aidin techshot.ir ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ دیدگاه ۴۴

پس از ماه ها انتظار بالاخره زمان برگزاری کنفرانس گوگل I/O امسال هم فرا رسید و ساندار پیچای شب گذشته به روی صحنه آمد تا چشم اندازی که گوگل برای آینده دنیای فناوری در نظر دارد را تشریح کند. در این مراسم که طی دو ساعت برگزار شد، خدمات و محصولات متعددی معرفی شد. برای آشنایی با آنچه در کنفرانس شب گذشته گوگل گذشت با تک شات همراه باشید.

نخستین خبری که ساندار پیچای اعلام کرد، عرضه دستیار صوتی خانگی به نام “گوگل Home” بود. بسیاری معتقدند گوگل این دستگاه را برای رقابت با آمازون اکو معرفی کرده است. گوگل هنوز زمان دقیق عرضه و قیمت این دستگاه را اعلام نکرده است.

سایر سرویس هایی که گوگل شب گذشته رونمایی کرد عبارتند از دستیار صوتی گوگل Assistant، بهینه سازی سرویس گوگل Photo و همچنین پیام رسان موبایلی Allo.

اما در کنار همه این محصولات، گوگل خبرهای خوش دیگری نیز برای علاقمندان به دنیای فناوری داشت. یکی از جالب ترین خبرهایی که پیچای شب گذشته اعلام کرد، پلتفرم واقعیت مجازی DayDream بود. این پلتفرم گام بزرگی به سوی فناوری واقعیت مجازی از سوی گوگل به شمار می رود. اگرچه عرضه این پلتفرم از پاییز آغاز می شود، اما از هم اکنون خبرهایی درباره جزییات آن در دست داریم. این پلتفرم همراه با یک کنترلر و هدست عرضه می شود. کنترلر این پلتفرم دارای سه دکمه است، و یکی از آنها شبیه به trackpad است و جهت حرکت کاربر را تشخیص می دهد.
موضوع دیگری که دیشب در کانون توجهات قرار داشت، نسخه بعدی سیستم عامل اندروید N بود. گوگل برخلاف سنت همیشگی، این بار نام نسخه جدید اندروید را مطرح نکرد و در عوض از مخاطبان خود خواست با مراجعه به وب سایت این شرکت، نام پیشنهادی خود را ارسال کنند. هرچند تا پیش از این همه شایعات حاکی از این بود که نام این نسخه از اندروید نوتلا است، ولی به نظر می رسد نوتلا نخواسته نامش روی سیستم عامل موبایل قرار بگیرد!

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx