مزایای آمبولانس خصوصی نسبت به آمبولانس عمومی

dell ghatar.com ۰۷ تیر ۱۴۰۱ دیدگاه ۱۲

آیا با مزایای آمبولانس خصوصی نسبت به آمبولانس عمومی آشنایی دارید؟ به وسایل نقلیه ای که انتقال بیمار در مواقع اضطراری و غیر اورژانسی به خارج از بیمارستان یا مرکز پزشکی دیگر به کار می ‌رود آمبولانس گفته می ‌شود.

آمبولانس ‌ها وظیفه انتقال پرسنل پزشکی مانند پیراپزشکان و تکنیسین های پزشکی به محل حادثه را دارند. آنان وظیفه کمک فوری پزشکی و نظارت بر بیماران منتقل شده به بیمارستان را دارند و دارای لامپ چشمک زن و بوق هستند که آن ها را از سایر وسایل نقلیه جدا کرده و باعث می شود تا در عرض چند دقیقه به مقصد مورد نظر برسند. خدمات آمبولانس شامل دو دسته آمبولانس عمومی و آمبولانس خصوصی است که در ادامه مطالب هر یک که از آنها توضیح داده شده است برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

خدمات آمبولانس خصوصی آرمان

خدمات آمبولانس خصوصی

سازمان های خصوصی که به صورت رزرو، فعالیت خود را انجام می ‌دهند آمبولانس خصوصی می باشند، لازم به ذکر است که هزینه رزرو آمبولانس و تامین امکانات باید توسط بیمار و افراد رزرو کننده پرداخت گردد. آمبولانس های خصوصی نهاد های مستقل می باشند که خدمات آن ها کاملا منعطف و راحت تر است و دلایل محبوبیت آمبولانس خصوصی به خاطر خدمات خوب آنها می باشد.

خدمات آمبولانس عمومی

خدمات آمبولانس ۱۱۵ به وسیله دولت ارائه می شود، که برخی از آن ها توسط افراد و برخی دیگر نیز توسط مودیان پرداخت می شود، هر منطقه این بخش، خدمات عمومی مخصوص به خود را دارد و در موارد اندکی خدمات خارج از حوزه خود ارائه می دهد. همچنین تسهیلات و خدمات ارائه دهنده آمبولانس های عمومی محدود بوده و از لحاظ عملکرد مشخص می باشد. هزینه آمبولانس عمومی کمتر است  اما محدودیت هایی نسبت به خدمات آمبولانس خصوصی دارد.

آشنایی با مزایای آمبولانس خصوصی نسبت به خدمات عمومی

در بسیاری از شرایط افراد ترجیح می‌ دهند که از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده کنند، برخی از مزایای آمبولانس خصوصی نسبت به آمبولانس عمومی عبارتند از:

از خدمات آمبولانس عمومی فقط در موارد ضروری می توان استفاده کرد بنابراین در مواقعی که اورژانس واقعی نباشد و به آمبولانس برای راحتی بیمار لازم باشد خدمات آمبولانس خصوصی بهتر است.

آمبولانس های عمومی به مناطق خاصی خدمت ‌رسانی می‌ کنند و بیماران را به نزدیک ترین بیمارستان ها می رسانند، به عبارت دیگر برای انتخاب بیمارستان یا کلینیک به پیشنهاد شما انتخاب نمی شود، بنابراین اگر بیماران بخواهند درمان خود را در یک بیمارستان ترجیحی انجام دهند که از منطقه کار آمبولانس عمومی خارج می ‌شود فقط می ‌توانند از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده کنند.

در برخی از اوقات سازمان ها و شرکت های بزرگ سعی دارند برای حوادث بزرگ و غیر منتظره یک یا چندین دستگاه آمبولانس داشته باشند تا در صورت حوادث ناگهانی از آن ها کمک پزشکی دریافت کنند. مطمئنا آمبولانس های عمومی نمی تواند مورد استفاده قرار بگیرند به همین دلیل آمبولانس های خصوصی بهترین گزینه است که می ‌توان از آن ‌ها به تعداد دلخواه رزرو کرد.

مواقعی که بیماران در شرایط مراجعه به مرکز درمانی نبوده و کسی همراه آ نها برای انجام پشتیبانی نمی باشد خدمات آمبولانس خصوصی بهترین گزینه است.

هزینه خدمات آمبولانس خصوصی

با توجه به نوع خدمت ارائه شده و انتخابی هزینه خدمات آمبولانس خصوصی متغیر می باشد، به طور حتم امکانات لوکس برای بیمار بهتر است که حتماً هزینه بیشتری در بر خواهد گرفت.

خدمات و امکانات آمبولانس خصوصی در مقایسه با آمبولانس عمومی بهتر می باشد و همچنین بیماران قابلیت انتخاب کلینیک یا بیمارستان مورد نظر خود را خواهند داشت و به همین علت هزینه آمبولانس خصوصی در مقایسه با آمبولانس دولتی بیشتر می شود.

این نکته نیز باید گفته شود که تمام هزینه‌ های آمبولانس خصوصی که توسط بیمار باید پرداخت شود تحت نظارت سازمان بهداشت و درمان می ‌باشد. برای استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی می توان با شماره تلفن این سازمان ها تماس گرفت و با بیان شرایط بیمار و محل حادثه یا آدرس محل برای انتقال بیمار و سایر شرایط، آمبولانس مورد نظر را رزرو کرد و در کوتاه ترین زمان ممکن بیمار را به محل مورد نظر انتقال داد. لازم به ذکر است که آمبولانس خصوصی در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر خواهد شد.

خلاصه
همان طور که در موارد بالا گفته شد به وسایل نقلیه ای که برای انتقال بیماران اختصاص داده شده است آمبولانس گفته می ‌شود که به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم ‌بندی می ‌شوند که آمبولانس خصوصی نسبت به آمبولانس عمومی مزایای بیشتری دارد که در مطالب بالا با آن ها آشنا شدید.

رپورتاژ آگهی

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب

جدیدترین مطالب قطار وبگردی را از دست ندهید!

شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم، لطفا دیدگاهی بنویسیدx