کدام گوشی های سامسونگ ضد آب هستند؟

dell ghatar.com ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ دیدگاه ۲۲۹

گوشی‌های گلکسی اس ۲۱ اولترا، نوت ۲۰ اولترا، نوت ۱۰ پلاس، نوت ۱۰، اس ۲۰ پلاس، A72، اس ۲۰ اف ای ۵G و A52، تعدادی از گوشی‌های سامسونگ هستند که هم‌اکنون در بازار موجود بوده و از تأییدیه‌ی ضد آب بهره می‌برند.

گوشی های ضد آب سامسونگ

اگر در هنگام خرید گوشی سامسونگ دقت داشته باشید که از قابلیت ضد آب برخوردار باشد، مسلماً چنانچه سهواً در آب بیفتد یا خیس شود، از نفوذ آب به داخل دستگاه و خرابی‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.

برای نشان دادن درجه‌ی ضد آب بودن گوشی هوشمند از علامت اختصاری IP به همراه دو عدد در جلو آن استفاده می‌شود اما به دلیل این که موضوع این مقاله چیز دیگری است به همین نکته اکتفا می‌کنیم که IP64 تا IP66 تقریباً یعنی این که این گوشی در برابر پاشش آب که سهواً انجام شود، مقاومت دارد و آب به داخل آن نفوذ نمی‌کند اما IP67 یعنی: مقاومت در برابر گرد و خاک و آب تا عمق نهایتاً یک متری به مدت ۳۰ دقیقه. و IP68 یعنی: مقاوت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب تا عمق نهایتاً ۱٫۵ متری برای مدت ۳۰ دقیقه.

گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ

دارای گواهی IP68 برای مقاوت در برابر  گرد و غبار و نفوذ آب تا عمق نهایتاً ۱٫۵ متری برای ۳۰ دقیقه.

گلکسی اس ۲۱ اولترا قدرتمندترین و کامل‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ و کلاً اندرویدی تا به امروز است. این آخرین پرچمدار سامسونگ، محصولی خوش‌ساخت و بسیار خوش‌دست و در یک کلام بهترین گوشی هوشمند اندرویدی است. اگر از گوشی بیشتر برای گیم یا تماشای ویدیو استفاده می‌کنید، این گوشی با نمایشگر بزرگ سوپرامولد، رزولوشن خارق‌العاده، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی تا ۱۵۰۰ نیت و پشتیبانی از HDR10+، تصاویری بسیار دقیق با رنگ‌هایی شگفت‌انگیز و جزئیات تحسین برانگیز را ارائه می‌دهد. اگر موسیقی زیاد گوش می‌دهید، صدای ۳۲ بیت / ۳۸۴ کیلوهرتز که شرکت AKG تنظیم کرده، با بهترین پلیرهای گران‌قیمت موسیقی برابری می‌کند. چنانچه به عکاسی علاقه‌مند هستید، دوربین این گوشی از نظر کیفیت ثبت و ضبط عکس‌ و فیلم، شانه به شانه‌ی دوربین‌های حرفه‌ای می‌زند. در زمینه‌های دیگر نیز، اکثر کارهایی را که از یک لپ‌تاپ انتظار دارید، این رایانه‌ی بسیار قدرتمند جیبی به خوبی از عهده‌ی انجام آن بر‌می‌آید. این مدل، حتی از قلم استایلوس نیز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ

دارای گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ گرد و غبار و نفوذ آب تا عمق نهایتاً ۱٫۵ متری برای ۳۰ دقیقه.

سری نوت سامسونگ، شاید تنها تفاوت‌هایی که با سری اس داشت، نمایشگر بزرگتر و قلم استایلوس بود که در سری جدید اس ۲۱، سامسونگ اس ۲۱ اولترا را هم با نمایشگر بزرگ عرضه کرده و هم پشتیبانی از قلم استایلوس را به قابلیت‌های آن افزوده است. بنابراین این نوت ۲۰ اولترا دیگر با گلکسی اس ۲۱ اولترا چندان تفاوت چشمگیری ندارد، مگر در طراحی که زیباتر است. ضمن این که شایعات می‌گویند سامسونگ قابلیت‌های سری نوت را به سری اس منتقل می‌کند و این سری دیگر تولید نخواهد شد.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ

دارای گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ گرد و غبار و نفوذ آب تا عمق نهایتاً ۱٫۵ متری برای ۳۰ دقیقه.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس نیز پرچمدار نسل پیشین نوت ۲۰ اولترا بوده که از تراشه‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام یا اگزینوس ۹۸۲۵ سامسونگ بهره می‌برد، که هر دوی این تراشه‌ها پرچمداران نسل پیشین کوالکام و سامسونگ بوده‌اند. تفاوت دیگر به ماژول دوربین برمی‌گردد که از حسگرهای چهارگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسل واید، ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو، ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید و حسگر تشخیص عمق بهره می‌برد. از نظر کیفیت صدا هیچ تفاوتی با نسل جدید ندارد و کیفیت عکس، قدرت تراشه و کیفیت صدای این گوشی هنوز هم نسبت به بسیاری از پرچمداران دیگر شرکت‌ها در سطح بسیار بالاتری قرار دارد. در هنگام خرید گوشی سامسونگ به قابلیت ضد آب بودن آن توجه داشته باشید.

گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ

دارای گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ گرد و غبار و نفوذ آب تا عمق نهایتاً ۱٫۵ متری برای ۳۰ دقیقه.

این دستگاه نیز جز در اندازه‌ی نمایشگر کوچکتر ۶.۳ اینچی، و حسگر تشخیص عمق که حذف شده، تفاوت مهم دیگری با نوت ۱۰ پلاس سامسونگ ندارد اما هم جمع‌و جور است و به راحتی با یک دست می‌توان به همه‌ی بخش‌ها و کلیدهای آن دسترسی داشت و هم قیمت پایین‌تری دارد.

گلکسی اس ۲۰ پلاس سامسونگ

دارای گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ گرد و غبار و نفوذ آب تا عمق نهایتاً ۱٫۵ متری برای ۳۰ دقیقه.

گلکسی اس ۲۰ پلاس نیز به جز تفاوت‌های جزئی همچون نمایشگر ۶.۷ اینچی، تراشه‌ی اگزینوس ۹۹۰، حسگر ۱۲ مگاپیکسلی واید در عوض ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو، سایر مشخصات آن با گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ تفاوت ندارد. درکل، تمام گوشی‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ قدرتمندترین و بهترین تلفن‌های اندرویدی بازار هستند.

گلکسی A72 سامسونگ

گواهی IP67 برای مقاومت در برابر گرد و خاک و نفوذ آب تا عمق نهایتاً یک متری به مدت ۳۰ دقیقه

گلکسی A72 سامسونگ میان‌رده‌ای در سطح بالا قرار دارد. نمایشگر ۶٫۷ اینچی سوپرامولد، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز برای تصویر و روشنایی نهایتاً ۸۰۰ نیت به همراه تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۲۰G کوالکام و تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۸ از ویژگی‌های شاخص این تلفن ارزشمند محسوب می‌شوند. ماژول دوربین ۶۴، ۸، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی با ثبت ویدیوهایی با کیفیت ۴K بعلاوه‌ی حسگر ۳۲ مگاپیکسلی نیز آن را دستگاهی برای ثبت عکس‌ و فیلم با کیفیت بالا نشان می‌دهد. رم۶ یا ۸ گیگابایتی با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی بر ابهت این دستگاه دوست‌داشتنی می‌افزاید.

گوشی های ضد آب سامسونگ

گلکسی اس ۲۰ اف ای و اس ۲۰ اف‌ای ۵G  سامسونگ

دارای گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ گرد و غبار و نفوذ آب تا عمق ۱٫۵ متری برای ۳۰ دقیقه

دو گوشی اس ۲۰ اف‌ای و اس ۲۰ اف‌ای ۵G، به جز در پشتیبانی از ۵G و تراشه که اولی با اسنپدراگون ۸۶۵ یا اگزینون ۹۹۰ عرضه شده اما دومی فقط با اسنپدراگون ۸۶۵ روانه‌ی باز شده، هیچ تفاوت دیگری ندارند. این تلفن درواقع نسخه‌ی مقرون به صرفه‌ی گلکسی اس ۲۰ است که سامسونگ برای جلب مشتری بیشتر ، برخی از ویژگی‌های آن را کاهش داده است اما اکثر قابلیت‌های گوشی پرچمدار سامسونگ را حفظ می‌کند.

گلکسی A52 نسخه ۵G

دارای گواهی IP67 برای مقاومت در برابر گرد و خاک و نفوذ آب تا عمق نهایتاً یک متری به مدت ۳۰ دقیقه.

گلکسی A52 یکی از پرفروش‌ترین میان‌رده‌های بازار است که پس از گوشی سامسونگ a51 فروش بالایی در بازار به دست آورد. این گوشی از نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپرامولد، با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰، نرخ به‌روز رسانی ۱۲۰ هرتز، تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۵۰ ۵G، رم ۶ یا ۸ با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد و ماژول دوربین آن نیز از حسگر ۶۴ مگاپیکسل واید، ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید، ۵ مگاپیکسل ماکرو و ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق بهره بعلاوه‌ی سلفی ۳۲ مگاپیکسلی می‌برد.

گلکسی A52 سامسونگ

دارای گواهی IP67 برای مقاومت در برابر گرد و خاک و نفوذ آب تا عمق نهایتاً یک متری به مدت ۳۰ دقیقه

این گوشی از نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپرامولد، با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰، نرخ به‌روز رسانی ۹۰ هرتز، تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۲۰G، رم ۴، ۶ یا ۸ با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد و ماژول دوربین آن نیز از حسگر ۶۴ مگاپیکسل واید، ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید، ۵ مگاپیکسل ماکرو و ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق بعلاوه‌ی سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.
 
جمع‌بندی
گوشی‌های سامسونگ به دلیل کیفیت بالا و اعتبار این شرکت همیشه جزء برترین‌های بازار بوده و از گارانتی‌های معتبری نیز بهره می‌برند. بنابراین خرید گوشی سامسونگ، آن هم از نوع ضد آب می‌تواند نگرانی کاربرانی را که در مناطق باران خیز زندگی‌ می‌کنند یا با مایعات زیاد سروکار دارند، به میزان بسیار زیادی کاهش دهد.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx