند بیماری خود را درمان کند.


کبد چربموید علویان، متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: کبد چرب از جمله بیماری‌های بسیار مهم در جوامع صنعتی است. وجود چربی در کبد طبیعی است، اما اگر این میزان از چربی بیشتر از 5 تا 10 درصد وزن کل کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب دچار  شده است.
 

وی ادامه داد: کبد چرب درمان پذیر است و معمولا نشانه و علامتی نداشته و منجر به آسیب همیشگی و برگشت پذیر نمی‌شود اما در شدید ترین حالت کبد چرب، فرد دچار نارسایی کبدی می‌شود. تغییر رفتارهای زندگی افراد از تحرک بیشتر به تحرک کمتر، ماشینی شدن و پیر شدن جامعه باعث شیوع بیشتر بیماری‌های متابولیک، فشار خون، بیماری‌های دیابت، بیماری‌های قلبی و کبد چرب شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مطالعاتی که در جوامع شهری انجام شده، نشان داده است که بین 30 تا 40 درصد از جمعیت بزرگسال دچار کبد چرب هستند. البته کبد چرب خاص بزرگسال نیست و حدود 5 تا 7 درصد از اطفال نیز به این عارضه مبتلا هستند. این بیماری به دلیل تغییر شیوه تغذیه و سبک استفاده از غذا‌های آماده (سوسیس، کالباس، پیتزا) به دلیل اینکه حاوی چربی بیش از حد و افزودنی‌ها هستند، می‌توانند زمینه ابتلا به کبد چرب را بیشتر کنند.

 

وی بیان کرد: کبد چرب با غربالگری سونوگرافی و انجام تست‌های کبدی تشخیص داده می‌شود. برخی مواقع ممکن است نیاز به نمونه برداری از کبد به دلیل تشخیص شدت بیماری باشد. برای پیشگیری از تجمع چربی‌ها در کبد بهتر است ورزش کنید و همچنین با پرهیز از استفاده از مواد چرب و مواد نشاسته‌ای و به حداقل رساندن استفاده از قند شکر در بهبودی این بیماری کمک کرد.

 

وی تصریح کرد: از جمله طبیعی ترین راهکارها برای درمان کبد چرب، توجه به مسائل تغذیه‌ای، مواد سالم، استفاده از غذاهای سنتی و خانگی، استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه و آب پز که نقش مهمی در سلامت خانواده ایفا می‌کنند، جایگزینی لبنیات کم چرب به جای چرب، استفاده از ماهی و غذاهای دریایی، آب لیمو و عرقیات گیاهی مانند کاسنی، خار مریم از دیگر راه کارهای طبیعی برای درمان این بیماری است.
رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  مواد غذایی مفید و مضر برای کبد چرب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx