aidin techshot.ir ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ دیدگاه ۹۰

احتمالاٌ خیلی از افراد را می شناسید که علاقه به نوشیدن نوشیدنی های داغ همچون قهوه و چای دارند. اگر خودتان هم جز این دسته افراد هستید، بد نیست این عادت را ترک کنید، چرا که نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد با مصرف نوشیدنی های داغ، خطر ابتلا به سرطان افزایش پیدا می کند. در ادامه با تک شات همراه باشید.

در این تحقیق جدید که در نشریه آژانس بین المللی تحقیقات سرطان منتشر شده، آمده است که مصرف نوشیدنی های خیلی داغ احتمالا برای انسان سرطان زا است. به خصوص نوشیدنی هایی که دمای آن ها بالای ۶۵ درجه سلسیوس است، خطر ابتلا به سرطان مری، که هشتمین سرطان رایج در سراسر جهان محسوب می شود را افزایش می دهد.

نوشیدن چای، قهوه یا دیگر نوشیدنی های داغ در این دما می تواند باعث ایجاد سوختگی و تاول در مری انسان شود. البته این عجیب نیست، چرا که برخورد نوشیدنی با این حرارت می تواند پوست صورت را هم دچار سوختگی یا تاول کند.

  حال و روز نویسنده محبوب ایرانیِ مبتلا به سرطان

برای انجام این تحقیق، یک گروه متشکل از ۲۳ دانشمند بین المللی، تمام اطلاعات مربوط به سرطان زا بودن نوشیدنی های داغ مثل قهوه و چای را بررسی کردند و پس از جمع آوری داده ها، در نهایت متوجه شدند که مصرف این نوشیدنی ها در دمای بسیار بالا می تواند با مبتلا شدن به سرطان مری ارتباط مستقیم داشته باشد.

مدارک و شواهد برای این یافته ها محدود بودند، اما تحقیقات صورت گرفته در کشورهای چین، ایران، ترکیه و جنوب امریکا ارتباط مثبت بین خطر ابتلا به این نوع سرطان و درجه حرارتی که در آن نوشیدنی مصرف شده را دقیق تر نشان دادند. به طور معمول نوع برگ چای که در این مناطق جهان استفاده می شود، به گونه ایست که در دمای بالای ۷۰ درجه سلسیوس مصرف می شود و افراد باید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سعی کنند نوشیدنی های این چنینی را پس از کاهش دمای آن ها میل کنند.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  حال و روز نویسنده محبوب ایرانیِ مبتلا به سرطان

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx