روغن کمیاب شد، شیر هم خیلی گران شد

lokomotive ghatar.com ۰۶ آبان ۱۳۹۹ دیدگاه ۱۶۹

در روز‌های اخیر کمبود انواع روغن در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها و البته افزایش قیمت آن نگرانی‌هایی را برای خانوار‌ها جهت تامین این اقلام مورد نظر برای سبد خوراکی خانواده رقم زده است. در همین حال طبق اعلام سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، زنگ گرانی لبنیات هم به صدا درآمده!

دلیل کمیاب شدن انواع روغن

در بسیاری از فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها روغن در قفسه ها پیدا نمی شود. برخی از فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها نیز روغن را به قیمت گزاف تری به مشتری عرضه می‌کنند تا شائبه افزایش قیمت ۴۰ الی ۵۰ درصدی آن به وجود بیاید.

برخی کاربران از شهرهای اصفهان و تهران نام برده‌اند که روغن خوراکی جامد و مایع به سختی تهیه ‌می‌شود.

در این رابطه امیر بیرشک دبیر انجمن روغن نباتی عنوان کرد: مشکلی در بازار وجود داشت که امیدواریم همین هفته آرامش به بازار روغن برگردد. دلیل این اتفاق به دلیل تامین مواد اولیه جهت تولید روغن است که این مشکل خود به دلیل ارز است. شرکت ها و تولیدی ها برای تولید روغن نیاز به برخی از مواد اولیه دارند که به دلیل عدم دریافت ارز موفق به تهیه آنها نشده اند.بیرشک افزود: ارز تخصیص یافته برای تامین مواد اولیه روغن تامین نشد و به همین دلیل تولید با اندکی توقف روبرو شده است.

شرکت های تولید روغن ارز خود را دریافت نکرده اند که با پیگیری های لازم از بانک مرکزی این ارز تامین خواهد شد.این مقام مسئول تاکید کرد: بانک مرکزی مشکل مربوط به تخصیص ارز را رفع خواهد کرد و پیش بینی می کنم در همین هفته آرامش مجددا به بازار روغن برگردد.

بیرشک تاکید کرد: قیمت انواع روغن به هیچ عنوان ریالی افزایش نیافته است و هرگونه گران فروشی در این رابطه تخلف است که با ارائه مستندات باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد. هیچ فروشگاهی حق افزایش قیمت روغن را ندارد.دبیر انجمن روغن نباتی یادآور شد: افزایش قیمت انواع روغن به هیچ عنوان در دستور کار قرار ندارد و مردم روغن را به قیمت گران و غیرعادی خریداری نکنند. در رابطه با نبود روغن در فروشگاه ها نیازی به نگرانی نیست و مجددا تقاضا و عرضه برای آن به روال قبلی خود برمی گردد.
 

افزایش ۳۰درصدی قیمت شیرخام

ایسنا نوشت: سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی از افزایش هزینه های تولید چون شیرخام، حمل و نقل، بسته بندی و چربی سخن گفت و با اشاره به اینکه قیمت گذاری دستوری شرکت های لبنیاتی را تحت فشار قرار داده است، گفت: قیمت مصوب شیرخام ۳۱۰۰ تومان است اما تا به امروز نه تنها این قیمت در خرید و فروش شیر خام رعایت نشده بلکه ۳۰ درصد هم افزایش یافته است و شرکت های لبنی شیر خام را با قیمت بیش از ۴۰۰۰تومان از دامداران خریداری می کنند.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی تصریح کرد: هزینه های حمل و نقل ۴۰ درصد افزایش یافته است. قیمت مواد پتروشیمی طی ۶ ماه با ۵۰ درصد رشد مواجه شده است. همچنین قیمت مصوب چربی هر یک دهم درصد ۵۰ تومان است که در بازار با قیمت بیش از ۷۰ تومان معامله می شود. کاغذ بسته بندی تتراپک در بازار یافت نمی شود و اگر هم پیدا شود بسیار گران است و با وجود این شرایط قیمت لبنیات همچنان سرکوب می شود.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: برای مثال شیرکم چرب ۱.۵ درصدی یک لیتری ۵۶۰۰ تومان قیمت گذاری شده در حالی که قیمت تمام شده آن حدود ۷۰۰۰ تومان می شود.

منبع: برترین ها

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx