بررسی مزایا و عوارض لیزر موهای زائد

dell ghatar.com ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ دیدگاه ۶۰

اغلب افرادی که عمل لیزر موهای زائد انجام می دهند معمولا آن را سالم و بی خطر ارزیابی می کنند. بعد از لیزر موهای زائد ظاهرا هیچ خطری در بلند مدت وجود ندارد. در عین حال، تعداد معدودی از افراد، عوارض جانبی مختصری بعد از این عمل را تجربه می کنند.

رپورتاژ آگهی: بیشتر این عوارض جانبی به این دلیل رخ می دهد که افراد در انتخاب کلینیک زیبایی معتبر و متخصصی که اینکار را انجام می دهد تحقیق نمی کنند.

لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد

از جمله مزایای انجام لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • FAD این تکنولوژی را برای کاهش دائمی موهای زائد تایید میکند
  • نیازی به بستری شدن نیست و بلافاصله می توانید بعد از لیزر موهای زائد حرکت کنید
  • در مقایسه با روش های دیگر درد و ناراحتی کمتری دارد
  • مناطق بزرگ را را میتوان بسرعت درمان کرد
  • احتمال ایجاد زخم و تغییر رنگدانه حداقل است
  • لیزر موهای زائد اثر بخشی زیادی دارد
  • در این روش پوست درگیر نمی شود
  • پروسه ان سریع است ، بسته به منطقه درگیراز بدن از چند دقیقه تا چند ساعت طول میکشد
  • متناسب با مناطق حاس بدن قابل تنظیم است
  • شما می توانید نتیجه عمل را سریع ببینید

معایب لیزر موهای زائد

از جمله معایب انجام از بین بردن موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحریک و قرمزی پوست

لیزر موهای زائد، فولیکول های مو را تخریب می کند؛ بدن نسبت به آن واکنش نشان می دهد و بسیاری از افراد علائم تحریک و قرمزی را در ناحیه تحت تاثیر نور لیزر بروز می دهند. احساس خارش و سوزش، یا حساسیت و حتی ورم و التهاب پوست و پورپورا و راش های جلدی ممکن است ایجاد شود.

لیزر موهای زائد

پوسته پوسته شدن

در برخی از افراد، عوارض لیزر موهای زائد به صورت پوسته پوسته شدن ناحیه تحت تاثیر لیزر ظاهر می شود. این عارضه هر چند یک مشکل جزئی در نظر گرفته می شود اما ممکن است ناخوشایند باشد. پوسته پوسته شدن گاهی اوقات منجر به ایجاد زخم هایی در پوست به صورت دلمه و یا اسکار می شود.

زخم اسکار

در موارد کمی از لیزر موهای زائد، زخم در ناحیه تحت تاثیر لیزر ایجاد می شود که گاهی اوقات جای این زخم به صورت اسکار در پوست باقی می ماند. علت این مشکل، استفاده نامناسب از دستگاه لیزر توسط متخصص لیزر درمانی است.

جوش و آکنه

یکی از وظایف موها محافظت از پوست در برابر باکتری ها است، همچنین غدد سباسه یا غدد چربی پوست را تمیز و باز نگه می دارند. از خطرات لیزر موهای زائد می تواند ایجاد جوش و آکنه مخصوصا در پوست نواحی پشت، زیر بازو، و ناحیه تناسلی باشد. برای رفع این مشکل متخصص زیبایی ممکن است استفاده از کرم های خاصی را بعد از لیزر پیشنهاد نماید.

هایپرتریکوز یا پرموئی

مطالعات اخیر نشان می دهد که علت اصلی تحریک رشد موها و پرموئی بعد از لیزر ، استفاده نادرست از لیزر توسط متخصصی است که اینکار را انجام می دهد. تحریک گرما می تواند فولیکول های نهفته و غیر فعال را فعال کرده و موجب دریافت مقادیری از انرژی توسط موهای نازک و ظریف شود، و ضایعاتی را ایجاد کند.

تغییر رنگ پوست

در برخی از افرد، عوارض لیزر موهای زائد به صورت تغییر رنگ مختصر در پوست نواحی تحت عمل مشاهده می شود. به این صورت که رنگ پوست کمی تیره تر و یا روشن تر از رنگ طبیعی پوست بدن می شود. افرادی که دارای پوست روشن تری هستند معمولا رنگ پوست شان تیره تر می شود.

آسیب دیدگی چشم

برای پیشگیری از این عارضه یک متخصص لیزر با تجربه انتخاب نمایید. در جراحی لیزر موهای زائد معمولا پرتوهای متراکم و قوی لیزر به کار برده می شود. بنابراین، احتمال آسیب دیدگی چشم به عنوان یک خطر بالقوه جدی (مخصوصا اگر لیزر برای برداشتن موهای زائد ناحیه صورت انجام بشود) در بلند مدت محسوب می شود.

خطر عفونت جلدی

همانند سایر روش های جراحی زیبایی متداول برای حذف موهای زائد، یکی دیگر از عوارض ناشی از لیزر موهای زائد، می تواند خطر بروز عفونت جلدی باشد. در واقع، بعد از انجام عمل لیزر موهای زائد پوست ناحیه در وضعیت حساس از نظر احتمال بروز عفونت های میکروبی پوست مخصوصا عفونت های باکتریایی، ویروسی و قارچی قرار می گیرد.

سوختگی و تاول زدن پوست

از دیگر عوارض لیزر موهای زائد ناشی از تجربه ی ناکافی متخصص لیزر سوختگی و تاول زدن پوست است. در عمل لیزر موهای زائد، از لیزرهای دارای حرارت بالا استفاده می شود. اگر این عمل به طرز صحیح و با موفقیت انجام نشود، احتمال سوختگی و تاول زدن پوست، بسیار بالا است. سوختگی خفیف و جزئی امروزه در بسیاری از افراد که لیزر موهای زائد انجام می دهند گزارش می شود.

عوارض در خانم های باردار

عمل لیزر موهای زائد در دوران حاملگی توصیه نمی شود. علت آن است که هنوز در مورد عوارض لیزر موهای زائد در دوران بارداری، هیچ مطالعه ای به طور مستقیم بر روی انسان انجام نشده است. بنابراین، بی خطر بودن این عمل برای جنین هنوز به اثبات نرسیده است.

تاثیر لیزر موهای زائد در ناباروری

برخی اعتقاد دارند که لیزر موهای زائد بدن مخصوصا در نواحی مجاور اندام های تولید مثل از جمله رحم و تخمدان ها می تواند منجر به ناباروری شود. اما با توجه به حداقل میزان تابش پرتوهای اشعه نور لیزر و متمرکز شدن نور لیزر فقط در سطح پوست، خطر ناباروری وجود ندارد. چون اشعه های لیزر اندام های داخلی بدن را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

خطر سرطان در لیزر موهای زائد

عده ای از افراد نگران تاثیر عمل لیزر موهای زائد در تقویت بروز سرطان پوست هستند. در حالی که، عوارض لیزر موهای زائد در بروز سرطان پوست، نه تنها ثابت نشده است بلکه حتی گاهی اوقات، این روش برای درمان برخی از ضایعات اولیه سرطان پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

لیزر موهای زائد

نکات مهم قبل از انجام لیزر

۹ نکته مهم قبل از انجام دادن لیزر موهای زائد :

  1. لطفا شب قبل مراجعه نواحی مورد نظر شیو شود.
  2. از کرم های بی حسی (زایلاپی ٬ لیدوکایین دار و …) به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  3. فاصله بین دو جلسه از لیزر عموما ۴۰ روزه می باشد؛ در صورت رعایت نکردن و به تاخیر انداختن نتیجه گیری به تعویق خواهد افتاد.(یا جلسات لیزر اضافه خواهد شد)
  4. روز مراجعه حتما دوش بگیرید.
  5. هنگام مراجعه از ل
  6. وسیون بدن ٬ مام زیربغل و هر نوع عطر و اسپری روی پوست استفاده نفرمایید.
  7. تا ۶ ساعت بعد از انجام لیزر بهتر است از حمام ٬ استخر ٬ سونا٬ جکوزی و ماساژ بپزهیزید.
  8. از سولار و آفتاب گرفتن در دوره لیزر اجتناب کنید.
  9. برخی از نواحی (بیکینی ٬ صورت ٬ زانو ها و …) تعداد جلسات بیشتری نسبت به سایر نواحی نیاز هست.
  10. در صورت ایجاد التهاب و سوزش بعد از لیزر از پماد زینک اکساید هر ۳ ساعت یکبار به صورت موضعی استفاده بفرمایید.

تاثیر انتخاب کلینیک مناسب جهت جلوگیری از عوارض لیزر موهای زائد

انتخاب کلینیک زیبایی مناسب و همچنین پزشک حرفه ای و با تجربه خطر احتمال دچار شدن به مشکلات و عوارض بعد از لیزر موهای زائد را به شدت کاهش می دهد.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx