aidin techshot.ir ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ دیدگاه ۸۵

امروزه دنیای روبات‌ها بسیار پیچیده و عجیب است. روبات‌ها می‌توانند آثار هنری نقاشی کنند، مزرعه کاهو پرورش دهند و حتی بازیگر شوند. اکنون روبات جدیدی به نام BeeHex معرفی شده است که می‌تواند هر مدل پیتزا که شما بخواهید را به صورت سه بعدی چاپ کند. با تک شات همراه باشید.

مخترعین این روبات که عمدتا در حوزه مهندسی سخت افزار تخصص دارند، برای توسعه این روبات پیتزا پز مبلغ ۱۲۵ هزار دلار را از ناسا دریافت کرده‌اند. از آنجایی که غذاهای عادی فضایی اغلب طعم چندان دلچسبی ندارند، ناسا به دنبال تولید روباتی بوده است که بتواند به ساده ترین روش ممکن یک غذای خوشمزه را برای فضانوردان حین ماموریت‌های آینده مریخ آماده کند.

علاوه بر فعالیت در ماموریت‌های فضایی قرار است از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی، روبات BeeHexes در پارک‌ها، مکان های ورزشی و فروشگاه‌ها پیتزا درست کند. این روبات در مقایسه با نیروی انسانی عملکرد بسیار سریع‌تری داشته و تمیزتر و خستگی ناپذیر است. برای کار کردن با این ماشین تنها به یک نیروی کار انسانی نیاز است.

این روبات نیز مانند سایر پرینترهای سه بعدی به یک کامپیوتر متصل می‌شود تا بداند باید از کدام خمیر، سس و پنیر استفاده کند. سیستم BeeHex می‌تواند هر نوع فایل jpg را گرفته و آن را به یک پیتزا تبدیل کند. این سیستم در آینده برای چاپ کردن سایر غذاها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه پیتزا تخت است، در حال حاضر یکی از راحت ترین غذاها برای چاپ سه بعدی محسوب می‌شود.
با توجه به اندازه، سس، خمیر و موقعیت جغرافیایی، قیمت یک پیتزای Beehex از ۸ تا ۱۵ دلار متغیر خواهد بود.

همان طور که در تصویر پایین می‌بینید شرکت BeeHex با سرآشپز معروف Pasquale Cozzolino همکاری کرده است تا دستور تهیه پیتزاهای مخصوص این روبات را طراحی کند.
البته با توجه به اینکه این پیتزا خیلی نازک است نباید در خوردن آن خیلی معطل کرد چون به سرعت سرد می‌شود.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx