ورق بازی زنان عربستانی در کنار مردان برای اولین بار

baran ghatar.com ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ دیدگاه ۱۶۴۷

در مسابقات قهرمانی ورق بازی (کارتِ بازی) در عربستان که با عنوان مسابقات زمستانی "بلوت" شناخته می‌شود، برای اولین بار ۲۰ زن و نزدیک به ۱۸ هزار مرد عربستانی بر سر جایزه دو میلیون ریالی (معادل حدود ۵۳۰ هزار دلار) با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، این مسابقات از سوی سازمان کل تفریح و سرگرمی عربستان و فدراسیون ورزش‌های ذهنی این کشور برگزار شده و تصمیم برای حضور زنان در سومین دوره آن در پی درخواست‌های آنها گرفته شد.

ترکی الفوزان، مدیر اجرایی فدراسیون ورزش‌های ذهنی گفت: در دو دوره اول و دوم این مسابقات نیز زنان درخواست حضور داشتند، از آنجایی که این ورزشی ذهنی است و هیچ‌گونه برخورد بدنی در آن وجود ندارد، اشکالی در حضور زنان در آن نمی‌بینیم. آنها حق مشارکت در چنین رقابت‌هایی را دارند ما از همه استقبال می‌کنیم.

شرکت‌کنندگان در این مسابقه که تعداد آنها به ۱۸ هزار تن می‌رسد، در ۹ هزار گروه دو نفری تقسیم شده‌اند و تیم‌هاب برنده هر دور بازی به مرحله بعد راه می‌یابند.
 
این مسابقات که برای اولین بار در مارس ۲۰۱۸ آغاز شد، انتقادات گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت و منتقدان بازی ورق را بر خلاف آموزه‌های اسلام دانستند.

  فاکتورهای جذابیت زنان

این دوره از مسابقات یاد شده تا ۲۲ فوریه جاری (سوم اسفند) ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرآنلاین

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx