مراسم بهترین‌های فیفا ۲۰۲۱/ لواندوفسکی این مرتبه مسی را شکست داد+عکس

suzan ghatar.com ۲۸ دی ۱۴۰۰ دیدگاه ۱۲۴

مراسم بهترین‌های فیفا دوشنبه شب در زوریخ سوئیس برگزار شد و برترین‌های سال جوایزشان را دریافت کردند که جایزه بهترین بازیکنان مرد و زن به روبرت لواندوفسکی و الکسیا پوتیاس رسید.

لواندوفسکی

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) دوشنبه شب هفدهم ژانویه ۲۰۲۲ مراسم بهترین‌های سال ۲۰۲۱ را در زوریخ سوئیس برگزار کرد و جایزه بهترین بازیکن مرد سال به روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ رسید.

در این مراسم که توسط جرمین جناس و رشمین چودوری اجرا شد، جایزه ویژه به کریستین سینکلر ستاره تیم ملی زنان کانادا و بهترین گلزن فوتبال زنان در تاریخ تعلق گرفت.

کریستین اندلر سنگربان شیلیایی تیم لیون موفق شد جایزه بهترین دروازه‌بان زنان در سال ۲۰۲۱ را به خودش اختصاص بدهد. جایزه بهترین دروازه‌بان مردان در سال ۲۰۲۱ به ادوارد مندی سنگربان سنگالی چلسی رسید، بازیکنی که همراه آبی‌های لندن قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

بهترین گل سال ۲۰۲۱ موسوم به جایزه پوشکاش هم به اریک لاملا ستاره آرژانتینی سابق تاتنهام برای گلی که به آرسنال زد، تعلق گرفت. در این بخش مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو برای گل قیچی برگردان تماشایی که به چلسی زد هم بین ۳ کاندیدای نهایی بود.

جایزه بازی جوانمردانه فیفا در سال ۲۰۲۱ هم به تیم ملی دانمارک، کادرفنی‌شان و کادر پزشکی دینامیت‌ها رسید.

اِما هیس سرمربی تیم زنان چلسی که با این تیم سه‌گانه فوتبال زنان انگلیس را برد به جایزه بهترین سرمربی فوتبال زنان دست پیدا کرد. بهترین سرمربی مرد سال ۲۰۲۱ هم به توماس توخل سرمربی آلمانی چلسی رسید که با این تیم به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

جایزه هواداران سال ۲۰۲۱ به هواداران دانمارک و فنلاند رسید که پس از لحظات دلهره‌آور سکته قلبی کریستین اریکسن رفتاری تحسین‌آمیز در ورزشگاه پارکن کپنهاگن از خودشان نشان دادند.

تیم منتخب زنان در سال ۲۰۲۱ هم به این شرح است: اندلر، برونز، رنار، برایت، اریکسون، بانینی، لوید، بونانسیا، میدما، مارتا و مورگان

تیم منتخب مردان در سال ۲۰۲۱ هم به این شرح اعلام شد: دوناروما، آلابا، دیاس، بونوچی، جورجینیو، کانته، دبروینه، رونالدو، هالند، لواندوفسکی و مسی

جایزه بهترین بازیکن زن سال ۲۰۲۱ به الکسیا پوتیاس ستاره تیم ملی اسپانیا و بارسلونا رسید که همراه بارسلونا به سه‌گانه رسیده بود و توپ‌طلا را هم به خودش اختصاص داد.

در پایان این مراسم که ستاره‌ها به صورت مجازی در آن شرکت کرده بودند، روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ برای دومین سال متوالی جایزه The Best را گرفت. رقبای او لیونل مسی ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن و سابق بارسلونا و محمد صلاح ستاره مصری لیورپول بودند. لواندوفسکی با ۴۸ امتیاز اول شد، مسی با ۴۴ امتیاز در رده دوم ایستاد و صلاح با ۳۹ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

جایزه ویژه‌ای هم به کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی پرتغال اهدا شد که آمار گل‌هایش در سال ۲۰۲۱ را به عدد ۱۱۵ رساند و از رکورد گلزنی ملی علی دایی ستاره پیشین تیم ملی ایران گذر کرد.

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx