پروژه های لوله کشی خانگی که خودتان از پس آن برمی‌آیید

dell ghatar.com ۱۳ آذر ۱۳۹۹ یک دیدگاه ۷۲

بیشتر افراد تصور می کنند لوله کشی آشپزخانه کار سختی است. فرض کنید آشپزخانه پر از آب شده. در این شرایط تنها راه خلاصی استفاده از یک لوله کش است، مگر نه؟

اینطور نیست. بیشتر مردم تصور می کنند برای جابجایی سینک آشپزخانه، نصب شیر یا اتصال لوله مسی، باید از لوله کش استفاده کنند، در حالی که اشتباه می کنند. با آمدن ابزار جدیدی مثل لوله های پلاستیکی PEX و اتصالات جدید SharkBite، خودتان می توانید با کمترین هزینه ممکن کارهای لوله کشی را انجام دهید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت لوله کشی ساختمان را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک لوله کش در تهران باشید می‌توانید درخواست لوله کشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

لوله کشی

جابجایی سینک آشپزخانه

  • میزان دشواری: ۲-۴
  • دلیل آسان بودن: اگر از همان لوله های اصلی استفاده کنید کار سخت نخواهد بود. در غیر این صورت سخت است.
  • انجام: در زیر سینک آشپزخانه دو نوع لوله وجود دارد (لوله ورودی آب داغ و سرد که لوله اصلی نام دارند و لوله خروجی فاضلاب). همچنین اتصالات دیگری مانند توری زباله و لوله سینک دوم هم ممکن است وجود داشته باشند. این لوله ها ممکن است کمی انعطاف پذیر بوده و به شما این امکان را دهد تا سینک را کمی حرکت دهید. همچنین می توانید طول  لوله ورودی آب را هم به اندازه ۱۸ سانتی متر یا سانتی متر بیشتر کنید. لوله های فاضلاب انعطاف پذیر نیستند، اما با افزایش لوله اضافی بلندتر می شوند. برای افزایش اندازه لوله به اندازه ۳۰ سانتی متر یا دو برابر آن، باید به جای افزایش لوله، لوله کشی را عوض کرد که به لوله کش نیاز است.

لوله کشی

نصب یا تعویض شیر آشپزخانه

  • میزان دشواری: ۱
  • دلیل آسان بودن: سخت ترین قسمت کارهای مربوط به کابینت زیر سینک است.
  • انجام: با خرید شیر یا اتصال آشپزخانه تمام قطعات مورد نیاز موجود هستند. دستورالعمل ها را بخوانید چون تمام شیرها دستورالعمل های خاص خود را دارند. ترتیب واشر و پیچ های انتهای شیر در زیر سینک را به یاد داشته باشید.

 
تعویض توری آشغال

  • میزان دشواری: ۲
  • دلیل آسان بودن: تعویض توری آشغال کار خودتان است. حتی اگر از لوله کش هم کمک بگیرید خودتان متوجه می شوید که کاری ندارد. در حقیقت سخت ترین بخش بلندکردن توری است.
  • انجام: یک راه ساده برای بلند کردن توری پیچاندن آن با حوله و قرار دادن جک قیچی است. توری را با حوله گرفته و به کمک جک بلند کنید.

 
نصب ماشین ظرفشویی

  • میزان دشواری: ۲
  • دلیل آسان بودن: این کار لوله کشی نیست بلکه نصب و اتصال چندین لوله و پیچ و مهره است، بنابراین خودتان از عهده آن برمی آیید.
  • انجام: نصب ماشین ظرفشویی سه راه دارد: گیرنده های الکتریکی ۲۰ آمپر، لوله آب داغ، و فاضلاب. به همین دلیل، بهتر است ماشین ظرفشویی را در کنار سینک آشپزخانه نصب کنید. نصب نادرست این دستگاه باعث آبگرفتگی آشپزخانه می شود که در صورت نبود شما در خانه دردسر ساز است.

 
اتصال به لوله مسی فعلی

  • میزان دشواری: ۳
  • دلیل آسان بودن: بعضی از اتصالات خاص جدید مانند SharkBite به شما اجازه می دهد تا لوله مسی را به PEX وصل کنید، و به هیچ گونه لحیم کاری نیاز نیست.
  • انجام: اتصالات لوله SharkBite یا برندهای مشابه را خریداری کنید. پس از اینکه با مته مخصوص زدگی های لوله مسی را از بین بردید، اتصال SharkBite را محکم کنید. مس و PEX به راحتی متصل می شوند. اگر می خواهید از لوله های مسی دیگر استفاده کنید، تمام این قطعات به شما کمک می کنند.

لوله کشی

عبور لوله از دیوار

  • میزان دشواری: ۴
  • دلیل آسان بودن: یک کار آسان که از لوله های PEX که برش خورده، متصل شده و خم می شوند، استفاده می کند.
  • انجام: اگر دیوار باز دارید، بدون تخریب قسمت های دیگر دیوار تا حد امکان لوله مسی را خارج کنید. با یک کاتر مخصوص لوله مسی یا ابزار چند کاره دیگر لوله را ببرید. برای ورود لوله های PEX از محل عبور لوله های قبلی استفاده کنید.

 
آیا به مجوز نیاز دارید؟
احتمالا. نصب لوله کشی جدید آشپزخانه به معنای دریافت مجوز از سازمان های لازم است، حتی اگر خودتان آن را انجام دهید. البته تعویض شیر آشپزخانه و نصب ماشین ظرفشویی به مجوز نیاز ندارد. بنابراین درباره پروژه های آسان و دشوار برقی با سازمان های مربوطه تماس بگیرید.
 
میزان دشواری
۱= با ابزارهای ساده در عرض کمتر از یک ساعت انجام می شود.

۲= با کمک ابزارهای ساده و مخصوص لوله کشی در عرض دو ساعت انجام می شود.

۳= با کمک ابزارهای لوله کشی مخصوص در عرض نیم روز انجام می شود.

۴= توسط برخی از روش های خاص لوله کشی در عرض یک یا دو روز انجام می شود.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx