بهنام بانی از نظر سبک‌شناسی

dell ghatar.com ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ دیدگاه ۳۵

طی چندین سال گذشته با ورود خواننده های بسیار با استعداد و تازه نفس، موج جدیدی از ایده و خلاقیت روانه صنعت موسیقی پاپ شد و بسیاری از قوانین و کلیشه ها از بین رفت و مرزهای موسیقی پاپ به واسطه این ایده های جدید جا به جا شدند. شاید از تعداد انگشت شماری از خواننده ها بتوان نام برد که در این انقلاب موسیقی پاپ نقش داشته اند.

بهنام بانی از نظر سبک‌شناسی

از جمله این خواننده ها می توان به بهنام بانی اشاره کرد. البته شایان ذکر است که اتفاق های این چنینی یک شبه رخ نمی دهند. بهنام بانی هم از این قاعده مستثنی نیست. او از سن هشت سالگی قاری قرآن بوده است و این موضوع باعث شده تا از همان سنین کودکی تارهای صوتی اش به شکلی حرفه ای پرورش داده شوند. جالب است بدانید که او از همان سن به موسیقی علاقه بسیار زیادی داشت تا حدی که نزد پدرش که نوازنده آکاردئون بود، موسیقی را آموزش دید.

اخیرا جدیدترین آهنگ بهنام بانی برای تیتراژ سریال زخم کاری نیز منتشر شده است.

بهنام بانی از سال ۱۳۸۵، یعنی در زمان دانشجویی و وقتی که تنها ۱۹ سال داشت نزد اساتید بزرگ موسیقی مانند استاد محمد نوری موسیقی را در سطحی حرفه ای تر آموزش دید تا اینکه در کنار تحصیل، به گروه موسیقی به نام روژان ملحق شد. در آن زمان، مهدی یغمایی نیز در این گروه قرار داشت. او همکاری خود را با این گروه ادامه داد تا اینکه در نهایت در صدا و سیما جلوی دوربین رفت و این اتفاق برای او آغاز این راه بسیار روشن بود. او در سریال زیر آسمان شهر ۲ جلوی دوربین رفت و تجربه این شکل از حضور در بین هنرمندان را نیز پیدا کرد.
 
سبک و ترانه شناسی بهنام بانی
بهنام بانی همانطور که همه می دانیم فعالیت خود را به عنوان خواننده، به صورت رسمی از سال ۱۳۹۲ شروع کرده است و تا به امروز در بین مردم روز به روز از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. او که در شهر دامغان متولد شده است، امروز یکی از خواننده های بسیار مطرح و مردمی سبک پاپ محسوب می شود که با بزرگان این صنعت مانند، حامد برادران فعالیت های هنری خود را پیش می برد. او تا به امروز کنسرت های زیادی را در شهر های مختلف ایران برگزار کرده است.

این خواننده و آهنگساز دوست داشتنی تا به امروز موفق به انتشار ۲۹ تک آهنگ به یاد ماندنی شده است که برای ۴ آهنگ محبوبش از این لیست، موزیک ویدیو هم ساخته است. *قرص قمر ۲*، فقط برو*، *اخماتو واکن * و * همه دنیام* از جمله آهنگ های بسیار محبوب او هستند. آهنگسازی و تنظیم هر ۴ آهنگ را حامد برادران انجام داده است. آهنگ زیبای همه دنیام با ترانه سرایی عاطفه حبیبی، تیتراژ برنامه تلویزیونی من و شما بود که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می شد. جالب است بدانید که آهنگ بسیار شاد و ریتمیک *قرص قمر ۲* نیز پیش از این به صورت شماره یک منتشر شده بود که در بین مخاطبان بسیار صدا کرد و شاید بتوان گفت که تاثیر زیادی در بیشتر شناخته شدن این خواننده خوش صدا داشت.

بهنام بانی از نظر سبک‌شناسی

دانلود اهنگ جدید بهنام بانی
بهنام بانی بعد از منتشر کردن اهنگ قرص قمر در سال ۱۳۹۶ با تنظیم و آهنگسازی حامد برادران، به دلیل استقبال بی سابقه مردم تصمیم گرفت تا شماره ۲ این آهنگ را نیز با آهنگسازی بسیار شادتر و انرژیک تر منتشر کند. او در نهایت در سال ۱۳۹۸ این شماره ۲ این آهنگ را با نام *قرص قمر ۲* منتشر کرد. این بار هم آهنگسازی و تنظیم این قطعه به عهده حامد برادران بود. ترانه سرای این قطعه کارن موسوی بود.

موزیک ویدیو اهنگ جدید بهنام بانی به نام قرص قمر ۲ در سال ۱۳۹۹ منتشر شد که مصادف با شیوع بیماری کرونا بود. این سال برای مردم همه کره زمین یک سال بسیار متفاوت بود و هنرمندان به نوبه خودشون سعی می کردند تا گذر این اتفاق رو برای همه کمی قابل تحمل کنند. بنابراین جای تعجب نبود که هنرمندانی مانند بهنام بانی نیز با انتشار آهنگ ها و موزیک ویدیوهایشان تصمیم خوشحال کردن طرفدارانشان را داشته باشند.

تا پیش از انتشار این اهنگ شاد، بهنام بانی و صدای بسیار قدرتمندش را در آهنگ هایی مانند *عاشقم کرده*، *علاقه خاص* و *زیبای بی همتا* می شناختیم. این آهنگ ها که همگی در سال ۱۳۹۵ با ترانه سرایی عاطفه حبیبی منتشر شدند، باعث شد تا صدای این خواننده با استعداد و مدل و سبک خواندنش در بین مردم ترند شود و باقی خواننده ها هم تلاش می کردند تا به نوعی از سبک او الهام بگیرند. بهنام بانی هدفش از انتشار این آهنگ های شاد، شاد کردن و روحیه دادن به مخاطبانش در چند دقیقه کوتاهی است که به آهنگ های او گوش می کنند و چهره بسیار خندان و همیشه گرمش نیز کویای این موضوع است. جالب است بدانید که تمامی این این آهنگ ها نیز با آهنگسازی و تنظیم حامد برادران ساخته شده اند.

بهنام بانی از نظر سبک‌شناسی

اهنگ ترند بهنام بانی
همانطور که می دانیم بهنام بانی در نواختن ساز گیتار و پیانو مهارت دارد. بنابراین دور از ذهن نیست که آموخته های موسیقیایی و تجربه ای که از سن هشت سالگی تا به امروز با او بوده است، یک جایی خودش را نشان دهد و آهنگ هایش بعد از انتشار در لیست ترند های هفته قرار بگیرند. برای مثال آهنگ ماه عسل او با ترانه سرایی روزبه بمانی، در سال ۱۳۹۷ منتشر شد و برای تیتراژ برنامه بسیار پر طرفدار ماه عسل انتخاب شد. این موضوع کیفیت کار او را نشان می دهد و انتخاب آهنگش برای همچین برنامه پر بیننده ای قطعا محبوبیت و شهرت بیشتر را به ارمغان می آورد.

به عنوان سخن پایانی امیدواریم که هنرمندان و به خصوص خوانندگان عزیز کشورمان روز به روز با ایجاد ایده های متفاوت و نو صنعت هنر و موسیقی را پرورش دهند. امیدوارم که مطالب بالا مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. می توانید برای دسترسی به آرشیو کامل آهنگ های بهنام بانی با کیفیت بالا به سایت های معتبری همچون موزیکیشو برای دانلود آهنگ های پرطرفدار جدید مراجعه کنید.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx