معرفی ۴ نهال گردوی برتر در شهر ساری به توصیه باغداران حرفه‌ای

dell ghatar.com ۰۸ آذر ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۵۸

ساری یکی از سرسبزترین و پرجمعیت ترین شهرهای شمالی کشورمان ایران است. این شهر زیبا و پرباران مرکز استان مازندران و همچنین مرکز شهرستان ساری است. همچنین ساری بزرگترین شهر استان نیز به حساب میاید. همانطور که میدانید شهرهای شمالی کشورمان به خصوص شهر ساری، قطب تولید برنج در کشورمان شناخته میشود. اما باید بدانید یکی دیگر از ارقام میوه که به خوبی قادر است در باغ‌های شهرستان ساری رشد کند؛ درخت گردو است.

درختان گردو در شهر ساری به خوبی با آب وهوا و شرایط اقلیمی در این شهر سازگار شده و محصول‌دهی بسیارعالی دارند. گردوهای تولید شده در باغ‌های شهر ساری در سرتاسر کشور و حتی دنیا صادر میشوند و هرساله سودآوری بسیارعالی را برای باغداران محترم به‌همراه خواهند داشت. بنابراین خرید نهال گردو در ساری با توجه به سازگاری و قیمت نهال گردو ساری؛ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای احداث باغ در این شهر به حساب میاید. ما در نهالستان پالیزگردو، در این مطلب قصد داریم تا بهترین نهال گردو در ساری را به شما باغداران محترم معرفی نماییم. پس با ما همراه باشید.

شهر ساری در یک منطقه ی دامنه ای در کوه‌های البرز قرار گرفته است و به‌طور کلی دارای دو منطقه کوهپایه ای و دشتی است. به علت نزدیکی به دریای خزر؛ به‌طور میانگین ارتفاع از سطح دریای شهر ساری تا ۵۴ متر از سطح دریا میباشد. که این موضوع؛ آب وهوای شهر ساری را در فصل تابستان معتدل و مرطوب و در فصل زمستان سرد و خشک نموده است. به علت قرارگیری در منطقه ای کوهستانی و جنگلی و همچنین نزدیکی به دریا؛ آب وهوای شهر ساری، معتدل و مرطوب است. در بخش‌های جنوبی این شهرستان که در حاشیه استان سمنان قرار دارد؛ آب و هوای این شهرستان سرد و با زمستان‌های طولانی است. البته نسبت به سایر شهرهای استان مازندران؛ آب و هوای ساری ملایم تر است. شهر ساری از شمال با دریای خزر و از جنوب با جنگل همسایه است. شهر ساری یکی از قطب‌های تولید برنج و مرکبات است. میانگین بارش باران سالیانه در شهر ساری بسیارمطلوب و تا ۷۸۹٫۲ میلی متر است. که این موضوع آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها را آسانتر نموده است. همچنین شهر ساری ۳۴ روز از سال را در برف و یخبندان میگذراند که این موضوع ملایم تر بودن آب وهوای ساری را حکایت میکند.

از لحاظ جغرافیایی شهرستان زیبای ساری در دامنه‌های کوهپایه‌های البرز قرار داشته و بخشی از آن نیز به صورت دشت است. در شمال شهرستان ساری؛ دریای خزر قرار دارد. و این شهرستان از جنوب به استان سمنان میرسد. در شرق آن میان دورود و نکا و در غرب آن نیز شهرهای جویبار؛ قائم شهر؛ سوادکوه شمالی و سوادکوه قرار گرفته اند.

رودهای مهمی که از شهر ساری میگذرند رودخانه تجن است که در شرق ساری قرار دارد.

مهم ترین نکاتی که هرباغداری در شهر ساری باید بداند

بهترین نهالستان گردو در ساری

رطوبت هوای شهر ساری

همانطور که میدانید شهر ساری یکی از شهرهای پرباران در کشورمان است. از این رو هنگام انتخاب و خرید نهال گردو در ساری باید به تحمل رطوبت درختان توجه کنیم. چراکه رطوبت دائمی میتواند به ریشه برخی از درختان آسیب وارد نموده و باعث ایجاد بیماری و قارچ در ریشه درختان شود. از این رو هنگام انتخاب بهترین نهال گردو در ساری, تحمل رطوبت درختان یکی از فاکتورهای حائز اهمیت به شمار میاید.

هنگام آبیاری درختان گردو در ساری؛ باید به فصل نیز توجه نمایید. در فصول پرباران نیازی به آبیاری درختان وجود ندارد چرا که آب مورد نیاز درختان توسط باران تامین میشود. اما در فصل گرم سال مثل تابستان که بارندگی کمتر است باید درختان گردو را هر ۷ الی ۱۰ روز یکبار آبیاری نمایید.

ارتفاع از سطح دریای شهر ساری

همانطور که میدانید شهر ساری دارای ارتفاع ۵۴ متر از سطح دریا است. برخی از درختان میوه قادر به رشد و محصول‌دهی در این ارتفاع نخواهند بود از این رو باید پیش از انتخاب و خرید نهال گردو در ساری؛ ارتفاع از سطح دریای شهر ساری را با ارتفاع مطلوب نهال‌های گردو که در بخش اطلاعات محصول به آن اشاره شده است؛ با یکدیگر مقایسه نمایید.

قیمت نهال گردو ساری

این مورد از این جهت برای ما حائز اهمیت میباشد که در هر هکتار از باغ گردو براساس فاصله کاشت؛ نقشه زمین و طرح توجیهی؛ نیاز به کاشت بین ۳۵۰ الی ۴۵۰ اصله نهال وجود دارد. که با توجه به قیمت نهال گردو ساری و همچنین شروع به محصول‌دهی و حداکثر محصول‌دهی درختان گردو؛ بازگشت سرمایه حاصل از کاشت نهال گردو به سرعت انجام شده و تنها ۵ سال پس از کاشت نهال‌های گردو؛ باغ به سودآوری میرسد.

وضعیت خاک شهر ساری
همانطور که میدانید شهر ساری یکی از شهرهای خوش آب و هوا با خاک حاصلخیز است. خاک این شهرستان اکثر مواد معدنی مورد نیاز درختان را دارد. اما لازم است تا یک فصل پیش از خرید نهال گردو در ساری و کاشت آن در باغتان؛ خاک باغ خود را مورد آزمایش قرار دهید تا از وجود و کیفیت عناصر در خاک باغ خود آگاه شوید. به‌این ترتیب خواهید دانست کدامیک از کودهای شیمیایی و آلی برای تقویت خاک باغ شما مورد نیاز است. یک فصل پیش از کاشت نهال گردو؛ خاک باغ خود را خوبی شخم زده و کودهای شیمیایی و آلی مورد نیاز را به آن اضافه کنید.

بهترین نهال‌های گردویی که میتوانیم در شهر ساری بکاریم؟

قیمت نهال گردو ساری

با توجه به فاکتورهایی که در بخش قبل به آن اشاره شد. به‌طور کلی باید ارقامی را برای کاشت در باغ خود انتخاب نماییم که سازگاری کافی با آب وهوا و شرایط اقلیمی شهرمان را داشته باشند. از این رو نهالستان پالیزگردو پس از تحقیق و بررسی و همچنین براساس نتایج تجربیات خود؛ ارقام زیر را برای کاشت در شهر ساری به شما توصیه مینماید.

خرید نهال گردو کانادایی

نهال گردو پالیزکانادایی با نام دیگر نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۹ نیز معروف است. این رقم ژنوتیپی پس از انجام اصلاحات لازم روی نهال‌های گردو، (پیش از فروش نهال توسط نهالستان گردو پالیزگردو) امروزه قادر است تا ۱۶ تن در هکتار محصول‌دهی به‌همراه داشته باشد. لازم است بدانید هیچ یک از سایر ارقام گردو قادر به محصول‌دهی تا این مقدار نیستند. از طرفی ارتفاع متناسب برای کاشت نهال گردو پالیزکانادایی بین ۰ تا ۳۰۰۰ متر است که این موضوع سازگاری این رقم را با شهر ساری نشان میدهد. عمراقتصادی این رقم تا ۱۰۰ سال است که این عمراقتصادی از ۵ سالگی یعنی همان سن بلوغ نهال آغاز میشود.

نهال گردو ژنوتیپ برتر

یکی دیگر از نهال‌های گردو تولید شده توسط نهالستان پالیزگردو؛ با عملکرد بالاتر و عمراقتصادی بینظیر؛ نهال گردو ژنوتیپ برتر است. این رقم که ثبت شده توسط نهالستان پالیزگردو میباشد. قادر است تا بیش از ۲۰۰ سال محصول‌دهی حداکثری به‌همراه داشته باشد. محصولات آن همگی با کیفیت و درشت و خوشمزه و پرطرفدار بوده و تا ۸ تن در هکتار میرسد. ارتفاع مطلوب برای کاشت این رقم نیز از ۰ تا ۳۰۰۰ متر میباشد. سن بلوغ نهال گردو ژنوتیپ برتر و آغاز محصول‌دهی حداکثری آن در ۵ سالگی است.

خرید نهال گردو چندلر

به‌طور کلی لازم بدانید ارقام با پایه پیوندی از لحاظ محصول‌دهی و همچنین عمراقتصادی و مقاومت در برابر بیماری‌ها و آفات، دارای عملکرد بسیاربهتری هستند. به‌این ترتیب نهال گردو چندلر پیوندی در سن ۵ سالگی محصول‌دهی حداکثری را آغاز نموده و تا بیش از ۱۰۰ سال به‌این محصول‌دهی ادامه میدهد. محصول‌دهی حداکثری این رقم تا ۷ تن در هکتار است. ارتفاع از سطح دریای مناسب برای کاشت نهال گردو چندلر بین ۰ تا ۱۵۰۰ متر است.

نهال گردو فرنور پیوندی

نهال گردو فرنور پیوندی نیز یکی دیگر از ارقام گردو با پایه پیوندی است که قادر است در ارتفاع از سطح دریای ۰ تا ۳۰۰۰ متر به خوبی رشد کند. محصول‌دهی این رقم تا ۸ تن در هکتار است. و قادر است در سن ۵ الی ۱۰۰ سالگی به‌این محصول‌دهی حداکثری ادامه دهد. نهال گردو فرنور پیوندی یکی از بهترین نهال گردو در ساری شناخته میشود. شما میتوانید این رقم را در سرتاسر شهرستان ساری بکارید.

نهالستان پالیزگردو؛ مرکز فروش انواع نهال گردو در ساری

بهترین نهال گردو در ساری

نهالستان پالیزگردو با بیش از نیم قرن تجربه، معتبر ترین نهالستان گردو در ساری است. که در حوزه تولید و پرورش و فروش نهال گردو در ساری به فعالیت میپردازد. این مرکز با تولید انواع ارقام نهال گردو مورد تایید جهاد کشاورزی؛ ارقام ژنوتیپی و اصلاحی و پیوندی گردو؛ با استفاده از به روزترین تجهیزات باغدارای و دانش کشاورزی؛ بهترین نهال گردو در ساری را برای شما به ارمغان میاورد. جهت خرید نهال گردو در ساری شما باغداران محترم میتوانید با مشاوران ما در دفتر مرکزی نهالستان پالیزگردو تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید نهال گردو؛ نهال گردوی مناسب باغ خود را خریداری نمایید. این مرکز پیش از ارسال نهال گردو، کلیه نهال‌ها را ضدعفونی و هرس ریشه نموده و با بسته بندی استاندارد توسط وسایل نقلیه متناسب برای شما باغداران محترم ارسال مینماید. نهال‌های این مرکز همگی مورد تایید جهادکشاورزی بوده و گواهی سلامت و ضمانتنامه رسمی و معتبر از سوی نهالستان برای شما باغداران محترم ارسال خواهد شد.

جهت کسب اطلاع از جدیدترین قیمت درخت گردو درساری با ما به صورت حضوری؛ آنلاین و یا تلفنی تماس بگیرید.

شماره تماس : نهالستان پالیز  ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳

آدرس سایت پالیزگردو palizgerdo.com

آدرس سایت پالیزگردو paliznahal.com

آدرس نهالستان: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

رپورتاژ آکهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx