aidin techshot.ir ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ دیدگاه ۳۰۳

شرکت اپل در فروشگاه جدیدش به نام Union Square در سان فرانسیسکو، چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا، یک میلیون دلار تنها برای ساخت پلکان هزینه کرده و هزینه کلی اختصاص یافته برای این فروشگاه دست کم ۲۳٫۶ میلیون دلار بوده است. با تک شات همراه باشید.

مطابق با این اطلاعات که توسط وب سایت BuildZoom منتشر شده و با توجه به مجوزهای ساخت که اپل دریافت کرده است، انتظار می‌رود که این شرکت برای ساخت و نوسازی فروشگاه جدیدش ۲۳٫۶ میلیون دلار خرج کرده باشد. ۱۹ میلیون دلار از این ۲۳٫۶ میلیون دلار برای نمای خارجی ساختمان هزینه شده است.

البته این موضوع را به یاد داشته باشید که این آمار همگی تقریبی هستند زیرا اپل این آمار و ارقام را پیش از شروع به ساخت واقعی فروشگاهش به شهرداری سان فرانسیسکو تحویل داده است بنابراین می توان پیش بینی کرد که هزینه ساخت بیشتر از اینها شده باشد.

  بهترین ابزار مدیریت پروژه معماری و ساختمانی

هزینه یک میلیون دلاری در واقع مربوط به ساخت دو پلکان بوده و در نتیجه هزینه ساخت هر یک از آنها نیم میلیون دلار است.
یکی دیگر از ویژگی‌های چشمگیر این فروشگاه جدید درب‌های کشویی شیشه‌‌ای غول پیکری است که ارتفاع آنها به ۱۲ متر می‌رسد. در هر دو ورودی این فروشگاه از همین درهای غول پیکر استفاده شده است.
اپل در این فروشگاه جدید از یک نمایشگر ویدیویی بسیار غول پیکر نیز استفاده کرده است که بودجه اختصاص یافته برای سیستم‌های پشتیبانی از آن ۵۰ هزار دلار بوده است، البته این رقم در مقایسه با بودجه ۱٫۵ میلیون دلاری برای خود نمایشگر، چندان زیاد نیست.
بودجه اپل برای نصب علایم و نشانه‌ها در بخش خارجی ساختمان ۸۲ هزار دلار بوده و لوگوی اپل به تنهایی ۲ هزار دلار هزینه برداشته است.
اپل برای قفسه بندی این فروشگاه جدید ۸۵ هزار دلار، برای سیستم خورشیدی نصب شده در سقف ۸۰۰ هزار دلار و برای ارتقای سیستم اطفاء حریق پاششی نیز ۲٫۲۸ میلیون دلار هزینه کرده است.

  دکمه مخفی آیفون کجاست؟

این فروشگاه جدید در سان فرانسیسکو در حقیقت نشانه‌ای از مفهوم نسل جدید فروشگاه‌ها اپل در آینده است.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx