تفاوت کلاه گیس در سریال جواد شمقدری و فیلم کیانوش عیاری! +عکس

baran ghatar.com ۲۶ دی ۱۳۹۹ دیدگاه ۵۳۷

با توجه به نمایش سریال «روز‌های ابدی» آیا این قاعده استفاده از کلاه گیس شامل فیلم کیانوش عیاری هم می‌شود و می‌توان به رفع توقیف «کاناپه» هم امیدوار بود؟

به گزارش قطار وبگردی و به نقل از سینما دیلی: همزمان با پخش سریال «روزهای ابدی» جواد شمقدری و نمایش تصویر برخی از زنان بدون حجاب که از کلاه گیس برای آنها استفاده شده، حسین شمقدری مستندساز و فرزند جواد شمقدری نوشت: «بعد از انقلاب، کارگردانان باید زنان را با روسری نشون می‌دادند، حتی در خانه! همون موقع مساله رو با امام مطرح می‌کنند، شنیده شده پیشنهادی میاد که از کلاه‌گیس استفاده کنید. ‏حالا جواد شمقدری(پدرم) در سریال «روزهای ابدی» از این راهکار استفاده می‌کنند»

تبعیض بین روزهای ابدی و کاناپه

این توییت اما بار دیگر بحث فیلم «کاناپه» را زنده کرد و بسیاری نمایش بدون دردسر این سریال را در مقابل عدم نمایش فیلم کیانوش عیاری گذاشتند. فیلمی که به علت استفاده زنان از کلاه‌ گیس در سکانس‌های داخل خانه همچنان اجازه نمایش ندارد.
مهدی خرمدل (روزنامه‌نگار سینمایی) در واکنش به شمقدری نوشته: «دقیقاً همین اقدام را کیانوش عیاری در فیلم «کاناپه» انجام داده و فیلمش توقیف شده است.»

تبعیض بین روزهای ابدی و کاناپه

با توجه نمایش سریال «روز‌های ابدی» آیا این قاعده استفاده از کلاه گیس شامل فیلم کیانوش عیاری هم می‌شود و می‌توان به رفع توقیف «کاناپه» هم امیدوار بود؟

  پایگاه خبری رکنا توقیف شد

درباره سریال روزهای ابدی جواد شمقدری

“روزهای ابدی” سریالی است که به تحولات سیاسی ابتدای انقلاب می پردازد و بر اساس روز‌های پرالتهاب اوایل انقلاب اسلامی ساخته شده و در روایت بخشی از تاریخ آن روزگاران به شخصیت‌های واقعی که در اتفاقات و جریانات آن برهه موثر بودند، توجه دارد.

سریال روزهای ابدی جواد شمقدری

در روایت بخش‌هایی از دوران تاریخ‌ساز به رشادت‌های شهیدان «مصطفی چمران» و «اصغر وصالی» نیز توجه شده است و از چهره‌های شاخص آن زمان به «ابراهیم یزدی» (وزیر امورخارجه وقت) نیز توجه دارد.

سریال روزهای ابدی جواد شمقدری

این مجموعه تلویزیونی ۴۴ قسمت است. با اتفاقات اواخر دی‌ماه ۱۳۵۷ شروع می‌شود و در نقطه ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۵۸ به پایان می‌رسد. “روز‌های ابدی” در سه فصل پیش‌بینی شده، فصل یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فصل‌های بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد.

سریال روزهای ابدی جواد شمقدری

بازیگران و عوامل روزهای ابدی
در این مجموعه که به سفارش مرکز سیمافیلم تهیه و تولید شده است، بازیگران ایرانی چون احمد نجفی، حمید گودرزی، علیرام نورایی، رحیم نوروزی، صالح میرزا آقایی، جلیل فرجاد، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، امیرمحمد زند، کاوه سماک باشی و … با معرفی امین اسکندریان، یلدا افشارنیا و کیمیا اکرمی به ایفای نقش می‌پردازند.

  هدیه تهرانی: چیزی نمونده به کره‌شمالی برسیم+عکس

سریال روزهای ابدی جواد شمقدری

فلیپ ساپرکین، توماس سینکلراسپنسر، ایو ربر، دیمیتری گودیم، کلودیا ریدل، یکتارینا آکیلینا، ژان کلود ریکبورگ، فلوریان فیشر، نیکولاس بارکر، نیکولای سونین و ویتالی خاژیف هم بازیگران خارجی این سریال هستند.

سریال روزهای ابدی جواد شمقدری

سریال روزهای ابدی جواد شمقدری

سریال روزهای ابدی جواد شمقدری

سریال روزهای ابدی جواد شمقدری

تعدادی از عواملی که در این سریال همکاری دارند، عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: جواد شمقدری، تهیه‌کننده: محسن علی‌اکبری، مجری طرح: محمود غلامی، تصویربردار: حسین بذرافشان، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، طراح چهره‌پردازی: داریوش صالحیان، تدوین: روح‌الله شمقدری، جلوه‌های ویژه میدانی: داوود رسولیان، جلوه‌های ویژه بصری: محمد امامی، مدیر گویندگان: سید میرطاهر مظلومی، موسیقی: بهزاد عبدی، ناظر کیفی: مهدی ارگانی، مدیران تولید: سعید کشاورزی، مهدی مددکار، تصحیح رنگ: امیر سحرخیز، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: امیرحسین مدرس، عکس: محمد مهدی نبی‌زاده، مدیر تدارکات: عسگر جبارپور.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: سینمادیلی

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx