ارتفاع نصب جعبه آتش نشانی

dell ghatar.com ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۴

گروه تولیدی-صنعتی مزینانی تولید و عرضه کننده انواع جعبه های آتش نشانی است که با تمرکز بر اهمیت تامین ایمنی ساختمان ها، به یکی از پیشگامان صنایع ایمنی کشور تبدیل شده. شما می توانید برای تهیه جعبه های آتش نشانی و نصب آن ها در محل مورد نظر به سایت مزینانی مراجعه کنید یا در صورت وجود هرگونه سوال با کارشناسان این گروه صنعتی در تماس باشید.

رپورتاژ آگهی: حفظ ایمنی ساختمان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری بزرگ معمولا با تاسیسات ساختمانی مختلفی انجام می شود. هوشمند سازی ساختمان ها، کاربرد تابلوهای برق، سیستم های هوشمند ضد حریق و جعبه های آتش نشانی از جمله ابزاری هستند که در حفظ ایمنی ساختمان ها استفاده می شوند.

جعبه آتش نشانی یا فایر باکس ابزاری ساده در پیشگیری از حوادث آتش سوزی است که در اغلب مجتمع ها و ساختمان های بزرگ نصب می شود و کاربردی آسان در حفظ ایمنی ساختمان ها دارد.

جعبه آتش نشانی

جعبه آتش نشانی یا فایر باکس شامل یک جعبه در ابعاد استاندارد و شیلنگ قرقره آتش نشانی است که با یک سر لوله به سیستم لوله کشی متصل شده و بر اساس لوله کشی ساختمان، انشعابات مختلفی در سایر طبقات ساختمان دارد. تنوع این جعبه ها از نظر جنس متفاوت بوده و معمولا در مدل های جعبه آتش نشانی استیل، فایبرگلاس و … تولید می شوند. جعبه آتش نشانی معمولا در دو مدل تک کابین و دو کابین طراحی می شود که این مدل ها از نظر ابعاد و ابزار جانبی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. به عنوان مثال در برخی مدل ها علاوه بر سر لوله و شیلنگ قرقره آتش نشانی، یک کپسول خاموش کننده نیز وجود دارد.

فایر باکس معمولا در ورودی ساختمان ها، پاگرد، پله های فرار، خروجی های اضطراری و … نصب می شود. در نصب فایر باکس لازم است از یک متخصص کمک بگیرید تا انشعابات لوله کشی ساختمان به درستی انجام شود و همچنین باید به ارتفاع جعبه نصب جعبه از زمین هم دقت کنید.

جعبه آتش نشانی

متعلقات جعبه آتش نشانی

همانطور که اشاره شد جعبه های آتش نشانی در ابعاد استاندارد، اما در مدل های مختلف طراحی می شوند تا برای هر محیطی قابل استفاده باشند. متعلقات جعبه های آتش نشانی با توجه به مدل جعبه، ابعاد و کاربردهای آن معمولا با یکدیگر متفاوت می باشند؛ اما در حالت کلی هر نوع فایر باکس شامل یک سر لوله، یک حلقه شیلنگ آتش نشانی ۲۰ الی ۲۵ متری و یک قرقره است که با روش های مختلف به لوله کشی ساختمان متصل شده و داخل جعبه فایر باکس قرار گرفته اند.
 
در مدل های مجهزتر جعبه های آتش نشانی معمولا از لوازم ضد حریق دیگری نیز استفاده می شود که از جمله آن ها می توان به کپسول های ضد حریق و خاموش کننده های مختلف اشاره کرد. در حوادث آتش سوزی معمولا با توجه به شرایط از متعلقات مختلف جعبه برای اطفای حریق استفاده می کنند؛ اما در کل کاربرد و کارایی این جعبه به شیلنگ آتش نشانی و اتصال آن به انشعابات آب ساختمان بستگی دارد و هر چه نوع شیلنگ منعطف تر باشد، کارایی جعبه در مواجهه با حوادث بیشتر می شود.
 
با مراجعه به سایت مزینانی می توانید متعلقات جعبه آتش نشانی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تهیه کنید. این گروه تولیدی یکی از برترین تولیدکنندگان محصولات ایمنی و اطفاء حریق است که توانسته در طول سال های فعالیت خود، اعتماد طیف وسیعی از مشتریان را به دست آورد.

جعبه آتش نشانی

ارتفاع نصب جعبه آتش نشانی چگونه محاسبه می شود؟

نصب جعبه آتش نشانی یکی از الزامات مهم در ارتقاء ایمنی ساختمان ها و مجتمع های مسکونی و تجاری بزرگ است که به منظور پیشگیری از آتش سوزی و افزایش خسارت های ناگوار آن استفاده می شود. نصب این جعبه با توجه به کاربرد وسیع آن در حفظ ایمنی ساختمان، باید به درستی انجام شود و معمولا بهتر است که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. با نصب درست فایر باکس در زمان وقوع حوادث ناگهانی می توانید به راحتی از ابزارهای آن در خاموش کردن آتش استفاده کنید.

برای نصب جعبه های آتش نشانی معمولا اصول مختلفی وجود دارد که باید رعایت شود، اما به طور کلی ارتفاع نصب جعبه آتش نشانی یکی از موضوعات مهمی است باید به آن توجه داشته باشید. در واقع کاربرد الزامی این جعبه در حفظ ایمنی ساختمان ها موجب شده تا کارشناسان استانداردهای خاصی را برای نصب آن در نظر بگیرند که در هنگام استفاده از جعبه، کاربری آن را برای افراد ساکن در ساختمان راحت تر کند.

محل نصب فایر باکس در ابتدا با توجه به نظر کارشناسان و متخصصان تعیین می شود، اما به طور کل انتخاب مکان نصب به شرایط ساختمان، متراژ، تعداد طبقات، انشعابات لوله کشی ساختمان و سیستم ضد حریق آن بستگی دارد. طبق استانداردهای تعیین شده، ارتفاع نصب جعبه آتش نشانی همواره در اندازه های حداقل ۱٫۲ متر و حداکثر ۱٫۳ متر از کف ساختمان روی دیوار یا داخل آن انتخاب می شود.

بنابراین با توجه به ارتفاع طبقات ساختمان باید ارتفاع نصب جعبه آتش نشانی را مطابق با اندازه های استاندارد معرفی شده، محاسبه کنید و سپس جعبه را در ارتفاع معین روی دیوار یا داخل آن نصب نمایید.

گروه تولیدی-صنعتی مزینانی با داشتن سال ها تجربه و تخصص در خصوص تولید جعبه های آتش نشانی، یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب شماست. شما می توانید با مراجعه به سایت مزینانی و مطالعه مطالب موجود در رابطه با جعبه های آتش نشانی و موارد ایمنی مرتبط با آن ها، اطلاعات خود را در این زمینه بالاتر ببرید تا بتوانید با دیدی باز نسبت به خرید جعبه آتش نشانی اقدام کنید.

مشاوران و کارشناسان مزینانی آماده اند تا در هر ساعتی از روز پاسخگوی سوالات و ابهامات شما عزیزان باشند.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx