همه چیز درباره کامپوزیت دندان!

dell ghatar.com ۳۰ آذر ۱۳۹۹ دیدگاه ۷۵

بیشتر افراد بر این باورند که با داشتن دندان های سفید و تمیز می توانند لبخندی زیبا داشته باشند اما اگر دندان هایی نامرتب داشته باشید هر چقدر هم به سفیدی دندان ها بپردازید باز هم نمی توانید از لبخندی زیبا بهره مند شوید و باید از روش های خدمات زیبایی دندان استفاده نمایید که تشخیص آن بر عهده دندانپزشک زیبایی می باشد.

کامپوزیت دندان

یکی از درمان های مناسب برای تغییر ساختار دندان ها کامپوزیت است که در کمترین زمان ممکن شما را به نتیجه مطلوب می رساند. حال اگر این کار توسط یک دندانپزشک خوب انجام شود شما می توانید سال ها از کامپوزیت استفاده نمایید. مهرت دندانپزشک در تمامی خدمات دندانپزشکی زیبایی حائز اهمیت است زیرا در ماندگاری و طول عمر کامپوزیت نقش بسزایی دارد.
 
کامپوزیت دندان چیست؟
ماده ای که برای ساخت کامپوزیت دندان استفاده می شود در حقیقت همان ماده ای است که برای پر کردن دندان از آن استفاده می شود این کار توسط دندانپزشک زیبایی انجام می شود و به طور مستقیم بر روی دندان قرار می گیرد. خوشبختانه کامپوزیت برخلاف لمینت در یک جلسه قابل اجرا می باشد و شما فقط با یک بار مراجعه به دندانپزشک زیبایی می توانید صاحب دندان هایی سفید و درخشان شوید. اما لازم است بدانید کامپوزیت درصد زیادی به مهارت و هنر دندانپزشک شما بستگی دارد. می توانید به صورت تصویری مراحل کامپوزیت دندان را در فیلم کامپوزیت دندان شکسته مشاهده نمایید.

اگر می خواهید از کامپوزیت دندان برای زیبایی دندان هایتان استفاده کنید اما هنوز دودل هستید و نمی دانید چه کاری انجام دهید ما می خواهیم شما را با بسیاری از مزایای کامپوزیت دندان آشنا کنیم تا بتوانید در تصمیم گیری مصمم تر شوید. شاید شنیده اید که می گویند لمینت مقاوم تر از کامپوزیت است ؟ اما در مقابل مقاومت پارامتر های دیگری هم وجود دارد که می تواند در تصمیم گیری و انتخاب شما تاثیر گذار باشد. پس با ما همراه شوید. کامپوزیت دندان و لمینت هر دو روش هایی برای ایجاد لبخندی زیبا هستند اما باید بدانید که کامپوزیت هزینه کمتری نسبت به لمینت دارد و برای کسانی که نمی خواهند هزینه زیادی برای این کار پرداخت کنند بهترین انتخاب می باشد و مهم تر از همه اینکه کامپوزیت دندان توسط خود دندانپزشک ساخته می شود و در یک جلسه می توانید از دندان هایی زیبا برخوردار شوید اما لمینت دندان در لابراتوار ساخته می شود و این پروسه زمان بر خواهد بود بنابراین اگر عجله دارید باز هم کامپوزیت بهترین گزینه است.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان در چه سنی انجام می‌شود؟
همان طور که می دانید کسانی که دندان های شکسته و یا با فاصله دارند می توانند با کامپوزیت دندان از داشتن لبخندی زیبا بهره مند شوند زیرا با این روش می توانند تمامی مشکلات دندان ها را برطرف کنند اما سوال اینجاست که کامپوزیت دندان برای چه سنی مناسب است ؟ استفاده از این روش محدودیت سنی ندارد اما دندانپزشکان معتقدند قبل از سن بلوغ برای این کار اقدام نشود زیرا همان طور که می دانید سن رشد استخوان ها در زنان ۲۰ و در مردان ۱۷ سالگی می باشد بنابراین لازم است رشد استخوان ها و دندان ها کامل شود تا بعد از انجام کامپوزیت مشکلی ایجاد نشود.

اما همیشه استثنا هم وجود دارد گاهی اوقات ممکن است به دلیل مشکلات ژنتیکی و یا به طور مادرزادی دندان ها بدشکل باشند که در این صورت می توان در سنین پایین هم برای اصلاح و بهبود دندان ها به روش کامپوزیت اقدام نمود. اما باید بدانید کامپوزیت ها باید هر چند وقت یکبار بررسی شوند و در صورت نیاز ترمیم شوند. همان طور  که قبلا هم اشاره کردیم کامپوزیت دندان محدودیت سنی ندارد اما لازم است بدانید اگر این کار در سنین پایین انجام شود نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری وجود دارد تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید در حقیقت برای ماندگاری بیشتر نیاز به مراقبت هست.

ممکن است افراد به ندرت برای کامپوزیت در سنین جوانی مراجعه کنند مگر آنگه دندان هایشان در اثر یک اتفاق آسیب دیده باشد و در این شرایط علاوه بر زیبایی مساله سلامت دندان ها نیز مطرح می باشد که باید در این مواقع برای برطرف کردن مشکل به دندانپزشک زیبایی مراجعه نمایید و از مشاوره های ایشان استفاده کنید. بدین منظور می توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی زیبادنت از مشاوره های رایگان دندانپزشکان استفاده نمایید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx