aidin techshot.ir ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ دیدگاه ۴۲

از زمانی که شرکت اپل پرچمداران اس ۶ و اس ۶ پلاس خود را همراه با قابلیت فورس تاچ به بازار عرضه کرد، شایعات بسیار زیادی منتشر شد که از تمایل دیگر شرکت‌ها برای استفاده از فناوری مشابهی با فورس تاچ در محصولاتشان خبر می داد، اما تا به امروز هنوز هیچ دستگاهی که از این ویژگی پشتیبانی کند رونمایی نشده است. شاید بتوان یکی از دلایل عدم عرضه این قابلیت تا به امروز را هزینه بسیار بالای آن برای شرکت‌های تولیدکننده دانست. با تک شات همراه باشید.

اکنون قابلیت نرم افزاری جدیدی برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده است که می‌تواند عملکرد فورس تاچ را شبیه سازی کند. این نرم افزار که ForcePhone نام دارد توسط مهندسان دانشگاه میشیگان طراحی شده است و تمامی گوشی‌های هوشمند را صرف نظر از مدل، به نمایشگر حساس به فشار مجهز می‌کند. مهم ترین نکته درباره این طرح جدید عدم نیاز به اضافه کردن یک قطعه سخت افزاری برای ارایه لمس حساس به فشار و استفاده از قطعات موجود در گوشی‌های هوشمند است.

  چرا کریس رونالدو برای فرزندش موبایل نخرید؟!

این نرم افزار برای ارایه فورس تاچ از میکروفون وو اسپیکر گوشی شما استفاده می کند. این برنامه صدایی را با فرکانس ۱۸kHz تولید می کند که در حالت کلی انسان قادر به شنیدن آن نیست، اما این صدا آنقدر بلند نیست که میکروفون گوشی شما نیز قادر به شنیدن آن نباشد. به این ترتیب هر زمانی که انگشت خود را روی نمایشگر گوشی فشار دهید، میزان زیر یا بم بودن صدا تغییر خواهد کرد و این صدا مبتنی بر میزان فشاری که به نمایشگر وارد می‌کنید، به صورت پیوسته تغییر خواهد کرد.
نحوه استفاده از این قابلیت تا حد زیادی به توسعه دهندگان نرم افزار وابسته است. Yu-Chih Tung دانشجوی دکترای دانشگاه مشیگیان در این زمینه گفت: می‌توان با نصب حسگرهای گران قیمت روی گوشی‌های هوشمند تمامی مشکلاتی را که ما حل کردیم، حل کرد اما به یاد داشته باشید که هزینه بالا و مراحل نصب آزمایشگاهی مانع از علاقه شرکت‌های تولیدکننده به اضافه کردن چنین سنسورهایی خواهد شد.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  دکمه مخفی آیفون کجاست؟

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx