ناگفته‌های ۱۵ دختر تهرانی از اتاق عمل پزشک زیبایی!

lokomotive ghatar.com ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ (۳) دیدگاه ۳۲۰۶۹

پزشک متخصص که در طول یک سال و نیم با انجام جراحی زیبایی روی بینی و صورت بیمارانش، صدمات جبران‌ناپذیری به آنها وارد کرده بود، از کار تعلیق شد.

قطار وبگردی و خبرگردی

عضویت در کانال تلگرام وبگردی، جدیدترین اخبار و مطالب جالب اینترنت


 قطار وبگردی: این جراح که از اواسط سال ۹۵ با چند کلینیک بزرگ در شمال و مرکز تهران همکاری داشت با دریافت دستمزدهای سنگین بیش از ۱۵ زن و دو مرد را تحت عمل جراحی زیبایی بینی، کشیدن پوست صورت و پلک قرار داده بود. مراجعه‌کنندگان که به اعتبار نام کلینیک زیر تیغ جراحی این پزشک رفته بودند پس از چند ماه با عوارض جبران‌ناپذیری مانند چسبندگی، ایجاد زخم و سوراخ روی تیغه بینی، کج شدن بینی، بدشکلی آن و همچنین عفونت شدید روبه‌رو شدند و برخی هنوز هم با وجود چندین عمل ترمیمی بهبود نیافته‌اند.
 

جراحی به قیمت از دست دادن زیبایی

«شیما» شکل بینی اش را دوست نداشت. بارها تصمیم گرفت جراحی کند اما خانواده‌اش مخالفت کردند. سرانجام در ۳۸ سالگی با کلی پرس و جو به کلینیکی در شمال تهران رفت و با مشورت این پزشک خودش را به تیغ جراحی سپرد. هفته‌های اول بعد از عمل همه چیز طبیعی به‌نظر می‌رسید. اما وقتی دختر جوان گچ بینی اش را باز کرد تازه متوجه بلایی شد که سرش آمده است.

«شیما» درباره این اتفاق گفت: «به علت سهل‌انگاری و قصور این پزشک زیبایی‌ام را از دست دادم. هر بار که جلو آینه می‌ایستم گریه‌ام می‌گیرد چون حالا نه تنها ظاهر آن بهتر از قبل نشده بلکه پره‌های بینی‌ام نامتقارن است، مشکل تنفسی دارم و عصب بینی‌ام از کار افتاده است و به همین خاطر از پزشک جراحم شکایت کردم.» با این شکایت کمیسیون پزشکی تشکیل و پزشک به‌دلیل استفاده از تکنیک اشتباه به میزان ۱۰ درصد مقصر شناخته شد. این رأی با اعتراض متهم پرونده به کمیسیون دوم فرستاده شد و کارشناسان با بررسی شواهد و معاینه دختر جوان، آسیب‌های وارد شده را قابل اصلاح دانسته و او را به میزان ۵ درصد مقصر معرفی کردند.
 

گوشت اضافه روی صورت

«سیما» یکی دیگر از شاکی‌های این پزشک است. تازه دوره کارشناسی ارشدش را تمام کرده بود که برای جراحی بینی پیش این پزشک در کلینیک معتبری در مرکز شهر رفت. اواخر سال ۹۶ بود که جراحی انجام شد اما پس از چند هفته نه تنها ظاهر بینی، که بافت داخلی آن نیز به‌دلیل اشتباه پزشک از بین رفت.

دختر ۳۲ ساله که به خاطر آسیب شدیدی که به صورتش وارد شده از پزشک کلینیک شکایت کرده است، گفت: «اواخر سال ۹۶ جراحی کردم تا با برطرف شدن نقص کوچک ظاهری بینی ام، زیباتر شوم اما وقتی چند هفته از جراحی گذشت تازه متوجه شدم که ظاهر بینی‌ام از بین رفته است دیگر نه حس بویایی داشتم و نه می‌توانستم راحت نفس بکشم. وقتی پیش جراحم رفتم قصد داشت جراحی ترمیمی انجام دهد که من نپذیرفتم. حالا بینی‌ام فقط مانند یک گوشت اضافه روی صورتم شده که هیچ کارآیی ندارد. آینده‌ام تباه شده و افسردگی گرفته‌ام. می‌خواهم این پزشک مجازات شود.»

با شکایت این دختر جوان پرونده با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۱۹ تهران به کمیسیون پزشکی فرستاده شد. کارشناسان پس از بررسی مدارک و معاینه دختر جوان، آسیب شدید نسج پوستی داخلی و خارجی بینی، آسیب غضروف و نسج استخوانی و اختلالات شدید عملکردی ناحیه بینی را تأیید کرده و پزشک جراح را به میزان ۳۰ درصد مقصر شناختند.
 

پلک‌هایی که بسته نمی‌شود

«درسا» حساسیت زیادی روی اندام‌های صورتش داشت و حتی یک جوش کوچک روی صورتش او را دچار استرس می‌کرد. با اینکه سن و سالی نداشت اما مدام از خودش ایراد می‌گرفت و وقت و هزینه‌اش را در مطب پزشکان زیبایی صرف می‌کرد.

اوایل سال گذشته نیز برای بالاکشیدن پلک‌هایش و جراحی زیبایی از کلینیکی در شمال تهران وقت گرفت و زیر تیغ رفت اما…: «اواخر بهار برای جراحی رفتم. پزشک جراح به من قول داد که از نتیجه عمل راضی خواهم بود. اما چند روز بعد از جراحی متوجه شدم پلک هایم زیادی کوتاه شده و چشم هایم دیگر بسته نمی‌شد. بعد از چند هفته درد چشم‌هایم آنقدر زیاد شد که مجبور شدم پیش چشم پزشک بروم اما آنجا بود که فهمیدم اگر پیوند پوست انجام ندهم به خاطر خشکی شدید قرنیه ممکن است بینایی‌ام را هم از دست بدهم. این پزشک به تعهداتش درست عمل نکرده و از او شکایت دارم.» پرونده شکایت دختر جوان پس از بررسی به پزشکی قانونی شمال تهران ارسال شد. بررسی‌های کارشناسانه با مشاوره تخصصی جراح پلاستیک انجام شد و نشان داد عمل برداشتن بافت پلک‌ها بیشتر از میزان لازم بوده که مانع از بسته شدن کامل چشم و کشیدگی پلک‌ها شده است. در این وضعیت گرچه بخشی از این آسیب با گذشت زمان برطرف خواهد شد اما بیمار برای پیشگیری از عوارض این اتفاق نیاز به جراحی دارد. تعیین میزان قصور پزشک نیز به چند ماه آینده موکول شد.
 

آسیب به گوش و بینی بعد از عمل

«یلدا» که دو سال قبل برای ترمیم بینی، به تشخیص پزشک از گوش اش غضروف گرفته بود در حالی که علاوه بر آسیب بینی، از خونریزی گوش نیز رنج می‌برد، برای شکایت به دادسرای ناحیه ۱۹ تهران رفت. وی به بازپرس پرونده گفت: «پزشک جراح با دیدن عکس بینی‌ام پیش از عمل اعلام کرد که باید از گوشم غضروف بردارند، من هم قبول کردم اما این پیوند درست انجام نشد و علاوه بر اینکه بینی‌ام دچار چسبندگی، انحراف و عفونت شده و بعد از ماه‌ها هنوز جای بخیه دارد، گوشم هم مدام خونریزی می‌کند. من به تشخیص پزشک جراحم دوبار در کلینیک و یک بار در مطبش جراحی شدم اما نمی‌دانم با مشکلات پیش آمده چه کار کنم.»

با وجودی که پزشک خاطی به ادعای این زن اعتراض داشت دو کمیسیون تشکیل شد اما با توجه به نقص ظاهری رخ داده قصور پزشک را به میزان ۱۲ درصد دیه کامل انسان تأیید کردند.
 

کارنامه سیاه پزشک

در حالی که پرونده این پزشک جراح برای رسیدگی به دادگاه تخلفات انتظامی نظام پزشکی ارسال شده بود، کمیسیون پزشکی درگیر بررسی پرونده‌های متعدد و شکایت‌های عجیب بیماران او بودند. دختری پس از جراحی به‌دلیل از بین رفتن غضروف سر بینی، به قول خودش بینی اش سرچکشی شده بود. پسر ۲۱ ساله‌ای به‌دلیل اشتباه پزشک علاوه بر مشکلات تنفسی پس از سه بار جراحی دچار سوراخ شدن تیغه میانی بینی اش شده بود. دختر دیگری نیز به خاطر عفونت شدید زخم‌هایش بینی اش دچار تیرگی دائمی شده است.

با این تخلفات و با توجه به اینکه ادامه فعالیت این پزشک می‌توانست بیماران بیشتری را دچار مشکلات جبران‌ناپذیر کند، بازپرس شعبه اول دادیاری ناحیه ۱۹ تهران با صدور قرار نظارت قضایی برای این پزشک خاطی، او را به مدت ۸ ماه از انجام هرگونه فعالیت در زمینه جراحی‌های زیبایی بویژه عمل بینی در کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها یا حتی مطب خصوصی منع کرده و در صورت اقدام متهم به انجام جراحی علاوه بر او، با مدیریت مرکزی که عمل در آن انجام شده نیز براساس قانون برخورد می‌شود.
 

حکم قطعی برای تعلیق جراح

با صدور این حکم تعلیق، وکلای مدافع متهم اعتراض کردند. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰۴۳ دادگاه کیفری ۲(مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب فرستاده شد. قاضی پس از بررسی مدارک و شکایت‌های متعدد از متهم با در نظر گرفتن نظریه‌های پزشکی قانونی و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی با رد اعتراض وکلای متهم، قرار تعلیق ۸ ماهه این پزشک زیبایی را تأیید و قطعی کرد. تحقیقات در این پرونده و رسیدگی به تخلفات این پزشک همچنان ادامه دارد.

منبع: رکنا

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
3
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx