آشنایی با ۴ مدل از انواع کوله پشتی

dell ghatar.com ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۶۹

استفاده از کوله پشتی چه برای مقاصد تحصیلی, کاری, ورزشی و طبیعت گردی طرفداران بسیار زیادی در سطح جامعه دارد.

انواع کوله پشتی

رپورتاژ آگهی: عموما استفاده از کوله پشتی برای کسانیکه در طول روز در سطح شهر و یا طبیعت زیاد پیاده روی می کنند بسیار متداول تر و عقلانی تر می باشد. این امر عمدتا به این دلیل می باشد که استفاده از کوله پشتی در مقایسه با کیف های دستی و رودوشی وزن اجسام داخل کوله را بطور یکنواحت تری بروی کمر توزیع می کند و این مسئله در مسافتهای طولانی جهت پیشگیری از درد کمر و یا دست و شانه بسیار حائز اهمیت می باشد.

حال اگر قصد خرید کوله پشتی به هر دلیلی از جمله استفاده شهری و یا طبیعت گردی را دارید, در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی ۴ مدل از پرکاربردترین مدلهای کوله پشتی بپردازیم تا اینکه بدانید برای مقاصد مختلف چه کوله ای برای شما مناسب می باشد. این مدلها شامل:
 
۱- کوله کوهنوردی
در ابتدا این مسئله با ذکر گردد, که در این مقاله منظور از کوهنوردی صعود به قله های مختلف با ارتفاع مشخص می باشد و منظور از کوله طبیعت گردی گردش در مناطق جنگلی و تپه مانند می باشد.

با توجه به این مسئله, کوله کوهنوردی به آندسته از کوله پشتی ها اطلاق می شود که علاوه بر قابلیت حمل مواد غذایی و وسایل ضروری , قادر است تا سایر لوازم ضروری کوهنوردی از جمله باتوم کوهنوردی, زیرانداز, طناب و غیره را در خود تعبیه کند. معمولا این دسته از کوله پشتی ها بصورت مستطیل شکل می باشند تا بتواند حداکثر اقلام لازم را در خود جای دهد. کوله های کوهنوردی بسته به مسافت و تعداد روز کوهنوردی دارای ظرفیت های مختلفی از ۳۰ تا ۸۰ لیتر می باشند. حال اگر قصد خرید کوله کوهنوردی را دارید در نظر داشتن تعداد روز سفر و مسافت کوهنوردی کمک زیادی به شما در زمان انتخاب کوله کوهنوردی خواهد نمود.
 
۲- کوله طبیعت گردی
کوله های طبیعت گردی به لحاظ ظاهری شبیه کوله های کوهنوردی می باشند با این تفاوت که این کوله ها معمولا کوچکتر می باشند و البته ممکن است کمی سنگین تر از کوله های کوهنوردی باشند. کوله های کوهنوردی معمولا به گونه ای تولید می شوند تا بتواند تمام وسایل یک سفر یک روزه را برای شما جاسازی کند و باید راحتی کامل را برای طبیعت گرد تضمین کند. در این موارد توصیه می شود که کوله طبیعت گردی کاملا فیت شما باشد.

انواع کوله پشتی

۳- کوله پشتی دوچرخه سواری
کوله پشتی های مخصوص دوچرخه سواری با توجه به مسافت دوچرخه سواری و مدت روز در ابعاد و اندازه های مختلف موجود می باشند و نکته مهمی که در ارتباط با کوله های دوچرخه سواری وجود دارد اینست که اینگونه از کوله ها باید بطور کامل فیت شما باشد و در زمان دوچرخه سواری خیلی روی پشت شما تکان نخورد.

اگر عادت دارید که مسافتهای شهر به شهر را دوچرخه سورای کنید شما باید آگاه باشید تا علاوه بر آب و مواد غذایی باید وسایل زاپاس ضروری دوچرخه خود را نیز بهمراه داشته باشید.
 
۴- کوله پشتی روزانه یا کاری
این دسته از کوله پشتی ها از جمله متداول ترین مدل های کوله پشتی می باشند که در مدلها و سایزهای مختلفی در بازار موجود می باشند. در ارتباط با اینگونه از کوله ها باید ذکر شود, که اگر کوله را فقط برای مقاصد گردش در شهر و یا خرید می خواهید سعی کنید تا از سبک ترین نوع کوله برای خود استفاده کنید. و اگر کوله پشتی را برای استفاده از محیط کار و حمل وسایل کار نظیر لپ تاپ و سایز تجهیزات ادارای نیاز دارید, از کوله ای استفاده کنید که محل مناسب و محافظ برای وسایل پر ارزش شما نظیر لپ تاپ شما برخوردار باشد.

انواع کوله پشتی

سخن آخر
بطور کلی اگر خیلی به پیاده روی و حمل وسایل ضروری جهت انجام امور شخصی علاقه دارید, به طور جدی توصیه می شود که از کوله پشتی بجای کیف های دستی و رودوشی استفاده کنید. همانگونه که ذکر شد, علاوه بر محافظت کمر شما در زمان پیاده روی, استفاده از کوله پشتی باعث می شود تا بطور همزمان از هر دوست خود در فعالیتهای مختلف استفاده کنید. در پایان از شما دعوت می کنیم که جهت مشاهده جدیدترین مدلهای کوله پشتی ورزشی و کوهنوردی به فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت مراجعه نمائید.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx