بایدن در گفت‌وگوی تلفنی، پوتین را تهدید کرد

didi ghatar.com ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ دیدگاه ۹۵

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه به وقت محلی در گفت‌وگوی تلفنی یکساعته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، همچنان او را در صورت حمله احتمالی به اوکراین تهدید کرد و گفت آمریکا برای همه سناریوها و احتمالات علیه مسکو آماده است.

کاخ سفید روز شنبه به وقت محلی پس از گفت و گوی یکساعته بایدن و پوتین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد امروز جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مورد افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین گفت‌وگو کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است بایدن به صراحت بیان کرد که اگر روسیه تهاجم بیشتری به اوکراین انجام دهد، آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود قاطعانه به این اقدام پاسخ خواهند داد و هزینه های سریع و شدیدی را بر روسیه تحمیل خواهند کرد.

در بخش دیگری از بیانیه کاخ سفید ادعا شده است رییس جمهوری آمریکا بار دیگر تاکید کرد که تهاجم بیشتر روسیه به اوکراین رنج گسترده انسانی را به همراه خواهد داشت و جایگاه روسیه را در جهان متزلزل خواهد کرد.

کاخ سفید اعلام کرد بایدن به پوتین به صورت آشکار گفت اگرچه آمریکا در هماهنگی کامل با متحدان و شرکا، همچنان آماده مشارکت در دیپلماسی است، اما به همان اندازه برای سناریوها و احتمالات دیگر آماده است.

  تصاویر/تفاوت میزبانی پوتین از رئیسی و اردوغان

تماس تلفنی بایدن با پوتین از ساعت ۱۱ و چهار دقیقه به وقت محلی روز شنبه آغاز شد و ساعت ۱۲ و شش دقیقه به پایان رسید.

سی ان ان مدعی است این تماس در میان تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از وقوع جنگ در اوکراین و ادامه حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین انجام می شود.

این رسانه آمریکایی ادعا کرد آمریکا به دلیل نگرانی از حمله احتمالی روسیه به اوکراین در چند روز آینده، تعدادی از نیروها و مربیان نظامی خود را از اوکراین خارج کرده و دستور تخلیه اکثر کارمندان سفارت خود در کی یف را صادر کرده است.

پیش از تماس تلفنی امروز جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، لوید آستین با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه بصورت تلفنی در مورد اوکراین گفت‌وگو کرد.

  تصاویر تازه از عمارت مخفی پوتین/عکس

همچنین آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد تا بر اساس ادعای وزارت خارجه آمریکا، در مورد نگرانی‌های شدید و مشترک مبنی بر حمله احتمالی روسیه به اوکراین در چند روز آینده بحث و گفت‌وگو کنند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بلینکن بصورت واضح اعلام کرد که مسیر دیپلماتیک برای حل این بحران همچنان باز است اما لازمه آن کاهش تنش‌ها از سوی مسکو و ورود به مذاکرات با حسن نیت است.

رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
منبع: برترین ها

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx