ورود آمیتاب باچان و سلمان خان به دنیای NFT ها

kaboos ghatar.com ۰۴ آبان ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۹۵

آمیتاب باچان و سلمان خان و دیگر بازیگران بالیوود و بازیکنان مشهور کریکت هند، به امید کسب دلارهای بیشتر از طریق سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، به دنبال راه‌‌اندازی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برای خود هستند.

آمیتاب باچان

NFT ها نوعی دارایی دیجیتال هستند که از بلاک چین برای ثبت مالکیت اقلامی مانند تصاویر، فیلم ها و سایر مجموعه‌ها استفاده می کنند.

سوپراستارهای بالیوود مانند آمیتاب باچان و سلمان خان قصد دارند به زودی NFT خود را راه اندازی کنند. NFT های باچان شامل پوسترهای امضا شده از فیلم های اوست.

سلمان خان نیز در حساب توییتر خودکه  ۴۳ میلیون دنبال کننده دارد با انتشار خبر راه اندازی NFT خود هیجان زیادی را ایجاد کرده است.

آگنی هوتری از Bollycoin  (بازار NFT برای دارایی‌های بالیوود) می‌گوید: NFT‌ها در حال حاضر طرفداران کمی در بالیوود دارد، اما مطمئن هستم که آنها (ستاره‌های سینما) از این پلتفرم برای ارائه محتوای خود و کسب درآمد بیشتر استفاده میکنند.

وی اظهار داشت که طی چند روز پس از راه‌اندازی پلتفرم خود توانست ۸ میلیون از ۲۰ میلیون توکن موجود «بولی کوین» (BollyCoins) را به فروش برساند، توکن‌های رمزنگاری که می‌توان از آنها برای خرید NFT هنگام راه‌اندازی استفاده کرد. یک بالی کوین ۱۰ سنت آمریکا ارزش دارد.

  شهر بیت کوین تاسیس می‌شود!

اما این موضوع هنوز ابتدای راه برای NFT های افراد مشهور در هند است.

کریکت‌باز هندی، دینش کارتیک، NFT خود به قیمت ۵ اتریوم و به ارزش حدود ۲۰۰۰۰ دلار، را به حراج گذاشته است اما او هنوز هیچ پیشنهادی دریافت نکرده است.

کارتیک به رویترز گفت: “NFT در یک سال گذشته در غرب بسیار پیشرفت کرده است و المانهای نمادین بسکتبال توسط طرفداران به صورت دیجیتالی خریداری شده است.”

یکی از برترین طراحان مد هند، مانیش مالهوترا، اخیراً NFTهایی از طرح های دیجیتالی برخی از معروف ترین آثار خود را به قیمت ۴۰۰۰ دلار فروخت. وب‌سایت مالهوترا نشان می‌دهد که می‌توان برخی از لباس‌های عروس او را با قیمت کمتری بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار خریداری کرد.

ظهور NFT ها بسیاری را گیج کرده است که می گویند صرف مبالغ هنگفت پول برای مواردی که از نظر فیزیکی وجود ندارند و به سادگی می توان آنها را به صورت آنلاین مشاهده کرد، منطقی نیست.

  سرنوشت ارز دیجیتال دوج کوین و شیبا اینو در سال ۲۰۲۲ چه خواهد شد؟

با این حال، داده های ردیاب بازار DappRadar نشان می دهد که حجم فروش جهانی NFT ها در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به ۱۰٫۷ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سه ماهه قبل ۸ برابر شده است.

Vishakha Singh، معاون NFTs در صرافی ارز دیجیتال هندی WazirX، گفت که مشارکت افراد مشهور در این بخش باعث ایجاد هیجان در این فضا می شود.

او گفت: «این موضوع برای اکوسیستم عالی است و به کسب آگاهی بیشتر نسبت به دنیای جدید دارایی های دیجیتالی که در حال تغییر است کمک می کند.

به تازگی آمیتاب باچان ۱۷ میلیون دلار از سرمایه گذاری در بیت کوین به دست آورده است.

 

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: aazkanews

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx