بهترین روش سفر به قشم

dell ghatar.com ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ یک دیدگاه ۳۵۹

قشم یکی از بزرگترین جزیره هایی است که در ایران قرار دارد و در استان زیبای هرمزگان واقع شده است. جریزه قشم دارای طبیعتی بسیار بی نظیر و زیباست و قدمت آن مربوط به دوران ساسانیان است.

سال هاست که این جزیره زیبا جز یکی از مهم ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری محسوب
می شود و سالانه گردشگران خارجی و داخلی برای بازدید از مناطق گردشگری و تفریحی، به این جزیره سفر می کنند. ما قصد داریم تا در این مقاله به راهنمای سفر به قشم بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

سفر به قشم

جزیره قشم از لحاظ موقعیت جغرافیایی
همانطور که گفتیم قشم در جنوب ایران قرار دارد و جز یکی از بزرگترین تنگه های هرمز هم به شما می رود. این جزیره از شمال هرمزگان به بندرعباس و از جنوب به جزیره هنگام، از جنوب غربی هم به تنب بزرگ و کوچک و جزیره ابوموسی و همچنین از شرق به جزیره لاک منتهی می شود. اگر قصد مسافرت به این جزیره زیبا را دارید، می توانید با مراجعه به سایت مستر بلیط و تهیه بلیط هواپیما قشم به این شهر زیبا سفر کنید.

بهترین زمان مسافرت به قشم بر اساس فصل
با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره قشم و قرار گرفتنش و جنوب کشور، آب و هوای آن بسیار گرم و مرطوب است. جهنمی ترین روزهای قشم از لحاظ گرما و طاقت فرسا بودن، معمولا از ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور ادامه دارد. اما اگر قصد یک سفر ارزان قیمت به قشم را دارید، این دو فصل هزینه سفر شما را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند. اما بهترین زمان مسافرت به قشم از لحاظ آب و هوایی از فصل دی تا بهمن است. در این دو فصل دمای آب و هوایی جزیره از ۴۶ درجه به ۱۶ درجه کاهش می یابد.

اگر ساکن تهران هستید و قصد سفر به قشم در دی و بهمن ماه را دارید می توانید از طریق هوایی و یا زمینی با وسایل نقلیه ای همچون قطار اقدام به مسافرت کنید. مسافرت با قطار در کنار خانواده و همچنین دیدن مناظر زیبای ایران به صورت گذری همیشه لذت بخش و خاطره انگیز است. برای این کار شما می توانید با تهیه بلیط قطار تهران بندرعباس یک سفر به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

  جزییات سهمیه بندی جدید بنزین اعلام شد

سفر به قشم

توصیه های ضروری برای سفر به قشم
اگر قصد تور گردی در قشم را ندارید، بهتر است این مسافت را با هواپیما و یا قطار طی کنید. که در این صورت تهیه بلیط بسیار حائز اهمیت می باشد. شما می توانید با تهیه بلیط قطار بندرعباس و یا بلیط هواپیمای آن یک سفر راحت به قشم داشته باشید.
هنگامیکه از راه زمینی به بندرعباس می رسید باید حتما به اسکله شهید حقانی رفته و سوار بر اتوبوس های دریایی قشم شوید.

شما می توانید با ماشین شخصی خودتان هم به بندرعباس بروید و در این صورت دو راه پیش روی تان است. اول اینکه ماشین خود را در بندرعباس پارک کنید و به وسیله همان اتوبوس های دریایی به قشم بروید، و یا اینکه تا بندر پل رانندگی کنید و سپس ماشین تان را آنجا پارک نمایید.
اتوبوس های دریایی از ساعت شش صبح تا یازده شب فعالیت می کنند. راه های دیگری جز اتوبوس های دریایی برای رفتن به قشم وجود دارد که طی کردن این راه ها حداقل چند ساعتی طول می کشد اما شما می توانید با اتوبوس های دریایی این مسافت را در حد ۵۰ دقیقه طی کنید.

سفر به قشم

جاذبه های گردشگری و تفریحی قشم
تنها یک چیز در قشم بی انتهاست، آن هم وجود جاذبه های طبیعی گردشگری است. بیشتر مکان های دیدنی قشم معمولا از شهر دور هستند و برای رفتن باید مسافت طولانی را طی کرد. اما بدون شک گذشتن از این همه راه و بازدید از مناظر و جاذبه های زیبای قشم خالی از لطف نیست.
از جمله جاذبه های طبیعی قشم می توانیم به تنگه عالی محمد، جزایر حرا، غار نمکدان، پارک کروکدیل، مناطق زیبای کاسه سلخ، بام قشم، تنگه چاه کوه و انجیز معابد اشاره کنیم.

  بهترین سواحل برای گردشگری در فصل زمستان

برای گذراندن یک روز عالی در کنار خانواده و دوستان تان می توانید به رستوران معروف خانه امینی در روستای طبل هم بروید. همچنین اگر از ورزش و فعالیت های فیزیکی خوش تان می آید غواصی، دوچرخه سوری و پرواز با پاراگلایدر هم می تواند گزینه بسیار خوبی برای خوش گذرانی در قشم باشد.
از دیگر جاذبه های محبوب و معروف قشم می توانیم از دره غار زیبای خربس، گورستان تاریخی، آب انار بی بی و دره ستارگان یاد کنیم.
اگر به بازدید از خانه های قدیمی و سنتی علاقه مند هستید می توانید به بندر لافت رفته و از قلعه های زیبایی همچون قلعه نادری و چاه های تلا سر دیدن کنید و در کنارش به دیدن دلفین ها رفته و در رستوران های شیک و زیبای بندرلافت غذا میل نمایید.

معرفی مراکز خرید قشم
خرید کردن در قشم آن هم در میان تنوعی از مراکز تجاری بسیار لذت بخش است. مراکز خرید معروف و معتبری در قشم وجود دارد. مجتمع زرد، مرکز خرید فردوسی، پردیس، مرجان، سیمرغ، نخل، زرین، سیتی سنتر و راه ابریشم از جمله معروف ترین مراکز خرید مشهور قشم هستند.

رپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx