اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب در محافظت از پوست

dell ghatar.com ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۰

چه محصولی به غیر از کرم ضد آفتاب از ما در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب محافظت می‌کند، خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد، از بروز زود هنگام چین و چروک جلوگیری می‌کند و بلافاصله پس از استفاده کار می‌کند؟

استفاده از کرم ضد آفتاب در محافظت از پوست

این بهترین راز زیبایی است که در واقع راز هم نیست؛ بسیاری از ما می‌دانیم که وقتی در ساحل هستیم به SPF نیاز داریم. اما اگر می‌خواهید در دراز مدت پوست خود را درخشان و سالم نگه دارید، باید روزانه از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. دلایل آن را در این مقاله با شما در میان می‌گذاریم.

۱- خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد

کرم ضد آفتاب از پوست شما محافظت می‌کند و خطر ابتلا به سرطان پوست و پیش سرطان‌های پوست را کاهش می‌دهد. استفاده از SPF همراه با سایر کارهای مراقبتی در برابر آفتاب – مانند پوشیدن لباس تیره و عینک آفتابی – اثرات مضر قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کاهش می‌دهد. در واقع، بنیاد سرطان پوست ادعا می‌کند که استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF 15 شانس ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی را تا ۴۰٪ و خطر ملانوم (مرگبارترین سرطان پوست) را تا ۵۰٪ کاهش می‌دهد. اینجاست که خرید کرم ضد آفتاب اهمیت پیدا می‌کند.

۲- از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند

آیا می‌دانستید نور خورشید در واقع از دو نوع اشعه مضر UVA و UVB تشکیل شده است؟ اشعه UVA عمدتا با آسیب‌های طولانی مدت پوست مانند ایجاد چین و چروک مرتبط است و همچنین به برخی از سرطان‌های پوست ربط دارد. اما این اشعه UVB است که باعث آفتاب سوختگی می‌شود و تصور می‌شود که باعث بروز بیشتر سرطان‌های پوست است. آفتاب سوختگی نه تنها دردناک است، بلکه ارتباط مستقیمی با کشنده‌ترین نوع سرطان دارد. حتی آفتاب سوختگی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست در افراد را افزایش دهد. این امر به این دلیل است که وقتی پوست اشعه ماوراء بنفش نور خورشید را جذب می‌کند، می‌تواند به مواد ژنتیکی در سلول‌های پوست آسیب برساند.

۳- پوست را از التهاب و قرمزی محافظت می‌کند

استفاده از کرم ضد آفتاب در محافظت از پوست

طبق مقاله منتشر شده در بلاگ لوکس ایرانا با عنوان اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب، قرمزی پوست هم یکی از شایع‌ترین نتایج قرار گرفتن در معرض نور خورشید است که گاهی به سوختگی شدید پوست و سوزش منجر می‌شود. اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست آسیب می‌رساند، که با ترشح خون بیشتر در ناحیه آسیب دیده قرمز می‌شود تا آسیب را ترمیم کند.

۴- از بروز زود هنگام چین و چروک و خطوط ظریف روی پوست جلوگیری می‌کند

وقتی صحبت از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز می‌شود، یکی از موثرترین فرمول‌های پیشگیرانه، ضد آفتاب است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه‌های UVA باعث پیری زودرس پوست شما می‌شود و منجر به از دست دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. در حقیقت، تقریباً ۹۰ درصد علائم قابل مشاهده پیری ناشی از آسیب ناشی از نور خورشید است. با اضافه کردن کرم ضد آفتاب با SPF مناسب به روتین پوستی، می‌توانید از بروز این علائم پیشگیری کنید.

۵- از لکه شدن پوست و بیماری هایپرپیگمانتاسیون جلوگیری می‌کند

بیماری تغییر رنگدانه پوست (یا هیپرپیگمانتاسیون) به تغییر رنگ یا تیره شدن قسمت‌هایی از پوست اشاره دارد. این بیماری و وضعیت می‌تواند ارثی باشد، اما همچنین می‌تواند در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ دهد. در این وضعیت ممکن است روی پوست صورت، دست‌ها و سایر قسمت‌های بدن که مرتباً در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، لک‌های تیره ظاهر شود.

خبر خوب؟ یک راه ساده برای جلوگیری از این لک‌های تیره (و همچنین آفتاب سوختگی، چین و چروک و سرطان پوست) وجود دارد و راه حل آن استفاده از کرم ضد آفتاب، نه تنها در روزهای تابستان و حتی در زمستان است.

۶- جلوی آسیب DNA را می‌گیرد

استفاده از کرم ضد آفتاب در محافظت از پوست

مطالعات علمی نشان داده است که نور خورشید باعث آسیب به DNA می‌شود و می‌تواند باعث پیری پوست و بروز سرطان شود. مطالعات نشان می‌دهد: “بسیاری از اثرات مضر قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای سلامت بدن، به صورت زنجیره‌ای به هم متصل هستند که این زنجیره با آسیب DNA شروع می‌شود. این اثرات مضر می‌توانند منجر به فرآیندهای التهابی و سرکوب کننده سیستم ایمنی و همچنین تسریع پیری و توسعه تومور شوند.

واضح است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند تأثیر بسیار زیادی روی سلامت پوست و بدن داشته باشد و به طور بالقوه باعث پیری زودرس، سرطان پوست و بسیاری دیگر از تغییرات پوستی شود. اگر فکر می‌کنید می‌توانید در تابستان یا حتی نشستن در خانه پوست خود را از اشعه مضر خورشید دور نگه دارید، باید بگوییم که اشتباه است و تنها زمانی که از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید تفاوت را حس خواهید کرد.

منبع: بلاگ لوکس ایرانا

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx