برای سفر به دبی به این نکات توجه کنید

dell ghatar.com ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ دیدگاه ۳۶

برای سفر به دبی باید به نکاتی توجه کنید و با رعایت کردن تمام این موارد سفر خوشی برای خود ایجاد کنید.

سفر به دوبی

در دبی اگر می خواهید سوار تاکسی شوید بهتر است از تاکسی هایی که در خیابان هستند استفاده کنید، چون هم از نظر امنیت و هم از نظر هزینه به صرفه خواهد بود.

به شما توصیه می کنیم که در ماه‌ اکتبر به دبی سفر کنید، چون بهترین زمان برای خرید کردن است و در این ماه شما می‌توانید از جشنواره ها و تخفیفات ویژه بهره مند شوید.در دبی چیزی به نام مالیات نداریم، پس دقت داشته باشید در هنگام رزرو کردن هتل و یا رستوران ها مالیات اضافی پرداخت نکنید.

شما در هنگام سفر کردن به شهر دبی باید مراقب باشید از داروهایی که این کشور ممنوع کرده حمل نکنید.در هنگام ورود و خروج به این کشور از داشتن گذر نامه و ویزا مطمئن شوید. دقت داشته باشید که در ماه رمضان آشامیدن و یا غذا خوردن در مکان های عمومی ممنوع می باشد.قبل از اینکه به این کشور سفر کنید حتما قوانین و مقررات آن را بدانید تا با مشکلاتی مواجه نشوید.

حمل و نقل در دبی

یکی از نکات مهم سفر دبی در زمینه حمل و نقل می باشد. دبی یکی از شهر های زیبا و مدرن می باشد که مکان های گردشگری بسیار زیادی دارد و قطعاً شما دوست دارید تمام این مکان ها را دیدن کنید و برای جابجایی در درون شهر به وسایل نقلیه نیاز دارید، پس باید روش های حمل و نقل در این شهر را بدانید.

وسایل نقلیه بسیار زیادی در دبی وجود دارد و شما می توانید از مترو، تاکسی، اتوبوس و وسایل دیگر استفاده کنید.

یکی از وسایل نقلیه که شما شبانه روز بدون هیچ محدودیتی می توانید از آن استفاده کنید، مترو می باشد. این وسیله نقلیه از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و شما به هر منطقه ای که دوست دارید جابجا شوید می توانید از مترو استفاده کنید و از نظر کرایه برای شما بسیار به صرفه می باشد.

شما باید کارت مترو داشته باشید و از قبل آن را شارژ کنید.

وسیله حمل و نقل دیگری که در دبی طرفداران بسیار زیادی دارد، تاکسی می باشد که بهترین روش برای جابجایی است و شما می توانید از تاکسی های مختلف استفاده کنید. اگر می خواهید از تاکسی های مطمئن استفاده کنید می توانید از تاکسی های اینترنتی بهره‌مند شوید و هرچه تعداد شما بیشتر باشد، این نوع تاکسی ها به صرفه تر هستند.

در دبی سواحل بسیار زیادی وجود دارد که شما برای دیدن تمام این مکان ها می توانید از اتوبوس های آبی بهره مند شوید که این تاکسی‌ها ۲۰ نفر ظرفیت دارد و شما علاوه بر اینکه از سواحل دیدن می کنید می توانید به مکان مورد نظر خود بروید. این امر را در نظر داشته باشید که قیمت حمل و نقل در شهر دبی به عوامل مختلفی بستگی دارد که بیشتر هزینه ها بر اساس تعرفه ها مشخص میشود.

اگر قصد سفر دارید خالی از لطف نیست سری به تور ارزان ترکیه نیز بزنید

حمل و نقل در دوبی

قوانین دبی

در هر کشوری قوانین و مقررات حکمفرما می باشد که تمام افراد باید آن را رعایت کنند و اگر آن را زیر پا بگذارند دچار مجازات شدید خواهند شد. ما در اینجا می خواهیم راهنمای سفر به دبی شما باشیم و قوانین آن را به شما یادآوری کنیم.

یکی از قوانینی که در این شهر وجود دارد درباره مواد مخدر و نگهداری مواد مخدر می باشد که مجازات سنگینی برای این جرم در نظر گرفته اند که قانون برخورد جدی با متخلفان خواهد داشت. افرادی که می خواهند وارد دبی شوند نمی توانند با خود مواد غذایی حمل کنند، مگر اینکه مجوز معتبر از طرف وزارت بهداشت داشته باشد.

قوانین دیگری که در این دبی حکمفرما می باشد، درباره نوع پوشش است. دولت دوست دارد افرادی که وارد این شهر می‌شوند از نظر پوشش مواردی را رعایت کنند.

عکاسی از حریم شخصی و عکس گرفتن از ساختمان های دولتی و تاسیسات نظامی مجاز نمی باشد. در دبی خودروها دارای قوانین و مقررات خاصی هستند به عنوان مثال همیشه باید ماشین های آنها تمیز باشد و در هنگام رانندگی آشغالی بیرون نریزند.

قطعاً تمام افرادی که ساکن دبی هستند و یا گردشگران با رعایت کردن تمام این قوانین می توانند تحول عظیمی را در کل جهان ایجاد کنند.

اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی دارید سری به چگونگی اخذ ویزا شینگن نیز بزنید

داروهای ممنوعه در دبی

افراد با روش های مختلفی می توانند وارد دبی شوند که بیشتر افراد تور را برای سفر خود انتخاب می‌کنند و ممکن است در هنگام سفر به داروهایی نیاز داشته باشند که راهنمای تور دبی باید داروهای ممنوعه که در شهر دبی مقرر شده را به آنها بگوید تا دچار تخلف نشوند.

در دبی بعضی از داروهای مسکن حمل و نقلشان و نگهداری آنها ممنوع می باشد و اگر این داروها را نزد افراد بیابند قطعا برخورد جدی با آنها خواهند کرد.

شاید برای شما جالب باشد که برخی از داروهای آرام بخش و یا حتی خواب آور از جمله قرص و آمپول در این شهر به عنوان داروهای ممنوعه شناخته شده و اگر گردشگران این داروها را با خود به دبی بیاورند با آنها برخورد خواهد شد. اگر بیماران به هر دلیلی به داروهای ممنوعه نیاز داشته باشند باید نسخه پزشک در دست داشته باشند تا بتوانند این داروها را تهیه کنند.

برای مثال تمازپام، اگزازپام، پروالرون، پرازپام، فن ترمین و.. که این داروها به اسم داروهای ممنوعه شناخته شده و گاهی اوقات افراد اگر این داروها را از داروخانه ها بخواهند، با آنها برخورد کیفری خواهد شد.

برجهای دوبی

عکاسی از مراکز دولتی ممنوع

مکان هایی در شهر دبی وجود دارد که به عنوان مراکز دولتی شناخته شده و عکسبرداری و فیلمبرداری از این اماکن ممنوع است. و اگر هر شخصی این قوانین را زیر پا بگذارد برای آن مجازات سنگینی در نظر گرفته شده است و افرادی که از مراکز دولتی عکس برداری کنند و آنها را منتشر کنند مجازات آنها چند برابر می شود.

مراکز دولتی از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و گاهی اوقات در این مراکز اطلاعات سری و طبقه بندی شده نگهداری می‌شود و اگر نسبت به عکسبرداری از این مراکز سختگیری خاصی نشود قطعاً مشکلات امنیتی زیادی در این شهر به وجود می آید.

روش خرید سیم کارت در دبی

اتصال به اینترنت در سفر دبی یکی از نگرانی‌های بسیاری از مسافران می باشد که ما در اینجا می خواهیم روش خرید سیم کارت در دبی را به آنها بیاموزیم تا آنها با خرید کردن سیمکارت بتوانند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

شما برای اینکه سیم کارتی را در این شهر خریداری کنید باید یک برگه از فتوکپی گذرنامه را در دست داشته باشید و مبلغی معادل ۲۰ یا ۵۰ درهم برای خرید سیمکارت بپردازید. دقت داشته باشید برای اینکه شما تماس بگیرید باید سیم کارت خود را شارژ کنید که برای شارژ کردن باید هزینه دیگری پرداخت کنید.

وقتی شما سیم کارت خریداری می کنید می توانید از بسته های متفاوتی از نظر قیمت بهره مند شوید.

شما می توانید از فرودگاه‌های مبدا و یا مقصد و یا سوپرمارکت های شهر دبی سیم کارت موردنظر را خریداری کنید و یا اگر هتلی را رزرو کرده اید در آن هتل می توانید سیمکارت مناسبی را بر اساس قیمت خریداری کنید.

روش دیگری که شما می توانید سیم کارت خریداری کنید سایت های معتبری هستند که قبل از سفر کردن و یا در شهر دبی میتوانید سیم کارت مورد نظر خود را سفارش دهید.

شماره های اضطراری دبی

شاید بسیاری از گردشگران وقتی به دبی سفر می کنند در شرایط اضطراری قرار بگیرند که باید با شماره های ضروری در دبی آشنا باشند تا بتوانند سریع با این شماره ها تماس بگیرند.

وقتی دچار سرقت و یا ناامنی در این شهر بشوید باید با پلیس یعنی با شماره اضطراری ۹۹۹ تماس بگیرید و در این موقع پلیس در محل حاضر می شود و مشکل را صورت جلسه و در کوتاهترین زمان مشکل را برطرف می کند.

گاهی اوقات ممکن است افراد به دلیل عوامل مختلفی به بیماری دچار شوند، یعنی ممکن است بدون هیچ دلیلی افراد در خیابان و یا در منزل دچار تنگی نفس و یا سکته قلبی شوند یا نیاز به آمبولانس داشته باشند که باید با شماره ۹۹۸ تماس بگیرند.

شماره های اضطراری دیگر در شهر دبی برای  آتش نشانی میباشد که شما میتوانید با شماره تماس ۹۹۷ تماس بگیریدشماره های اضطراری دیگر که شما می توانید در مواقع ضروری با آنها تماس بگیرید و هر چه سریعتر مشکل شما را برطرف کنند، سازمان آب و برق می باشد و گاهی اوقات ممکن است در این سیستم یعنی آب و برق مشکلاتی برای شما اتفاق بیفتد که شما باید با شماره تماس ۹۹۱ تماس بگیرید.

شما با دانستن تمام شماره های اضطراری بدون هیچ نگرانی در مواقع اضطراری به خوبی می توانید تصمیم بگیرید و با آنها تماس و سریع مشکل را برطرف کنید.

پیشنهاد میکنیم سری به مقاله رفع ریجکتی ویزا شینگن نیز بزنید

نکات کاهش هزینه ها در سفر دبی

یکی از شهر هایی که از نظر هزینه ها بسیار گران می باشد و بسیاری از گردشگران به خاطر بالا بودن هزینه این شهر را از لیست سفر خود خط می زنند، دبی می باشد. قطعاً مواردی وجود دارد که شما می‌توانید به کاهش هزینه در سفر دبی خود کمک کنید که در زیر ما می‌خواهیم به این موارد الزامی بپرداریم.

اولین موردی که شما می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید، هتل می باشد، چون در شهر دبی انواع مختلفی از هتل ها وجود دارد که بیشتر آنها مورد توجه خاصی از گردشگران قرار گرفته که باعث شده قیمت هتل ها بالا برود، ولی شما با هزینه کمتری می توانید از هتل هایی که تمام خدمات هتل های گران قیمت را دارند بهره مند شوید.

مورد دوم اینکه شما می توانید هزینه‌های کمتری برای سفر خود در نظر بگیرید، یعنی تفریحات و غذاهای خود را کنترل کنید. شما نیاز نیست تمام تفریحات گران قیمت دبی را تجربه کنید بلکه می توانید چند تا از تفریحات را انجام دهید و سفر خوشی را برای خود به وجود بیاورید.

می توانید از رستوران هایی که غذا های ارزان تر ولی با کیفیتی پخت می کنند استفاده کنید.

یکی از مواردی که در ابتدای کار شما می توانید یک‌سفر ارزانی داشته باشید، خرید بلیط می باشد. اگر شما از سایت ها بلیط خود را خریداری کرده باشید از تخفیفات ویژه برخوردار می باشید و قطعا می توانید در ابتدا‌ سفر ارزانی برای خود ایجاد کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx