اتفاق جالب در مجلس

lokomotive ghatar.com ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ دیدگاه ۸۶۱

در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی اتفاق جالبی رخ داد.

آن اتفاق این است: نصر الله پژمان فر عضو فراکسیون روحانیون مجلس در تذکری شفاهی خواستار برخورد با روزنامۀ «همدلی» شد چرا که به اعتقاد این نمایندۀ مجلس در این روزنامه به یک امام جمعه اهانت شده است.

البته آقای پژمان فر توضیح نداده چه توهینی صورت پذیرفته ولی استدلال او این است که چون روزنامه از وزارت ارشاد یارانه می گیرد وزیر باید «برخورد» کند.

تا اینجا البته «جالب» نیست چون نه می دانیم واقعا اهانتی صورت گرفته یا نه و اگر هم اتفاق افتاده باشد نهایت این است که تذکر می دهند و نیاز به تذکر به وزیر ارشاد نیست.

وجه «جالب» قضیه پس کجاست؟

این است که ریاست جلسه علنی با عبدالرضا مصری نایب رییس جدید مجلس بوده که در پاسخ به این تذکر گفته است: «شخص مورد توهین حق دارد در همان روزنامه بیانیه یا اظهار نظر ارایه کند.»

  پاسخ معنادار رئیسی به اعتراض مجلسی‌ها

بله، نیاز به «برخورد» نیست. قانون، تکلیف را مشخص کرده منتها آدم هایی مثل آقای پژمان فر در هر قضیه دنبال «برخورد» هستند و خیال می کنند مطبوعات چون یارانه می گیرند یکی از ادارات زیر مجموعه وزارت ارشادند و به جای پاسداری از حق آزادی بیان تا نکته ای می بینند خواستار «برخورد» می شوند.

پس «جالب» نوع مواجهۀ آقای مصری با تذکرنصرالله پژمان فر است که انصافا با پیشینۀ نوع نگاهی که از نماینده تذکر دهنده سراغ داریم قابل تقدیر است. نایب رییس جدید در سال آخر مجلس جایگزین علی مطهری شده است.
 

برای ورود به کانال تلگرام خبرگردی کلیک کنید.

 
منبع: عصر ایران

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx