پر درآمدترین و کم‌ درآمدترین شهرهای ایران

lokomotive ghatar.com ۰۸ دی ۱۳۹۳ دیدگاه ۴۵۱

متوسط درآمد اظهار شده ماهیانه یک خانوار شهری کشور در سال ۱۳۹۲، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۱، ۲۲٫۳ درصد افزایش داشته است.


خبرگزاری ایسنا: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۹۲ اعلام شده است، استان تهران با متوسط درآمد ماهیانه حدودا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بیشترین درآمد متوسط ماهیانه و استان مرکزی با درآمد ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، کمترین متوسط درآمد ماهیانه یک خانوار شهری را در سال ۱۳۹۲ به خود اختصاص داده است.
 
همچنین بر اساس این آمار هزینه زندگی هر خانوار تهرانی ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است و هر خانوار در استان مرکزی ماهیانه یک میلیون و ۳۸۴ هزار تومان هزینه می‏‌کنند.
 
متوسط درآمد اظهار شده ماهیانه یک خانوار شهری کشور در سال ۱۳۹۲، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۱، ۲۲٫۳ درصد افزایش داشته است. ۵۳٫۳ درصد این درآمدها از محل درآمدهای متفرقه، ۳۰ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری و ۱۶٫۷ درصد از محل مشاغل آزاد تامین شده است.
 
بررسی متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری، بر اساس فعالیت اصلی محل کار سرپرست خانوار نشان می‏‌دهد، خانوارهایی که فعالیت اصلی محل کار سرپرست آن‎ها، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» است با درآمد اظهار شده ماهیانه ۳ میلیون و ۱۵۴ هزار تومان در سال، بیشترین درآمد و خانوارهایی که فعالیت اصلی محل کار سرپرست آن‏ها «خانوارهای معمولی دارای مستخدم» است، با درآمد اظهار شده ماهیانه ۹۷۱ هزار تومان کم‎ترین درآمد را در سال ۱۳۹۲ داشته‎اند.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  درآمد ۶ رقمی یک خانم در متاورس

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx