تغییرات تعرفه طراحی کاتالوگ و بروشور از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰

dell ghatar.com ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۹

در ابتدا لازم است تا تفاوت کاتالوگ و بروشور را برای ادامه بحث تشریح کنیم. علی‌رغم شباهت‌های زیاد بین کاتالوگ و بروشور، این دو تفاوت‌های برجسته‌ای با یکدیگر دارند.

تعرفه طراحی کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ، کالانما یا کتابچه در واقع اطلاعات مختصری از مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف یک محصول را به‌صورت فهرست‌وار به شما ارائه می‌دهد در حالی که بروشور اطلاعاتی دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری درباره چگونگی استفاده، نگهداری و تعمیر یک محصول را در اختیار شما قرار می‌دهد. بدیهی است که در طراحی کاتالوگ، نسبت تصویر به متن بیشتر خواهد شد چراکه کاتالوگ اطلاعات مختصرتری ارائه می‌دهد در صورتی که در طراحی بروشور عکس این قضیه صادق است.
 
طراحی کاتالوگ
از آنجایی که کاتالوگ با هدف معرفی کالا یا خدمات خاصی جهت راهنمایی و جذب مشتری طراحی می‌شود، باید به‌گونه‌ای طراحی شود که خریدار را به خرید محصول مورد نظر تشویق کند.

با پیچیده‌تر شدن و تنوع بالای محصولات تولید شده در بازار جهانی اهمیت طراحی کاتالوگ به خوبی درک می‌شود. توسعه فضای مجازی در جامعه امروزی، سبب رواج یافتن کاتالوگ‌های مجازی و غیر چاپی نیز شده است. با این حال داشتن نسخه‌های چاپی کاتالوگ‌های قابل حمل و کم حجم مزیت بزرگی برای تبلیغات محسوب می‌شود. کارایی و موفقیت یک کاتالوگ در جذب مشتری به درون مایه آن کاتالوگ بستگی دارد لذا طراحی یک کاتالوگ باید با دقت زیادی انجام شود. تصاویر در واقع می‌توانند مهم‌ترین بخش یک کاتالوگ باشند. با توجه به کم بودن فضا برای معرفی تمام محصولات یا خدمات یک شرکت باید به صورت هوشمندانه از عنصر تصویر در کاتالوگ‌ها استفاده کرد. استفاده از عکس‌هایی با کیفیت مناسب و نورپردازی دقیق قطعاً سبب جذابیت بیشتر کاتالوگ خواهد شد.

استودیو خانه عکس و طرح یکی از بهترین و معتبرترین کانون‌های تبلیغاتی ایرانی است که با به‌کارگیری تیمی مجرب و حرفه‌ای خدمات ارزنده‌ای در زمینه طراحی کاتالوگ و بروشور به مشتریان ارائه می‌دهد.

تعرفه طراحی کاتالوگ و بروشور

انتخاب عنوان مناسب برای هر صفحه و استفاده از تصاویر مناسب همان محتوا تأثیر بسزایی در کیفیت یک کاتالوگ دارد. برای جلوگیری از به ‌هم ‌ریختگی انسجام کاتالوگ و سردرگمی مخاطب بهتر است که از بیشتر از ۲ فونت در طراحی کاتالوگ استفاده نشود. رنگ‌ها نیز از عناصر مهمی هستند که می‌توانند جلوه خاصی به کاتالوگ بدهند. کاتالوگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای معرفی هویت یک برند است و رنگ سازمانی آن برند به‌تبع یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در جذب مخاطب است به همین سبب توجه به استفاده بجا و مناسب از رنگ‌ها در کاتالوگ را ضروری می‌کند.
 
طراحی بروشور
همان‌طور که قبل‌تر هم ذکر شد طراحی بروشور به‌منظور ارائه اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تر دررابطه‌با کالا یا خدمات طراحی می‌شود. بروشورها معمولاً به ۳ شکل لتی، فرمی و اسلیپ کیس طراحی و عرضه می‌شوند. بروشورهای لتی به‌صورت صفحات تاخورده و بدون دوخت صفحات به هم طراحی می‌شوند. در صورت تا خوردن صفحات رو به پشت، بروشور لتی ما از نوع آکاردئونی خواهد بود و در صورتی که صفحه‌ها بر روی صفحه کناری خود تا شوند بروشور لتی دربی یا تودلی به دست خواهد آمد. بروشورهایی با صفحات کم که در نمایشگاه‌ها ارائه می‌شوند به فرم لتی عرضه می‌شوند.

بروشورهای فرمی در قالب کتابچه طراحی می‌شوند به این صورت که صفحات این بروشورها با منگنه یا مفتول به هم متصل می‌شوند ازاین‌رو در بروشورهای فرمی امکان دیدن همه صفحات به‌صورت هم‌زمان وجود ندارد، درحالی‌که در بروشورهای لتی حداقل نیمی از صفحات بروشور در یک نما قبل مشاهده هستند. بروشورها معمولاً دارای جلد هستند. موضوع، تصاویر مرتبط با محتوای آن موضوع و در آخر شعار تبلیغاتی فاکتورهایی هستند که در روی جلد درج می‌شوند، در عوض مواردی مثل نشانی و عنوان موضوع پشت جلد بروشور قرار می‌گیرند.

بروشور لتی زیر از نمونه بروشورهای طراحی شده توسط تیم استودیو خانه عکس و طرح است.

تعرفه طراحی کاتالوگ و بروشور

و اما در مورد بروشورهای اسلیپ کیس، در پروسه طراحی این بروشورها جلد آن‌ها به‌صورت یک پوشه ساخته می‌شود، در ضمن صفحاتی که در این پوشه قرار می‌گیرند جدا از هم تولید می‌شوند. از گونه‌های دیگر بروشورها می‌توان به پامفلت و لیف لت اشاره کرد. پامفلت در واقع بروشوری با صفحات کمتر است، معمولاً دفترچه‌های راهنمای کالاهای مصرفی به شکل پامفلت طراحی می‌شوند. لیف لت‌ها همان برگه‌های کوچکی هستند که در بسته‌بندی محصولات مختلف از جمله دارو قرار می‌گیرند و اطلاعاتی مانند نحوه استعمال، نگه‌داری و عوارض جانبی را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند.

تعرفه طراحی کاتالوگ و بروشور

طراحی هویت بصری
در بازار رقابتی امروزه، افزایش ثبات و ارتقا برند برای موفقیت در کسب‌وکار امری حیاتی است، راه‌هایی زیادی برای ثبت برند وجود دارد با این حال سرمایه‌گذاری در هویت بصری برند عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد. هویت بصری مجموعه‌ای است که به آن برند بوک یا کتاب تجاری نیز گفته می‌شود و در راستای ثبت برند تجاری می‌تواند بسیار مفید واقع شود. به طور کلی یک برند بوک ساختار بصری منسجمی را برای حفظ ثبات یک برند در تمام جنبه‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهد. انتخاب نام تجاری و شعار تجاری که معرف هویت یک برند باشند گام اول در تولید یک برند بوک هستند. امضا اختصاصی یکی دیگر از راه‌های طراحی برند بوک است، این امضا در واقع تلفیقی از لوگو، شعار و ویژگی‌های محصول ارائه شده توسط آن برند است. لازم به ذکر است که پس از انتخاب نام تجاری نوبت به هدف‌گذاری می‌رسد، برای اطمینان از حرکت در مسیر درست انتخاب هدف و تلاش در جهت دست یافتن به آن امری ضروری است. ایجاد شخصیتی مناسب و درخور برند مورد نظر در انتخاب مخاطبان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

در صورتی که تمایل به توسعه برند خود و رقابت در بازار جهانی دارید، اقدام به ایجاد برند بوک اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. تیم استودیو خانه عکس و طرح می‌تواند در زمینه طراحی هویت بصری و افزایش ثبات برند شما خدمات رسانی کند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx