من عزادارم، من لاکچری هستم، من فخرفروشم!

baran ghatar.com ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ دیدگاه ۹۰۵

این روز‌ها که فشار اقتصادی کمر مردم را خم کرده و تبدیل به بحران لاینحل سیاسی-اجتماعی شده، جامعه مذهبی ایران نسلی از اشرافیت را تجربه می‌کند که زیر لوای دین قرارگرفته است.

این روزها که فشار اقتصادی کمر مردم را خم کرده و تبدیل به بحران لاینحل سیاسی-اجتماعی شده، جامعه مذهبی ایران نسلی از اشرافیت را تجربه می‌کند که زیر لوای دین قرارگرفته است.

مراسم‌های لاکچری ماه محرم، مداح‌های که برای چند ساعت روضه میلیون‌ها تومان به جیپ می‌زنند، گوش دادن به روضه در ماشین آخرین‌مدل نمونه‌های از اشرافیت مذهبی است.

نمونه آن که طی سال های اخیر رواج یافته است وجود پورشه‌ سوارانی که با نوشته‌های مذهبی روی ماشین‌ خود منجر به خلق پدیده ای به نام طبقه‌ای جدید تحت عنوان «اشرافیت مذهبی» شده اند!

عزاداری لاکچری حسینی

علامت طلاکوب ۲۰۰ میلیونی 

ناصرخسرو در روزهای محرم تبدیل به به بازار موقت لوازم عزادارای می‌شود اما امسال گرانی‌ها قدرت خرید عزاداران را کاهش داده و مشتریان این کالاهای مذهبی نسبت سال گذشته نصف شده است. همزمان با افزایش قیمت لوازم عزاداری محرم پای لوازم عزاداری لاکچری هم به این بازار باز شده به طوری که فروشندگان ناصرخسرو می گویند: ساکنان شمال تهران اجناس خود را تلفنی سفارش می دهند، از زنجیر ۱۵۰ هزار تومانی تا پرچم‌های ۶۰۰ هزار تومانی که قیمت خوردند!

  تصاویر حوزه‌ی علمیه امام‌جمعه تهران در ازگل

عزاداری لاکچری حسینی

به ابن فهرست اقلام لاکچری طبل ۹۰۰ هزار تومانی که حالا به بیش از یک میلیون و پانصد هزار تومان هم رسیده است اضافه کنید. قیمت علامت‌های طلاکوب و فولادکوب بستگی به میزان طلایی دارد که در آن استفاده می‌شود هم از این فهرست جدا نیست به طور مثال یک علم ۲۳ تیغه طالکوب بیش از ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

عرضه پیراهن مشکی یک میلیون تومانی!

نرخ پیراهن مشکی ترک حتی به ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان هم می‌رسد و البته پارچه‌های چینی که بیشتر الیاف نایلونی دارند و به گفته فروشندگان باعث تعریق زیاد بدن می‌شوند، قیمت کمتری دارند و نرخ هر دست پیراهن مردانه مشکی برای ماه محرم به ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان هم رسیده است!

عزاداری لاکچری حسینی

اشرافیت مذهبی که از تجمیع دو پدیده متعارض -که معمولاً باید در مقابل هم قد علم کنند- شکل‌گرفته، یکی از آفت‌های جدیدی است که اگرچه پیشینه تاریخی دارد اما آثار مخرب و تخریب‌کننده‌ای در جامعه خواهد گذاشت که کمترین آن می‌تواند کمرنگ شدن اعتقادات دینی و بدبینی در امور دینی باشد.

  خلیفه دوم و جریان ازدواج امام حسین با شهربانو

برای ورود به کانال تلگرام خبرگردی کلیک کنید.

منبع: برترین ها

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx