معرفی مقصد محبوب گردشگران

dell ghatar.com ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ دیدگاه ۱۹۰

بازدید از موزه مارماریس: موزه مارماریس در داخل قلعه مارماریس قرار گرفته. این قلعه قبل از میلاد مسیح برای دفاع از این منطقه ساخته شد و بعد ها با اسکندر مقدونی دستور بازسازی و مرمتش را داد.

سپس در دوران حکومت عثمانیان دوباره به عنوان پایگاه نظامی مورد استفاده قرار گرفت. در طول تاریخ پر فراز و نشیبش همواره یا مورد حمله قرار گرفته یا بازسازی شده بود تا اینکه اخرین بار در جنگ جهانی مورد حمله فرانسوی ها با توپ جنگی قرار کرفتو بخش هایی از ان ویران گردید .پس از پایان جنگ از ان به عنوان موزه ای بهره بردند و امروزه در ان اثار با ارزشی در قسمت های مختلف قابل باردید بوده و پیشنهاد میکنیم حتما در سفر به مارماریس به این قلعه و مجموعه های داخل ان سر بزنید.

مهمترین بخش موزه ی قلعه تالار باستان شناسی آن می‌باشد که در آن انواع وسایل و اشیائ مورد استفاده در زندگی مردم باستان در دوره های هلنی و بیزانس جمع اوری شده ومیتوان از وسکه های ان دوران وسایل تزیینی و زیورالات و تصاویر و نقاشی ها ی ان دوران دیدن نمود.در بخشی دیگر اثار مربوط به دوران امپراوری عثمانی از فرش و گلیم و دست بافته های مختلف گرفته تا حتی وسایل اشپزی و لوازم مربوط به ان دیده میشود.در داخل محوطه ی ورودی قلعه نیز اثار سنگی مربوط به دوره های مختلف قرارداده شده است. همچنین تور ارزان کیش را از دست ندهید.

پارک ملی مارماریس
این منطقه ی زیبا و چشم نواز دارای بخش های متفاوتی از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری بوده و در نزدیکی شهر به فاصلهی پنج کیلومتر میتوانید به انجا بروید واز بخش های مختلف و حفاظت شده ی ان دیدن فرمایید.علاوه بر پدیده های طبیعی چندین جاذبه تاریخی مانند منطقه ی باستانی تمدن کاریا ،شهر فیسکوس و اموس نیز در داخل ان وجود داشته و در منطقه ای به وسعت کمت از سی هکتار میتوانید از سواحل متفاوت مارماریس و جنگل ها و کوهستان های بکر ان با درختان کاج سرو صنوبر چنار و انواع درختان زیتون و اقاقیا بازدید کرده باشید.کفتنیست حیوانات و جانوران بسیار زیبادی در این پارک زندگی میکنند که میتوان برخی از انها را در حین گردش ببینید.برخی از انها عبارتند از جوجه تیغی ، سنجاب روباه و سمور. قیمت تور مشهد را در سایت راه به راه ببینید.

  ماجرای کتابی که «اردوغان» به «قالیباف» هدیه داد چه بود؟

بوزبون منطقه ای خوش آب و هوا
در نزدیکی مارماریس در حدود یک ساعت به منطقه تفریحی و گردشگری بوزبون میرسید که تور ها و ماشین های زیادی هر روز در این مسیر در حال رفت و امد هستند.در این منطقه هر سال تابستان جشنواره های مختلفی برگزار میشود و در ان زمان جمعیت توریست در ان به چند برابر خود میرسد.در بوزبون میتوانید قایق سواری کنید ، از محصولات دهکده مانند عسل و پنیر محلی بخرید ، سوغاتی ها و صایع دستی اهالی منطقه را ببینید و با تخفیف تهیه کنید،و خلاصه غذاهای محلی خوشمزه و ارگانیک را تست کنید.

بازار بزرگ
در مارماریس بازاری با بیش از هزار فروشگاه متنوع وجود دارد که همه ی مسافران میتوانند ر انجا تمام مایحتاج خود را چه پوشاک چه اکسسوری و چه سوغاتی ها و کارهای سنتی و زینتی تهیه کنند و گشتی در یکی از بهترین بازار های خزده فروشی ترکیه داشته باشند.قهوه ها ، ادویه جات و گیاهان معطر دارویی این بازار بسیار مشهور است و توصیه میشود حتما از انها بخرید.همچنین قیمت لباس ها در این بازار بالا نیست و میتوان انواع وسایل را در ان با هزینه ای معقول تهیه کرد.راستی چانه زنی در این بازار را مخصوصا در سوغاتی فروشی ها فراموش نکنید. سفر به کیش و مشهد و قشم را حتما تجربه کنید.

تجربه ی غذاهای اصیل ترکی و دریایی خوش طعم
در مارماریس رستوران های شهر اکثرا غذاهای دریایی را در منوی خود داشته و غذاهای دریایی ان بخاطر هم جواری با دریا بسیار تازه و همچنین حرفه ای طبخ میشوند.از اینرو تجربه ی غذاهای دریایی میتواند یکی از کار های مهم در سفرتان باشد.پیشنهاد ما به شما رستوران سمدان است که دارای محیطی دل نشین و بهترین پخت غذاهای دریایی و بومی میباشد.نوی ان کامل بوده و انواع فست فود ها را نیز شامل میشود.ادرس ان واقع در بلوار جمهوریت است.رستوران بعدی که از نظر مسافران بسیار خوب بود با نام پیکا دلی دارای تنوع غذایی بالایی بوده ودر ان انواع وعده های انگلیسی و غذاهای مدیترانه ای به بهترین شکل سرو میشود بعلاوه این مجموعه قیمت های مناسبی دارد و به همین علت پر مشتریست و واقع در محدوده بلوار کمال سیف الدین میزبان توریست ها میباشد. می توانید قیمت مناسب تور قشم را آنلاین ببینید و انتخاب کنید.

  انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲| هلند با گل های دیرهنگام صعود کرد/ولز و ترکیه راهی پلی آف شدند

تفریحات آبی
مارماریس بخاطر داشتن دریای اژه و مدیترانه دارای سواحل توریستی جذاب با امکانات عالی و درجه یکی ست که اکثر گردشگران هدف از سفرشان بهره بردن از افتاب یاحلی دوش افتاب گرفتن و امکانات ساحلی این شهر میباشد.به همین علت تنوع ورزش های آبی و تفریحات ساحلی در این منطقه بالاست و اکثر مجموعه ای تفریحی ان دارای امکاناتی مانند غواصی و سایر ورزش های مهیج میباشند.بعلاوه پارک آبی شهر نیز دارای تمامی امکانات و باازی های متنوع در خود میباشد و از صبح تا عصر میتوان در انجا به تفریح و خوش گذارنی مشغول بود.از امکانات پارک آبی میتوان به داشتن انواع استخر ها ، سرسره های بزرگ ، زمین گلف ، سالن بولینگ و رستوران های متنوع اشاره کرد.یکی دیگر از تور های جذاب در مارماریس که برای علاقمندان به فعالیت های مهیج و پر نشاط توصیه میشود ثبت نام در تور رفتینگ و جیپ سافاری ست که در مارماریس بخاطر طبیعت و داشتن رودخانه های خروشان و مناطق کوهستانی جذاب بسیار متفاوت میتوان انرا تجربه کرد. مراکز خرید مقاصد محبوب گردشگرا در ایران در تور مشهد و تور قشم و تور کیش را حتما ببینید و از دست ندهید.

رپورتاژ آگهی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx