با یادگار رستمی جدیدترین لژیونر فوتبال ایران آشنا شوید / تصاویر

suzan ghatar.com ۲۳ دی ۱۴۰۰ دیدگاه ۵۰۶

یادگار رستمی بازیکن آکادمی کیا به عنوان جدیدترین لژیونر فوتبال ایران به صورت رسمی به تیم پوگون شنزن لهستان پیوست.

وبگردی: یادگار رستمی، بازیکنی که پس از ۷ سال حضور در آکادمی مهدوی کیا و پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی، اجازه جدایی از این تیم را به دست آورد و راهی فوتبال اروپا شد و از این پس در باشگاه پوگون شنزن لهستان به فوتبالش ادامه می دهد.

قرارداد یادگار با تیم پوگون شنزن لهستان

چندی پیش بود که مهدی مهدوی‌کیا موسس آکادمی کیا با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشته بود: «بعد از سالها تلاش و برنامه‌ریزی، اهداف پیش‌بینی شده برای استعدادهای ایران، با رفتن گروه اول بازیکنان آکادمی کیا به اروپا، در حال تحقق است. تشکر فراوان از همه عزیزان در آکادمی کیا به خاطر زحماتتان.»

البته یادگار رستمی از چند ماه پیش مورد توجه تیم لهستانی قرار داشت اما از آنجایی که هنوز به سن ۱۸ سالگی نرسیده بود، اجازه عقد قرارداد با پوگون لهستان را نداشت و سرانجام امروز این انتقال شکل رسمی به خود گرفت.
ستاره ۱۸ ساله فوتبال ایران دیروز و با همراهی مهدوی‌کیا با عقد قراردادی ۳ ساله به عضویت تیم پوگون شچچین لهستان درآمد. ‌باشگاه پوگون از نظر ساختار و امکانات جز تیم های برتر کشور لهستان به شمار می‌رود و بازیکنان بسیاری به لیگ های مطرح اروپایی ترانسفر کرده است.

یادگار رستمی بازیکن با انتشار پستی طولانی در اینستاگرام، نحوه پیوستن خود به آکادمی کیا و تلاش برای رسیدن به این سطح از فوتبال را شرح داد:
«با درود خدمت همه عزیزانی که لطف داشته و صفحه من را دنبال میکنید.

از کجای این قصه برایتان بگویم که حق مطلب ادا شود؟

۷ سال پیش و در ۱۱ سالگی از کردستان آمدم در تست های اولیه آکادمی «کیا» شرکت کردم و با افتخار به آکادمی پیوستم. از همانجا مسیر فوتبالی من شروع شد و سپس لیگ های داخلی پایه و سپس حضور در تورنمنت های اروپایی و بازی مقابل تیم هایی مثل بایرن مونیخ و بارسلونا و … و کسب دستآوردهایی که هر یک شیرین هستند و فراموش نشدنی که از هر یک میتونم یک کتاب بنویسم که در حوصله این مطلب نمیگنجد. در این سال ها زحمات بسیاری کشیدم و فراز و نشیب های بسیاری رو پشت سر‌گذاشتم تا به آنچه «کیا» برای آینده م ترسیم کرده بود دست پیدا کنم. طی این مدت در آکادمی با عشق بزرگ شدم؛ با دلسوزی فراوان آموزش دیدم؛ برادرانه حمایت شدم و هم اکنون با کوله باری از خاطرات خوش و تجارب ارزشمند عازم اروپا شدم. بعنوان اولین بازیکنی‌که از آکادمی «کیا» به طور رسمی به فوتبال اروپا پیوسته ام، بار سنگین مسئولیت را روی دوش خود احساس میکنم و‌ میدونم که چشم امید مربیان زحمتکشم و کادر حمایتگر‌ آکادمی به من خواهد بود. تشکر و قدردانی ویژه میکنم از همه نفرات در «کیا» از مربی های عزیزم تا همبازیهای خوبم، از تدارکات تا مدیریت بخصوص آقا هادی و مهدی مهدوی کیا عزیز و گرامی که برایم مثل خانواده بوده اند و هر آنچه از ایشان ساخته بود برایم انجام دادند.
همچنین پیشاپیش از مسئولین تیم جدیدم در لهستان بابت اعتمادشان به من ممنونم.

  عکس/اولین واکنش مهدوی‌کیا پس از ماجرای جنجالی

با امید به اینکه بتوانم از لحاظ فنی و اخلاقی عملکرد درخشانی داشته باشم و نماینده ی شایسته ی جوانان همسن و سال هموطن خودم در اروپا باشم و مسیر را برای دیگر دوستانم در آکادمی کیا هموار کنم.»

بیوگرافی یادگار رستمی:

یادگار متولد ۱۳۸۲/۱۰/۱۲ در روستای ساوجی مریوان است. یک روستای مرزی کوچک و محروم در مریوان استان کردستان.
وقتی معلم یادگار رستمی در روستای ساوجی متوجه استعداد بی‌نظیر این بازیکن خردسال می‌شود،‌ او را به مریوان برده و در مسابقات استانی بازی می‌دهد. ستاره کوچک این شهر نیز استعدادش را در همان مسابقات با آقای گلی نشان می‌دهد.

چند ماه بعد استعدادیاب‌های آکادمی کیا به شهر مریوان سفر می‌کنند و «یادگار» نیز همراه با عموی خود به این شهر می‌رود. در نهایت و بعد از تستی که از او گرفته می‌شود، یادگار رستمی در سن ۱۰ سالگی به عضویت تیم آکادمی کیا درمی‌آید.

یادگار رو مهدی مهدوی کیا

یادگار ستاره تورنمنت‌های اروپایی

آوازه این نوجوان از مسابقات کوردیال کاپ آلمان در فوتبال ایران و جهان پیچید که مهدوی‌کیا نخستین رونمایی را از تیم فوتبال آکادمی‌اش داشت.
یادگار رستمی در این رقابت‌ها که یک رده سنی بالاتر از میانگین سنی تیم آکادمی کیا بود، با نمایش خیره‌کننده حتی توجه مربیان و کارشناسان خارجی را هم به خود جلب کرد و در نهایت عنوان ستاره و آقای گل این مسابقات را کسب کرد.

  چرا کریس رونالدو برای فرزندش موبایل نخرید؟!

در بازگشت او به کشور و شهرش بعد از پایان این مسابقات دنیا برای یادگار زیر و رو شد و تمام مسئولان ورزشی استان و حتی مردم از او استقبال کردند.
درخشش این بازیکن نوجوان در تورنمنت نروژ نیز ادامه داشت و بار دیگر در مسابقاتی که چند روز قبل برگزار شد (و تیم آکادمی کیا به مقام نایب قهرمانی رسید) به عنوان آقای گل شناخته شد.

یادگار رستمی که در فوتبال پایه و از رده های سنی پایین آکادمی کیا فوتبالش را آغاز کرد، توانست پله پله بالا آمده و با درخشش در رده های سنی مختلف نامی برای خودش دست و پا کند به نحوی که او توانست توجه علاقه مندان به فوتبال پایه را به خود جلب کند.
یادگار می‌گوید آرزویش بازی در ورزشگاه آلیانس آره‌نا و باشگاه بایرن مونیخ است.

دیدن ویدیویی از یادگار رستمی از روزهای اول کشفش تا انعقاد قرارداد با پوگون لهستان خالی از لطف نیست:

عکس‌های یادگار رستمی:

یادگاررستمی 10

بازی با تیم مقاومت
یادگار ۳ گل از چهار گل تیمش را در بازی مقابل مقاومت به ثمر رساند.

یادگار رستمی تیم مقاومت

یادگار در تیم ملی نوجوانان
یادگار رستمی با شماره ۱۰ تیم ملی نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا

یادگاررستمی

یادگار رستمی باریکن مریوانی

یادگار رستمی باریکن کورد

یادگار رستمی آکادمی کیا

بازی با بایرن مونیخ
یادگار رستمی، در صحنه ای از بازی آکادمی کیا مقابل بایرن مونیخ

یادگار در موزه بایرن مونیخ
عکس یادگاری در موزه بایرن

 آکادمی کیا در نروژ کاپ
تیم آکادمی کیا در تورنمنت نروژ کاپ

yadegar rostami نروژ کاپ
شادی گل یادگار رستمی زننده گلهای دوم و سوم کیا در دیدار نیمه نهایی نروژ کاپ

یادگار رستمی تورنمنت ازمیر کاپ
بازی تیم آکادمی کیا در تورنمنت ازمیر کاپ

گردآوری: قطار وبگردی

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx