سئو و برندینگ

dell ghatar.com ۰۹ مهر ۱۳۹۹ دیدگاه ۸۰

با گذشت ۱۵ سال از شروع به کار اولین موتور جستجو، امروزه گوگل با در اختیار داشتن ۷۵ درصد از سهم کل بازار جستجوگرها توانسته نقش حاکمیتی و رهبری در میان سایر رقبای خود داشته باشد و اغلب دستورالعمل‌ها و معیارهایی که برای رتبه بندی وب‌سایت‌ها وضع می‌کند مورد قبول سایر جستجوگرها نیز قرار می‌گیرد و سایر جستجوگرها اغلب معیارهایی مشابه با گوگل را اتخاذ می‌کنند.

امروزه بیش از یک میلیارد وب‌سایت در اینترنت فعال هستند و این بدان معنی است که حداقل چندین رقیب تجاری در زمینه کسب و کار شما فعالیت دارد در چنین شرایطی رقابت برای رتبه بالا در موتور جستجو گر هر روز شدیدتر  می‌شود.

از  زمان پیداش موتورهای جستجو تا چند وقت اخیر لینک سازی جزء یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های سئو در بین ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی بوده است اما پس از گذشت سال‌ها و آپدیت الگوریتم گوگل پنگوئن، در سال  ۲۰۱۹ برندینگ، دست برتر سئو می‌باشد.

تا چند سال گذشته برندینگ تنها به  اسم، شعار و یا نمادی  جهت  معرفی خدمات و محصولات یک شرکت به مشتریان  معطوف بود و تفاوت‌های میان محصولات و خدمات شرکت را با سایر رقبا بیان می‌کرد.

اما امروزه برند در مقایسه با گذشته پیچیده‌تر شده و در زمینه بازاریابی اهمیت روزافزونی پیدا کرده و به یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اثرگذار در سئو و بهینه سازی سایت تبدیل شده است.

رابطه برندینگ و سئو رابطه‌ای مستقیم و دو طرفه است و تاثیرات مثبت و منفی بسیاری بر یکدیگر دارند. بسیاری از متخصصان معتقد‌اند که امروزه سئوی قوی یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های برند سازی می‌باشد.

سئو سایت

اگر وب‌سایت شما از طراحی سایت حرفه‌ای برخوردار باشد و توانسته باشید با تکنیک‌های سئو، سایت خود را بهینه‌سازی کنید و در موتورهای جستجو رتبه خوبی به‌ دست آورید مسلما این امر موجب می‌شود که بیشتر دیده شوید و این بیشتر دیده شدن سبب شهرت، اعتماد و جلب نظر مخاطبان وب‌سایت شما شده و در زمینه برندسازی به شما کمک می‌کند.

از آنجایی که اکثر افراد برای پیدا کردن کالاها و خدمات مورد نیازشان در گوگل سرچ می‌کنند، اگر سایت شما در کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان رتبه خوبی داشته باشد، می‌تواند مخاطبان هدف را جذب کند و شما را تبدیل به برند نماید.

از طرف دیگر اگر شما در برندسازی موفق شوید، کاربران زیادی با سرچ کردن نام سایت و برند شما در گوگل به سایت‌تان وارد می‌شوند، همین امر سبب می‌شود که اعتبار خوبی در گوگل کسب کنید و به مرور سئو سایت شما بهبود پیدا کند.

برندینگ در سئو تاثیر بسیار چشم‌گیری در پیشرفت و ارتقا سئو در گوگل خواهد داشت هرچه شما برند قوی‌تری داشته باشید، توانسته‌اید برند خود را به عنوان برندی مرجع و قابل اطمینان در ذهن مخاطبان خود جای بیاندازید و شانس خود را برای دریافت لینک از سایت‌های معتبر افزایش دهید و این لینک‌سازی طبیعی به سئوی سایت تان کمک زیادی خواهد کرد.

زمانی که سایت شما از نظر گوگل در یک کسب و کار یا موضوع به عنوان یک برند شناخته شود؛ آن‌گاه در بیشتر عبارت‌های کلیدی، گوگل رتبه وب‌سایت شما را ارتقا خواهد داد و سایت شما در صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت، چون رویه و سیاست گوگل اعتماد به برندهاست.
 
نکات کلیدی سئو سایت
سئو مخفف عبارت Search engine optimization به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو می باشد و هدف آن گرفتن ترافیک از موتورهای جست و جو به صورت رایگان می باشد.

تعریفی که در بالا ذکر شد تعریف کلاسیک سئو می باشد اما امروزه بیشتر از اینکه سئو به معنی بهینه سازی وب سایت باشد به معنی بهینه سازی تجربه کاری کاربر در وب سایت می باشد.

بخش عمده ای از مخاطبان موتورهای جست وجو بر روی ۵ پیشنهاد اول گوگل در صفحه نتایج جست و جو کلیک می کنند. پس برای بهره گیری از این امتیاز و کشاندن کاربران به وب سایت خود، وب سایت شما باید در نتایج بالای جست وجو وجود داشته باشد.

سئو فقط مربوط به موتورهای جست وجو نیست بلکه اگر تمام پارامترهای سئو سایت به درستی در وب سایت شما پیاده سازی شده باشند، وب سایت شما کارآمد تر خواهد بود و کاربران راحت تر با وب سایت شما کار می کنند. کاربران به موتورهای جست وجو اعتماد دارند و حضور وب سایت شما در رتبه های بالای نتایج جست و جو، باعث کسب اعتماد کاربران به وب سایت شما خواهد شد. در این بخش ۵ نکته مهم را که امروزه بیش از پیش بر سئو وب سایت شما تاثیر می گذارد را بیان خواهیم کرد.

  1. کلمات کلیدی طولانی را جدی بگیرید
  2. از تگ Title و meta description یکتا استفاده کنید
  3. ساختار سایت را بررسی کنید
  4. از تگ canonical استفاده کنید
  5. در لینک دهی رپورتاژ آگهی ها خلاق باشید

اگر علاقه دارید تا درباره هریک از این تکنیک ها بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید.
 
کلام آخر
سئو و برندینگ دو حوزه کاملا متنوع هستند. که به ‌صورت مستقیم و دوطرفه بر یکدیگر اثر می‌گذارند بدین معنی که پیشرفت هر کدام پیشرفت مورد دیگر را به دنبال خواهد داشت.

اگر در یک استارت آپ که شما با سرمایه‌گذاری اندک کار خود را شروع کرده‌اید، متخصص سئو کار خود را درست انجام دهد و شما نیز  اصولی برند خود را طوری معرفی کنید که مخاطبان با شنیدن نام برند شما یک تصویر ذهنی از سایت، لوگو، نوع فعالیت‌تان و شعارتان در ذهن داشته باشد آنگاه می‌توانید روز به روز شاهد افزایش فروش و رشد و پیشرفت کسب و کار خود باشید و در سایه اعتماد و برندینگ بودن در صدر نتایج جستجو گرها قرار بگیرید.

پیشنهاد می شود مقاله قبل از شروع یک استارت آپ به چه نکاتی توجه کنیم از سایت زاوش را مطالعه کنید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx