تصاویر/ تجمع کارکنان نفتی مقابل وزارت نفت

lokomotive ghatar.com ۰۹ تیر ۱۳۹۹ دیدگاه ۶۶۹

جمعی از کارمندان نفت و گاز در اعتراض به عدم اجرای قانون ماده ۱۰ ، با داشتن چندین رای دیوان عدالت، صبح امروز مقابل وزارت نفت تجمع کردند.

تجمع وزارت نفت

تجمع وزارت نفت

تجمع وزارت نفت

تجمع وزارت نفت

تجمع وزارت نفت

تجمع وزارت نفت

۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ بود که مجلس شورای اسلامی در راستای سفارش و حمایت‌های مقام معظم رهبری از کارکنان صنعت نفت در خصوص موضوع ازدیاد برداشت از میادین نفتی مشترک و همچنین با هدف ایجاد انگیزه و نگهداشت نیروی انسانی متخصص، قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت را تصویب نمود که پس از طی مراحل قانونی تأیید شورای محترم نگهبان، آئین‌نامه مذکور در تاریخ ۱۳۹۳/۰۹/۰۱ به وزارت نفت ابلاغ گردید.
اما مشکل اصلی از جایی آغاز شد که از آئین‌نامه اشاره شده بند مربوط به ترمیم پایه‌های حقوق که مهمترین و امیدوار کننده‌ترین بخش قانون بود تاکنون اجرا نشده است؛ در همین راستا از همان روزهای نخست کارکنان وزارت نفت با انتقاد ازاین کوتاهی و عدم توجه به حق و حقوقشان دست به اعتراضات زیادی زدند اما وزارت نفت همچنان زیر بار اجرای این بند از آئین نامه نرفته است.
نکته ای که در این میان از سال های گذشته مطرح شده است ، موضوع “اجازه” یا “تکلیف” بودن ماده ۱۰ قانون اختیارات و وظایف وزارت نفت،است؛ موضوعی که بارها مورد اختلاف نظر کارکنان و وزارت نفت و مسئولین مربوطه قرار گرفته به‌طوری که کارکنان صنعت نفت با استناد به مکاتبات و نامه‌نگاری‌های متعدد تاکید بر “لازم‌الاجرا” و “تکلیف” بودن ماده ۱۰ دارند و این درحالی است که وزیر نفت تاکید دارد “ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت «اجازه» است نه «تکلیف».
این بار اما عده زیادی از کارکنان رسمی وزارت نفت نفت با اجرایی کردن یک کارزار همگانی از تاریخ ۳۱ ام فروردین ماه ۱۳۹۹ و نوشتن نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار اجرای کامل قانون نفت و اصلاح وضعیت حقوق و دستمزد خود شدند

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
  آیا وزیر اقتصاد با پاستور خداحافظی می کند؟

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx