سریع ترین راه دریافت اقامت ترکیه چیست؟

dell ghatar.com ۰۹ آذر ۱۴۰۰ دیدگاه ۵۵

طی سال‌های اخیر افراد بسیار زیادی از سراسر جهان به ویژه ایرانیان برای زندگی بهتر و متنوع‌تر در کشور ترکیه به دنبال اخذ اقامت این کشور بودند تا از مزایای زندگی در کشور بسیار زیبا و چشم‌نواز ترکیه بهره‌مند شوند. اگر شما نیز تمایل دارید که به کشور ترکیه مهاجرت کنید و اقامت این کشور را اخذ نمایید در این مطلب با ما همراه باشید تا سریع‌ترین راه دریافت اقامت ترکیه را به طور کامل برایتان شرح دهیم.

سریع ترین راه دریافت اقامت ترکیه

اجازه اقامت ترکیه به چه معناست؟
کیملیک در زبان ترکی استانبولی به معنی هویت و یا همان کارت اقامت در کشور زیبای ترکیه است که به شهروندان خارجی داده می‌شود و مدت زمان حضور قانونی فرد در ترکیه را مشخص می‌کند. با دریافت این کارت شما می‌توانید به صورت طولانی مدت و یا کوتاه مدت به اندازه مدت زمان مجوزتان در کشور ترکیه زندگی کنید و نهایت لذت را ببرید.
 
تفاوت شهروندی ترکیه با اقامت ترکیه
برای دریافت شهروندی ترکیه شرایط ویژه‌ای نظیر ازدواج با یک تبعه ترکیه، سرمایه گذاری بالای ۵۰۰ هزار دلار و خرید ملک در ترکیه با ارزش بیش از ۲۵۰ هزار دلار لازم است. البته ناگفته نماند که با به کارگیری روش‌های دیگری همچون داشتن اجازه کار بعد از ۵ سال نیز می‌توان اقدامات لازم را برای اخذ شهروندی ترکیه به کار گرفت، اما برای دریافت اقامت کشور ترکیه نیازی به داشتن چنین شرایطی نیست و شما می‌توانید با روش‌های مختلفی اقامت بلند مدت یا کوتاه مدت کشور ترکیه را اخذ نمایید.
 
معرفی سریع‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای اخذ اقامت ترکیه
آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین نوع اقامت کشور ترکیه، اقامت کوتاه مدت است که می‌توان این نوع از اقامت را با اجاره خانه در ترکیه و یا حتی اقامت در هتل و نزد بستگان نیز اخذ نمود. اما در عین حال پر ریسک‌ترین نوع اقامت نیز به حساب می‌آید، زیرا حتی با ارائه تمامی مدارک خواسته شده نیز ممکن است درخواست شما توسط اداره مهاجرت با دلایل منطقی ریجکت شود.

راه آسان دریافت اقامت ترکیه

اقامت کوتاه مدت به اقامتی گفته می‌شود که برای یک سال به شما اجازه زندگی در ترکیه داده می‌شود که پس از این مدت مجددا می‌توان آن را تمدید نمود. البته توجه داشته باشید که از ابتدای سال ۲۰۲۰ اقامت توریستی کشور ترکیه غیر قابل تمدید اعلام شده و کسانی که این نوع از اقامت را دریافت کرده‌اند فقط تا پایان مجوز می‌توانند در کشور ترکیه بمانند. در ادامه چند روش سریع و آسان برای اخذ اقامت ترکیه را برایتان شرح خواهیم داد:

سریع‌ترین راه برای دریافت اقامت ترکیه، خرید خانه یا انواع ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار در این کشور است که ظرف مدت ۳ تا ۵ ماه شما را به کسب شهروندی دائم ترکیه نائل می‌کند.

  • دریافت اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک (یکساله)

به این نوع از اقامت، اقامت توریستی گفته می‌شود که متقاضی می‌تواند با طی کردن روال قانونی و اجاره یک منزل مسکونی کارت اقامت یا همان کارت کیملیک توریستی خود را به مدت یکسال اخذ نماید. بدیهی است که طی کردن تمامی مراحل قانونی و اجاره ملک تضمینی برای اخذ صد در صدی اقامت توریستی ترکیه نمی‌باشد و در این مورد نظر مامور پرونده بسیار حائز اهمیت است.

  • دریافت اقامت دانشجویی

اقامت دانشجویی یا همان اقامت تحصیلی فقط به افرادی تعلق می‌گیرد که از یک موسسه علمی معتبر ترکیه نظیر دانشگاه پذیرش داشته باشند. واضح است که مدت زمان این نوع از اقامت فقط به اندازه مدت زمان تحصیل در ترکیه وابسته است و پس از آن باید حتما برای دریافت نوع دیگری از اقامت اقدامات لازم را به کار گرفت.

  • دریافت اقامت به واسطه شرکت در دوره‌های آموزشی (یکساله)

شما می‌توانید برای شرکت در دوره‌های آموزشی نظیر دوره‌ تومر، دوره‌های بین‌المللی تخصصی همچون آرایشگری، آشپزی، مدلینگ، حسابداری بین‌المللی و… که طول دوره‌ها تقریبا بیش از ۹۰ روز است، اقامت یکساله ترکیه را دریافت کنید. برای این منظور لازم است تا مدرک شرکت در دوره مورد نظر و نامه پذیرش را همراه با سایر مدارک به اداره مهاجرت تحویل بدهید. توجه داشته باشید که حتما موسسه برگزار کننده دوره مورد نظر باید به تایید دولت رسیده باشد و کاملا رسمی و معتبر باشد. برای اخذ اقامت توریستی با این روش دیگر نیازی به اجاره مسکن ندارید و فقط ارائه یک آدرس ثبت شده موثق نظیر برگه پذیرش هتل کافی است.
 
مدارک لازم برای اخذ اقامت کوتاه مدت ترکیه

  • قرارداد اجاره مسکن به مدت حداقل یکسال
  • بیمه سلامتی یکساله
  • پاسپورت و کپی پاسپورت
  • ۴ قطعه عکس برای کارت اقامت
  • تایید اجاره نامه توسط دفترخانه (نوتر)
  • فیش واریز اداره مهاجرت
  • برگه تایید شرکت در دوره آموزشی
  • دریافت شماره مالیاتی
  • فرم درخواست راندوو

 
سخن پایانی
همان‌طور که مطالعه کردید در این مطلب به معرفی سریع‌ترین راه‌های دریافت اقامت ترکیه پرداختیم. اگر تمایل دارید که اقامت دائم ترکیه را با خرید خانه دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما وارد سایت ام تی سی هوم به نشانی https://mtcco.net/ شوید و با مشاوران مجرب و حرفه‌ای ام تی سی هوم در ترکیه در ارتباط باشید تا شما را برای خرید آپارتمان در استانبول و اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه به طور کامل راهنمایی کنند.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx