سقوط یک هواپیمای جنگی در کوه سبلان

dell ghatar.com ۰۴ دی ۱۳۹۸ دیدگاه ۶۰۱

یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش امروز در محدوده سبلان سقوط کرد. خبری از سرنشینان این هواپیما هنوز در دسترسی نیست.

یک مقام مسوول در استانداری اردبیل سقوط یک فروند هواپیما در آسمان این استان را تایید کرد و گفت: جزییات این حادثه در دست بررسی است.

وی صبح امروز به خبرنگار ایرنا گفت: اخبار مربوط به این حادثه از بررسی موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفته می‌شود این هواپیما که نظامی بوده در قله سبلان سقوط کرده است.

چندین گروه از امدادگران هلال احمر و اورژانس اردبیل برای یافتن لاشه هواپیما و اطلاع از سرنوشت خلبان هواپیما به منطقه اعزام شده اند.

هنوز اثری از هواپیما مشاهده نشده است

مجید غریبانی رئیس فوریت های پزشکی اورژانس اردبیل ضمن تایید خبر سقوط هواپیما از ارسال سه دستگاه اورژانس با هلی کوپتر امداد به محل حادثه خبر داد.

وی گفت که هنوز اثری از هواپیما مشاهده نشده است.

فرمانده هوانیروز در گفت‌وگویی با میزان در ارتباط با انتشار اخباری مبنی بر سقوط یک هواپیمای نظامی در دامنه کوه سبلان گفت: ارتباط هواپیما با مرکز قطع شده است. بالگردهای هوانیروز برای انجام ماموریت شناسایی بر فراز منطقه دامنه کوه سبلان به پرواز درآمده‌اند.

خلبانان و سرنشینان زنده هستند

با اینکه ابتدا گفته شد رضا رحمانی، خلبان جنگنده میگ۲۹ که دقایقی قبل در اردبیل دچار سانحه شده بود، به شهادت رسیده است، یکی از مسئولین امنیتی استان اردبیل خبر داد خلبانان و سرنشینان هواپیمای جنگی ارتش زنده هستند و قبل از سقوط موفق به استفاده از چترنجات هواپیما شده اند و تماس هایی داشته اند که بزودی عوامل امدادی به محل میرسند.

  سقوط مرگبار هواپیما در کاشمر +عکس

این هواپیما به تازگی تعمیر (اورهال) شده بود

یک مسئول امنیتی در آذربایجان شرقی اعلام کرد: هواپیمایی که صبح امروز در دامنه ارتفاعات سبلان در استان اردبیل سقوط کرد، از نوع میگ ۲۹ تک کابین آموزشی بود.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، روز چهارشنبه به ایرنا گفت: این هواپیما به تازگی تعمیر (اورهال) شده بود.

این هواپیما صبح امروز از پایگاه شهید فکوری تبریز برخاست و ساعت ۹ صبح در اردبیل سقوط کرد.

شاهدان عینی امروز چهارشنبه ۴ دی ماه ۹۸ از سقوط یک فروند هواپیمای در دامنه کوه سبلان اردبیل خبر دادند؛ اهالی سرعین گفتند که هواپیما را در ارتفاع کم دیده اند، ولی از سمت شهرستان مشگین شهر نیز صداهایی شنیده شده است.

لاشه هواپیما توسط سرنشینان بالگرد ارتش در دامنه قله «بابا مقصود» از رشته کوه سبلان مشاهده شده و بالگرد هلال احمر و سایر نیرو های امدادی در حال اعزام به منطقه هستند.

مسوولان سازمان‌های امدادی استان اردبیل می‌گویند گروه‌های تخصصی این جمعیت از شهرستان‌های  مشگین شهر، اردبیل و سرعین از چندین جهت به سمت قله سبلان حرکت کرده‌اند اما تاکنون اثری از لاشه و بقایای هواپیما مشاهده نشده است.

  سقوط مرگبار هواپیما در کاشمر +عکس

فرهاد عبدالعلی پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: اخبار و گزارش های منتشره در فضای مجازی درباره سقوط هواپیما تایید نمی‌شود.

وی بیان کرد: عملیات جستجوی نیروهای امدادی در سبلان بر اساس گزارش‌های مردمی صورت می‌گیرد و هنوز هیچ چیز در این زمینه قطعیت نیافته است.

اطلاعیه‌ روابط عمومی ارتش از تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده خبر داد

روابط عمومی ارتش در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک فروند جنگنده میگ-۲۹ در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در حین اجرای ماموریت دچار سانحه شد.

در اطلاعیه روابط عمومی آمده است: «این جنگنده ساعاتی پیش در حین پرواز عملیاتی در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد.

خلبان این جنگنده سرهنگ محمدرضا رحمانی از خلبانان مجرب نیروی هوایی بوده است.

با وجود شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه، تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده توسط تیم‌های جستجو و نجات هوایی و زمینی ادامه دارد.

برای ورود به کانال تلگرام خبرگردی کلیک کنید.

منبع: خبرفوری

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx