داستان کوتاه «سروش صحت» با موضوع باخت برزیل

lokomotive ghatar.com ۲۱ تیر ۱۳۹۳ دیدگاه ۳۸۸

باخت عجیب و غریب تیم فوتبال برزیل در برابر آلمان با نتیجه 7-1 سبب ساز آن شده است که علاوه بر کارشناسان فوتبال، اهالی هنر هم نسبت به آن واکنش نشان دهند.

سروش صحتسروش صحت نیز به همین بهانه «تاکسی نگاری اش در اعتماد» را اختصاص داده به مروری بر واکنشهای مسافران یک تاکسی درباره این باخت.
 
صحت در بخشی از این تاکسی نگاری به صراحت طعنه ای هم زده به تیم برزیل که در برابر آلمان، لوله شده است. متن یادداشت او را در ادامه می خوانید:
 
اگه نیمار بود اونوقت 7-2 می باخت
همه جا صحبت از نتیجه بازی فوتبال برزیل با آلمان است. خانمی که روی صندلی جلو نشسته بود گفت: «خیلی عجیبه‌ها الجزایر داشت آلمان را می‌برد، بعد آلمان بیاد اینجوری برزیل را ببره» مرد میانسالی که عقب نشسته بود گفت: «برزیل نباخت، لوله شد.» پسر جوانی که کنار مرد نشسته بود گفت: «تازه نیمه دوم آلمانیا ول کردن والا 10، 12 تا زده بودن» مرد لاغری که کنار پسر بود، گفت: «اگه نیمار بود اینجوری نمی‌شد» جوان گفت: «اون موقع هفت دو می‌باختن»
 
کلی زحمت بکشی که بزرگ‌ترین شکست تاریخ‌ات تو کشور خودت، جلوی چشم مردم خودت باشه
مرد میانسال گفت: «این تو تاریخ جام جهانی می‌مونه» پسر جوان گفت: «معلومه که می‌مونه… سنگین‌ترین شکست تاریخ برزیل، سنگین‌ترین نتیجه تاریخ نیمه نهایی، اصلا هزار تا چیزش سنگین‌ترین بود.» خانمی که جلو نشسته بود گفت: «خیلی عجیبه‌ها استادیوم بسازی، خرج و مخارج بکنی، زحمت بکشی که بزرگ‌ترین شکست تاریخ‌ات تو کشور خودت، جلوی چشم مردم خودت باشه… خیلی دلم برای برزیل سوخت.» راننده تاکسی پیر بود و چیزی نمی‌گفت. پسر جوان از راننده پرسید: «به نظر شما عجیب نبود؟» راننده گفت: «من دیگه هیچی به نظرم عجیب نیست…»
 
(به نقل از اعتماد)

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  ویدیو/جشن حافظ و بغض رعنا آزادی ور تا در آغوش گرفتنِ جواد عزتی توسط همسرش

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx